Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre for min datter her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en nydelig datter på snart 19, hun ble mor til en nydelig liten gutt i desember, hun er en flink mor,men sliter med at hun ikke kunne være russ som de andre, og synes dette er svært trist, hun er så klart med på noe da gutten har en far,men han jobber en del kvelder så det passer ikke alltid at han er hjemme med babyen.

Jeg selv jobber kun på nattan, for og være tilstede for mine 5 andre barn etter skole og barnehage, de er fra 3-13 år , jeg selv er 39.

Min datter bor med babyen og pappan, han er 25 og svigermors drøm, sikkelig herlig type. Min mann døde for 3 år siden av kreft, så er alene med 5 små.

Har så dårlig samvittighet at jeg ikke stiller opp for største jenta og barnebarnet mer, bør jeg slutte på jobb og heller få en vanlig jobb, de 3 skolebarna er så store så de vil klare seg selv hjemme, de er 10, 11,5 og 13,mens barnehage barna på 3 og 4,5 år er jo i bhg.

jeg trives godt med og jobbe natten,men føler mye dårlig samvittighet for største og barnebarnet så klart. Jeg kan få turnus uten nattan på jobb hvis jeg spør,men er usikker. hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 76556...464

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal iallfall ikke ha dårlig samvittighet❤️ Selvom det er lettere sagt enn gjort. Hva med barnet sin farmor og farfar? 

Anonymkode: 48bd0...898

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du har et godt opplegg nå. Ville ikke endret noe. Dine små må komme før eldste og barnebarn.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man velger å bli foreldre så velger man, for en periode, bort andre ting: som festing. Barnet er såpass liten at det sier seg selv at russefeiring utgår. 

Jeg hadde ikke gjort noe som helst. Jeg hadde forventet at min voksne datter med barn tok sitt ansvar på alvor og at russefeiring utgikk

Anonymkode: e144e...d18

  • Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skal iallfall ikke ha dårlig samvittighet❤️ Selvom det er lettere sagt enn gjort. Hva med barnet sin farmor og farfar? 

Anonymkode: 48bd0...898

Takk for det, men den kommer dessverre snikenede uansett. Farmor er dessverre død,mens Farfaren er på sykhjem

Anonymkode: 76556...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millinea skrev (1 minutt siden):

Syns du har et godt opplegg nå. Ville ikke endret noe. Dine små må komme før eldste og barnebarn.

takk for svar

Anonymkode: 76556...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når man velger å bli foreldre så velger man, for en periode, bort andre ting: som festing. Barnet er såpass liten at det sier seg selv at russefeiring utgår. 

Jeg hadde ikke gjort noe som helst. Jeg hadde forventet at min voksne datter med barn tok sitt ansvar på alvor og at russefeiring utgikk

Anonymkode: e144e...d18

Skjønner du ser det slik ,men dette er jo bare en gang i livet, så forstår jo at hun føler det slik,men samtidlig enig at ting forandrer seg når man får barn

Anonymkode: 76556...464

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør mer enn nok!! Du har 5 andre barn og er kun 39 år. Din datter har valgt få barn. I tillegg er hun mer heldig enn andre unge mødre da hun har en bra pappa til babyen! Hun er ikke alene en gang. Babyen kommer før russetid. Ærlig talt. Dette må hun da forstå. 

Anonymkode: a6b05...ab2

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres som en god bestemor. Husk at russen er det ingen som husker den 18 mai. Skjønner at hun vil være russ..men hun er nå mor som er mye bedre en å være russ. Hun er ung og vil kunne ta igjen denne tiden senere 

Anonymkode: 75ee2...e7b

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du gjør mer enn nok!! Du har 5 andre barn og er kun 39 år. Din datter har valgt få barn. I tillegg er hun mer heldig enn andre unge mødre da hun har en bra pappa til babyen! Hun er ikke alene en gang. Babyen kommer før russetid. Ærlig talt. Dette må hun da forstå. 

Anonymkode: a6b05...ab2

Ja hun er heldig som har han ❤️ Ja hun burde kanskje legge vekk russetiden

Anonymkode: 76556...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mer enn nok med de små barna dine og kan ikke ta enda mer ansvar for en baby bare fordi datteren din ønsker å feire russetid. Hvis hun får vært med på litt av feiringen er hun jo egentlig heldig. Dette har hun tross alt valgt selv.

Anonymkode: be554...fe7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du rekker jo ikke å få en annen jobb innen russetida er ferdig? Eller tenker du midlertidig?

En annen sak er hvem er det som passer barna når du er på jobb om nettene, kunne den personen vært villig til å ta seg av babyen også noen kvelder og så hadde datteren din kommet hjem til deg etterpå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du høres som en god bestemor. Husk at russen er det ingen som husker den 18 mai. Skjønner at hun vil være russ..men hun er nå mor som er mye bedre en å være russ. Hun er ung og vil kunne ta igjen denne tiden senere 

Anonymkode: 75ee2...e7b

ja det er sant,men hun har gledet seg i mange år

Anonymkode: 76556...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nysgjerrig forresten, hva gjør de små barna dine når du jobber natt da?🤔

Anonymkode: be554...fe7

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho har blitt bråvoksen med å velge å få ett barn, så russetiden skulle ikke være vanskelig å prioritere vekk. 

Anonymkode: 3ccf3...203

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for det, men den kommer dessverre snikenede uansett. Farmor er dessverre død,mens Farfaren er på sykhjem

Anonymkode: 76556...464

Far til en 25 åring på sykehjem? 🤔 

Anonymkode: 57554...438

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Du rekker jo ikke å få en annen jobb innen russetida er ferdig? Eller tenker du midlertidig?

En annen sak er hvem er det som passer barna når du er på jobb om nettene, kunne den personen vært villig til å ta seg av babyen også noen kvelder og så hadde datteren din kommet hjem til deg etterpå?

er på samme jobb jeg har nå, så kan få byttet turnus hvis jeg vil. det er  datteren til ei venninne som har barna på nattan og leverer de minste i bhg. Jeg vil ikke belastet henne med babyen også da hun har jo et liv selv også

Anonymkode: 76556...464

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men nysgjerrig forresten, hva gjør de små barna dine når du jobber natt da?🤔

Anonymkode: be554...fe7

en vennines datter har de på nattan

Anonymkode: 76556...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Far til en 25 åring på sykehjem? 🤔 

Anonymkode: 57554...438

beklager jeg mistforsto innlegget, jeg trodde du mente foreldrene til min mann. Foreldrene til min svigersønn bor på andre siden av landet

Anonymkode: 76556...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ho har blitt bråvoksen med å velge å få ett barn, så russetiden skulle ikke være vanskelig å prioritere vekk. 

Anonymkode: 3ccf3...203

Ja var litt det ,så kanskje derfor hun synes det er vanselig og gi slipp

Anonymkode: 76556...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...