Gå til innhold

Gavekort ondskapens forbannelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dem lurer oss til å tro at gavekort er bedre gave enn å bare gi penga.

Og hva skjer.....

Gavekorta blir liggende å dem blir aldri "casha" ut og bedriften får basically gratis penger uten å løfte en finger....

Penger er bedre gave enn gavekort. Du kan bruke de hvor du vil å det er som å få ren frihet i lomma. Og det beste av alt? De går aldri ut på dato.

Så neste gang du vurderer gavekort, bare gi dem penga rett i foret.

Anonymkode: cc62b...e9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også har du oss som faktisk bruker samtlige gavekort man får. 

Men ja, mange glemmer de. Det er litt av forretningsideen dems. Enkelte gavekorttilbydere tar til og med admin.gebyr på de… 

Vipps er det mange som nå bruker i stedet, og det er kanskje like så greit. 

Anonymkode: 6b302...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i gavekort :)

Jeg er flink til å bruke dem da! 

Det jeg liker med gavekort, er at de liksom er øremerket til å spandere noe litt ekstra på seg selv. En tusenlapp i cash forsvinner jo bare rett inn i dragsuget i hverdagsøkonomien, men får man et gavekort på en restaurant eller en fin klesbutikk i stedet, så spanderer man liksom noe litt ekstra på seg selv.

Anonymkode: 21968...023

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dem lurer oss til å tro at gavekort er bedre gave enn å bare gi penga.

Og hva skjer.....

Gavekorta blir liggende å dem blir aldri "casha" ut og bedriften får basically gratis penger uten å løfte en finger....

Penger er bedre gave enn gavekort. Du kan bruke de hvor du vil å det er som å få ren frihet i lomma. Og det beste av alt? De går aldri ut på dato.

Så neste gang du vurderer gavekort, bare gi dem penga rett i foret.

Anonymkode: cc62b...e9a

Det er utrolig mange som ikke bruker gavekortene sine!

Ved varetelling hvert år har vi rundt 100.000 i ubrukte gavekort (ca 11 mill i omsetning).

Vi avskriver dem ikke før det har gått tre år siden de ble skrevet ut.

Anonymkode: 6695b...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye bedre å få gavekort enn en random gave jeg ikke ønsker. Synes det er mye lettere å bruke gavekort enn å bytt gaver! De fleste klarer ikke å bruke gavekort av 1 grunn; de er sløve!!!  

Anonymkode: 626b6...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dem lurer oss til å tro at gavekort er bedre gave enn å bare gi penga.

Og hva skjer.....

Gavekorta blir liggende å dem blir aldri "casha" ut og bedriften får basically gratis penger uten å løfte en finger....

Penger er bedre gave enn gavekort. Du kan bruke de hvor du vil å det er som å få ren frihet i lomma. Og det beste av alt? De går aldri ut på dato.

Så neste gang du vurderer gavekort, bare gi dem penga rett i foret.

Anonymkode: cc62b...e9a

Jeg får ikke blitt mer enig, handelsstanden tjener hundrevis av millioner hvert år på gavekort som ikke blir brukt og ofte er det ikke butikkene som tjener på det heller men de som står bak gavekortet, ofte senter-eierne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i gavekort, og har ingen problemer med å bruke de før utløpsdato, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes det er mye bedre å få gavekort enn en random gave jeg ikke ønsker. Synes det er mye lettere å bruke gavekort enn å bytt gaver! De fleste klarer ikke å bruke gavekort av 1 grunn; de er sløve!!!  

Anonymkode: 626b6...6a4

Nei, de er overhodet ikke sløve, men har kanskje null interesse av å handle i denne butikken eller kjeden. Det er som om jeg skulle ha gitt deg gavekort til å kjøpe dagligvarer på planeten Mars.

Hva er egentlig problemet med å gi cash i en konvolutt i stedet for et gavekort eller en tåpelig gave man ikke har bruk for ...?

Anonymkode: ab87c...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...