NiceOrNothing Skrevet 29. april #21 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har en nydelig datter på snart 19, hun ble mor til en nydelig liten gutt i desember, hun er en flink mor,men sliter med at hun ikke kunne være russ som de andre, og synes dette er svært trist, hun er så klart med på noe da gutten har en far,men han jobber en del kvelder så det passer ikke alltid at han er hjemme med babyen. Jeg selv jobber kun på nattan, for og være tilstede for mine 5 andre barn etter skole og barnehage, de er fra 3-13 år , jeg selv er 39. Min datter bor med babyen og pappan, han er 25 og svigermors drøm, sikkelig herlig type. Min mann døde for 3 år siden av kreft, så er alene med 5 små. Har så dårlig samvittighet at jeg ikke stiller opp for største jenta og barnebarnet mer, bør jeg slutte på jobb og heller få en vanlig jobb, de 3 skolebarna er så store så de vil klare seg selv hjemme, de er 10, 11,5 og 13,mens barnehage barna på 3 og 4,5 år er jo i bhg. jeg trives godt med og jobbe natten,men føler mye dårlig samvittighet for største og barnebarnet så klart. Jeg kan få turnus uten nattan på jobb hvis jeg spør,men er usikker. hva hadde dere gjort? Anonymkode: 76556...464 Skjønner samvittigheten og omsorg /ansvar du føler. Men tenk på deg selv, du har alene -ansvar for fem!! Hun har en , pluss en mann . Blir ikke riktig at du skal velge noe som gjør din egen situasjon tyngre /vanskeligere, å hennes situasjon enklere . Hennes situasjon ER allerede enklere enn din❤️ 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 29. april #22 Del Skrevet 29. april Det høres ut som om du gjør mer enn nok TS, datteren din har valgt å bli ung mor og må nesten få ta ansvar for egne valg. kan ikke babyens far ta litt ekstra ansvar rundt 17 mai, om det er der skoen trykker. Det sier vel egentlig seg selv at russefeiring og baby ikke går i hop. Du høres ut som en ordentlig grepa dame forresten! Du skal ikke skifte jobb om det ikke er det som passer deg best, din lojalitet må ligge hos egne hjemmeboende barn her. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 29. april #23 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): er på samme jobb jeg har nå, så kan få byttet turnus hvis jeg vil. det er datteren til ei venninne som har barna på nattan og leverer de minste i bhg. Jeg vil ikke belastet henne med babyen også da hun har jo et liv selv også Anonymkode: 76556...464 Hvis det er såpass fleksibelt at du får byttet turnus på et blunk, så regner jeg med at du kan få byttet noen vakter slik at du kan passe babyen et par kvelder? Hvis datteren din ammer fremdeles så kan det ikke være mange timene det er snakk om, det skjønner hun selv også. Og den dattera til venninna de som tar seg av 3 barnehagebarn hver gang du jobber natt og leverer dem i barnahagen gjør jo såpass mye at for alt du vet finner hun seg i å ta babyen et par kvelder mot ekstra betaling. Du kan jo i hvert fall spørre. Har man en baby så kan man ikke være russ som andre, samme hvor god støtte man har. Sånn er det bare. Men hun kan jo være med på noen ting. Jeg foreslår at datteren din avgjør hvilke arrangement som er viktigst og så tar dere det derfra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #24 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja var litt det ,så kanskje derfor hun synes det er vanselig og gi slipp Anonymkode: 76556...464 Da får du tenke på din situasjon da du fikk henne som 20-åring. Følte du at du gikk glipp på noe nå i etterkant? Russetiden er ikke for nybakte mødre! Ei heller for en baby å få hjem en mor som er bakfull og kanskje vaser rundt med melkespreng utover sene nattetimer. For russetiden er som den er og hva sier den nybakte pappaen til dette opplegget? Det viktigste du som mormor nå gjør er å ansvarliggjøre datteren din og være tydelig på ansvaret hun har. Om du synes synd på henne nå gjør du henne en bjørnetjeneste og følelsen av «tapt ungdom» forsterkes hos henne. Og et par utekvelder får hun vel tid til dersom å gå med russeklær og rope rundt er viktig? Å «rulle» er en helt annen og langvarig sak der både å være edru og ikke knullbar i seg selv gjør at man føler seg utenfor. Be henne om å skjerpe seg. Anonymkode: c5713...c88 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #25 Del Skrevet 29. april Du høres ut som en snill mamma Først og fremst så er det jo barnets far som må passe barnet når hun vil lufte seg. Og hun må akseptere at når hun valgte å få baby, så valgte hun også bort andre ting, som full russetid. Det du kunne gjort, er å byttet et par vakter i mai om du får det til, så du kan passe babyen på kvelder som er ekstra viktige for henne, og hvor barnets far ikke kan. Da stiller du opp for henne, uten at du ofrer alt for russetiden. Det samme kan du kanskje gjøre nå og da når babyen blir større? Og du jobber kanskje ikke hver natt, så noen dager/kvelder har du helt fri? Da kan du jo strekke deg og stille opp også. Anonymkode: 5792c...d01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #26 Del Skrevet 29. april Om det er noen skal tilpasse arbeidstiden sin her, er det far til babyen. Ikke du. De har selv valgt å få en baby. At du har flere barn, visste de. Anonymkode: 0c4bb...e15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 29. april #27 Del Skrevet 29. april For en fabelaktig dame du er ❤️ Jeg forstår at den dårlige samvittigheten kommer. Det er nesten ikke til å unngå, såpass synlige som ungdommene er i våre dager. I "gamle dager", så visste vi ikke om "den festen", før mandagen etter. I dag skjer den, mens den som ikke er med, ser på mens det skjer.. Men jeg tror datteren din, uansett hadde kommet til å møte opp, for så å reise hjem til babyen sin... Jeg tror den innebygde tilknytningen, er så sterk at selv om det føles ut som hun går glipp av noe, så gjør hun egentlig ikke det. Er kjempeviktig at du ikke endevender livet ditt, og legger på enda større press. Ikke kjør deg selv så hardt at du ender opp, utbrent og det som verre er ❤️ Hold på rutiner og faste rammer. Det er knalltøfft å bli mamma, og det å gå glipp av festingen, føles nok tidvis som en straff. Men fornuften vil slå inn, når hverdagen er tilbake. Så ikke ta store avgjørelser, kun basert på følelser. Hun opplever tross alt mer berikelse enn noe annet, selv om det er kaotisk og voldsomt når hun sammenligner seg med andre 😊❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #28 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): de 3 skolebarna er så store så de vil klare seg selv hjemme, de er 10, 11,5 og 13,mens barnehage barna på 3 og 4,5 år er jo i bhg. jeg trives godt med og jobbe natten,men føler mye dårlig samvittighet for største og barnebarnet så klart. Jeg kan få turnus uten nattan på jobb hvis jeg spør,men er usikker. hva hadde dere gjort? Anonymkode: 76556...464 Hvem passer barna dine når du jobber på natten? Anonymkode: 0c4bb...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #29 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvem passer barna dine når du jobber på natten? Anonymkode: 0c4bb...e15 Det har hun jo svart på flere ganger allerede... Anonymkode: bb86e...bad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #30 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en nydelig datter på snart 19, hun ble mor til en nydelig liten gutt i desember, hun er en flink mor,men sliter med at hun ikke kunne være russ som de andre, og synes dette er svært trist, hun er så klart med på noe da gutten har en far,men han jobber en del kvelder så det passer ikke alltid at han er hjemme med babyen. Jeg selv jobber kun på nattan, for og være tilstede for mine 5 andre barn etter skole og barnehage, de er fra 3-13 år , jeg selv er 39. Min datter bor med babyen og pappan, han er 25 og svigermors drøm, sikkelig herlig type. Min mann døde for 3 år siden av kreft, så er alene med 5 små. Har så dårlig samvittighet at jeg ikke stiller opp for største jenta og barnebarnet mer, bør jeg slutte på jobb og heller få en vanlig jobb, de 3 skolebarna er så store så de vil klare seg selv hjemme, de er 10, 11,5 og 13,mens barnehage barna på 3 og 4,5 år er jo i bhg. jeg trives godt med og jobbe natten,men føler mye dårlig samvittighet for største og barnebarnet så klart. Jeg kan få turnus uten nattan på jobb hvis jeg spør,men er usikker. hva hadde dere gjort? Anonymkode: 76556...464 Mye unødvendig informasjon som ikke er relevant for hva du lurer på. Nydelig her , nydelig der og skjønn svigersønn. Hvordan klarer du selv jobbe kun natt når du er alene med 5 barn? Og din datter og barnebarnet er jo ikke ditt ansvar. Hun har selv satt seg i den situasjonen midt i russetiden, så da bør hun ta ansvaret selv., Anonymkode: 68ffa...f56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #31 Del Skrevet 29. april Ta ut litt ferie, lei de en barnevakt og hjelp henne litt💜 Anonymkode: 919ad...14b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #32 Del Skrevet 29. april Sånn er det bare. Mye må ofres når man får barn. Russetida var gøy den, men man klarer seg fint uten. Anonymkode: 7cdde...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #33 Del Skrevet 29. april Russetid er ikke forenelig med å være småbarnsmor. Det valget tok hun, når hun valgte å bære frem barnet. Forstår likevel at det kan være sårt, men det er fremdeles en del av pakka som følger med det å bli voksen. Det er andre ting hun antagelig vil trenge deg mer til i årene fremover. Dette har dere begge glemt ved neste korsvei. Anonymkode: e8e59...b37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #34 Del Skrevet 29. april I alle dager Hun har et barn på 5 mnd og vil helst være ute og feste? Ikke helt klar for å faktisk være mor tydeligvis. Trist. Anonymkode: e2f45...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #35 Del Skrevet 30. april Har du ingen friperioder iløpet av russetiden der du kan gi henne en eller to kvelder? Med så liten baby kan hun jo ikke være så mye borte, noe ordinær russetid passer jo ikke inn i småbarnslivet, men en og annen kveld må jo gå ann. Pappan jobber vel heller ikke 7 dager i uken? Anonymkode: 7b177...5f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #36 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du høres som en god bestemor. Husk at russen er det ingen som husker den 18 mai. Skjønner at hun vil være russ..men hun er nå mor som er mye bedre en å være russ. Hun er ung og vil kunne ta igjen denne tiden senere Anonymkode: 75ee2...e7b Veldig uenig. Husker russetiden som noe av det morsomste jeg har vært med på, minner for livet og vennskap for livet. Ung og kan ta det igjen senere, hvordan da ,som fake russ ? Akkurat dette er umulig og ta igjen senere. Ts høres ut som en god bestemor og med så mange egne barn og nattevakter ser jeg ikke at det er så mye ts kan gjøre. Kan de eldste til ts sitte litt barnevakt for nevøen sin noen kvelder i mai kanskje? Ellers synes jeg ikke ts skal ha dårlig samvittighet for noe som helst , men det er fortsatt lov og anerkjenne at russetiden er noe spesielt og at det er kjipt for datteren og gå glipp av alt. Anonymkode: a19f7...61b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 30. april #37 Del Skrevet 30. april Din datter har tatt et valg uten å tenke konsekvenser. Din datter får ikke vært med i russetiden når hun har en baby. og skulle hun trenge litt pusterom, så er det mannen hennes må endre arbeidstiden sin. Du skal ikke gjøre noe mer, syntes du allerede gjør mer enn nok.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #38 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har en nydelig datter på snart 19, hun ble mor til en nydelig liten gutt i desember, hun er en flink mor,men sliter med at hun ikke kunne være russ som de andre, og synes dette er svært trist, hun er så klart med på noe da gutten har en far,men han jobber en del kvelder så det passer ikke alltid at han er hjemme med babyen. Jeg selv jobber kun på nattan, for og være tilstede for mine 5 andre barn etter skole og barnehage, de er fra 3-13 år , jeg selv er 39. Min datter bor med babyen og pappan, han er 25 og svigermors drøm, sikkelig herlig type. Min mann døde for 3 år siden av kreft, så er alene med 5 små. Har så dårlig samvittighet at jeg ikke stiller opp for største jenta og barnebarnet mer, bør jeg slutte på jobb og heller få en vanlig jobb, de 3 skolebarna er så store så de vil klare seg selv hjemme, de er 10, 11,5 og 13,mens barnehage barna på 3 og 4,5 år er jo i bhg. jeg trives godt med og jobbe natten,men føler mye dårlig samvittighet for største og barnebarnet så klart. Jeg kan få turnus uten nattan på jobb hvis jeg spør,men er usikker. hva hadde dere gjort? Anonymkode: 76556...464 Du gjør så godt du kan!❤️ Jeg tror jeg, om mulig, hadde prøvd alt jeg kunne for å vakter så det hadde passet med å passe baby nå frem til 17.mai. Snakk med far til barnet og finne en løsning sammen, kanskje? Har hun fullført skolegang til tross for graviditet og baby, fortjener hun jo iallfall å bare få være en uansvarlig russ i noen uker, syns jeg, men da må dere stille opp:) Anonymkode: 8cf45...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #39 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har en nydelig datter på snart 19, hun ble mor til en nydelig liten gutt i desember, hun er en flink mor,men sliter med at hun ikke kunne være russ som de andre, og synes dette er svært trist, hun er så klart med på noe da gutten har en far,men han jobber en del kvelder så det passer ikke alltid at han er hjemme med babyen. Jeg selv jobber kun på nattan, for og være tilstede for mine 5 andre barn etter skole og barnehage, de er fra 3-13 år , jeg selv er 39. Min datter bor med babyen og pappan, han er 25 og svigermors drøm, sikkelig herlig type. Min mann døde for 3 år siden av kreft, så er alene med 5 små. Har så dårlig samvittighet at jeg ikke stiller opp for største jenta og barnebarnet mer, bør jeg slutte på jobb og heller få en vanlig jobb, de 3 skolebarna er så store så de vil klare seg selv hjemme, de er 10, 11,5 og 13,mens barnehage barna på 3 og 4,5 år er jo i bhg. jeg trives godt med og jobbe natten,men føler mye dårlig samvittighet for største og barnebarnet så klart. Jeg kan få turnus uten nattan på jobb hvis jeg spør,men er usikker. hva hadde dere gjort? Anonymkode: 76556...464 6 barn? Du er vel opptatt nok. Anonymkode: 07351...aa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #40 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du gjør så godt du kan!❤️ Jeg tror jeg, om mulig, hadde prøvd alt jeg kunne for å vakter så det hadde passet med å passe baby nå frem til 17.mai. Snakk med far til barnet og finne en løsning sammen, kanskje? Har hun fullført skolegang til tross for graviditet og baby, fortjener hun jo iallfall å bare få være en uansvarlig russ i noen uker, syns jeg, men da må dere stille opp:) Anonymkode: 8cf45...598 Var ikke helt ferdig! Ikke ha dårlig samvittighet selv om du ikke stiller opp i russetida. Om du prøver eller ikke. Jeg tenker at alt hun får være med på er en bonus nå når hun er mor. Jeg ga deg disse tipsene ut i fra min situasjon, tror jeg. Jeg har tre ungdommer, og alt er lettere da når det gjelder arbeid og barnepass. Anonymkode: 8cf45...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå