Gå til innhold

Hadde du godtatt dette? Leieboer som tar seg til rette.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en enebolig i terreng.

Sokkelleilighet som leies ut er i 1 etasje med med inngang i slutten av oppkjørsel.

Leieboer får disponere hele område i inngangsparti samt en hage som runder leiligheten deres i bakkeplan. Dette er den største hagen.

Vår boenhet er i 2 etasje og du må gå opp trapper på begge sider for å komme til en mindre plen og planting vi disponerer.

I den senere tid har barna til leieboer og besøk av disse barna løpt vilt rundt hele huset og leker mye på vår plen. Akkurat nå sitter jeg i stuen etter en lang arbeidsdag og 4 små barn løper skrikende rundt utenfor mitt stuevindu.

Er jeg for grei eller er jeg sær?

Anonymkode: 22b51...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo begynne med å vennlig minne leietaker på at de disponerer den og den delen av hagen?

Anonymkode: 53dcd...ae9

  • Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier du ikke ifra? 

Anonymkode: 2e4f9...fa3

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi har en enebolig i terreng.

Sokkelleilighet som leies ut er i 1 etasje med med inngang i slutten av oppkjørsel.

Leieboer får disponere hele område i inngangsparti samt en hage som runder leiligheten deres i bakkeplan. Dette er den største hagen.

Vår boenhet er i 2 etasje og du må gå opp trapper på begge sider for å komme til en mindre plen og planting vi disponerer.

I den senere tid har barna til leieboer og besøk av disse barna løpt vilt rundt hele huset og leker mye på vår plen. Akkurat nå sitter jeg i stuen etter en lang arbeidsdag og 4 små barn løper skrikende rundt utenfor mitt stuevindu.

Er jeg for grei eller er jeg sær?

Anonymkode: 22b51...6c9

Skriv et skriv til dem og minn dem på hvilken del de disponerer. Hvis ungene er for små til å styre det sjøl, må jo de voksne være ute og passe på dem. Ikke ditt problem det!

Anonymkode: 0c498...aad

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktige her er jo om du godtar det. Du kan enkelt minne leietaker på at dere har hver deres del av hagen, og at du vil ha fred og ro i din del.

Anonymkode: d3926...a75

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dersom du ikke allerede har presisert at ungene ikke skal være på din egen del så må du jo gjøre det. Ikke sikkert de har forstått at det er forbudt selv om de har tildelt egen plass. Så si nå bare ifra du. Og glemmer de seg så sier du ifra en gang til. Hører de fortsatt ikke etter så skriver du et brev med advarsel om utkastelse dersom de ikke klarer å innrette seg etter tydelig beskjed om å holde seg unna din del av uteområde. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sagt fra.

Da jeg leide en leilighet lik deres utleieleilighet opplevde jeg det samme fra husvertene. At deres barnebarn sprang og herjet, gjerne tidlig morgen, i hageflekken og på plattingen jeg betalte for å disponere. De ble selvsagt gørrsure, men fant seg i det

Anonymkode: 00184...4be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal de ikke være i din del av hagen. Det står vel i kontrakten hvilken del av hagen de disponerer?

Vi hadde samme problemet med leieboer som tok seg til rette på vårt uteområde, de sparket sparkesykler rundt bilen vår og skrapet den opp. Mye bråk ute og inne. Sparket fotball på dør og garasjedør så ristet i hele huset. 
Så glad når flyttet ut og leier aldri ut til noen med barn igjen. 

Anonymkode: 73f0d...7c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra.

Anonymkode: c9ef3...d81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene vet vel ikke hvor de har lov å løpe rundt ute, så du må jo si ifra til foreldrene så de kan holde orden på ungene.

Anonymkode: 2fb6e...53f

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ditt hus, så da må du sette grensene. Det er nok ingen som blir fornærmet av den grunn. Bare si i fra på en hyggelig måte at du ønsker å slappe av, og at de ikke kan bruke hele hagen, bare tildelt plass utenfor leilighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protip: Ikke lei ut til familier 😇

Anonymkode: 47589...8e7

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT greit at du vil ha hagen din i fred. Bare si ifra på en hyggelig måte (om de ikke vet om det allerede). Jeg som er en smule konfliktsky og ikke vant til unger hadde kanskje gått til foreldrene og bedt dem passe på istedenfor å si ifra til ungene direkte, men hadde nok konfrontert dem etter hvert om jeg visste at foreldrene hadde sagt ifra til dem. 

Anonymkode: 3728c...ecd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å si fra. Her står det i kontrakten hvilken del av hagen leieboeren får benytte. Send en hyggelig påminnelse.

Anonymkode: 2d9d8...526

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer man egentlig når man leier ut til barnefamilier?🤔 At barna skal sitte musestille på sin del av plenen og lese Bibelen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (2 minutter siden):

Hva forventer man egentlig når man leier ut til barnefamilier?🤔 At barna skal sitte musestille på sin del av plenen og lese Bibelen?

Det finnes en mellomting. Som å leke fritt på sin egen plen, den som er største delen av utearealet og skilt med to trapper fra resten slik at det er umulig å ta feil. At de er barn gir de ikke frikort til å løpe rundt akkurat der de vil, det gir heller ikke frikort til foreldre for å ikke passe på barna.

Anonymkode: 7ad9f...cc2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at barn er barn og barn leker og lager lyd, men..

Men kan jo tenkes at barna kan leke et annet sted enn akkurat forran deg. Du kan jo si at hei barn, akkurat her er ikke lekeplass. Her kan ikke barn løpe. Det forstår dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 20.32):

Er jeg for grei eller er jeg sær?

Som gjør hva da? Ingenting? Konfliktsky, kanskje? 

Anonymkode: 60d57...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt ifra at de får gå til sin hage. 

Anonymkode: b4cb7...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 20.51):

 Hvorfor sier du ikke ifra? 

 Anonymkode: 2e4f9...fa3

fordi det er veldig mye enklere å sitte her på Kvinneguiden, enn å faktisk ta opp situasjonen med dem ddet gjelder? 

Anonymkode: bcf0c...33c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...