Gå til innhold

Er det en myte at det er kvinner som har mest lyst til å gifte seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man er i et stabilt forhold med noen man er glad i, er det oftere at kvinner ønsker å gifte seg enn mannen? Er det vanlig st menn ønsker å gifte seg mer fordi de vet det er forventet av de av dama? Og drømmer menn om å gifte seg en dag om de ikke har partner? Vet at det ikke er et svart/hvitt svar, at ikke alle menn er like,  spørsmålene er nok mer til hva som virker mest vanlig. 
 

Min kjæreste er amerikansk og han har fridd, men vet også at der borte er det å gifte seg mer vanlig og forventet enn i Norge. 

Anonymkode: de69a...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min mann var det helt selvfølgelig at vi skulle gifte oss. Mine tanker om at det ikke var nødvendig forsto han liksom ikke. Det var utenkelig for ham å stifte familie og satse på et liv sammen uten å gifte oss. 

I etterkant er jeg veldig glad for at hans syn og at vi giftet oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare for alle andre, men for min kommende mann er dette veldig viktig. Han var veldig søt i dag når han plutselig sa at han gledet deg skikkelig til bryllupet i juli. Sånn ordentlig. Vi har planlagt det sammen, han har vært like mye involvert som meg.

Så ja, jeg tror absolutt at menn kan føle at det er viktig og riktig hvis de finner den riktige, og bryllup er viktig for dem i utgangspunktet. Samtidig er jo også dette også gjeldende for mange kvinner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kun gifte meg fordi kjerringen truer med vold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det er flere kvinner som ønsker å gifte seg for selve bryllupet, men for ekteskapet er det likt. 

Anonymkode: bcdf2...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg fordi han ville. Jeg har faktisk aldri hatt noen drøm om bryllup, men da ble det et lite bryllup likevel. 

Anonymkode: 11e3e...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var den som ville gifte seg, han var den som drømte om bryllupsfest. Jeg kunne fint ha gjort det uten staffasjen.

Anonymkode: 0f40e...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid ville gifte meg. Nå, med 3kids og bonuskids er jeg livredd for giftemål. 

Søke staten om å få bli sammen, og søke om å få gå fra hverandre. Nei, de greiene passer ikke i 2024.

Velstand er å eie egen bolig og verdier og ikke dele alle opparbeidede verdier på 2 sånn 2-3 ganger i livet. Det er en felle. Ekte felle. 

Anonymkode: 94178...b91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg damen i forholdet og jeg ville ikke gifte meg i det hele tatt, mens mannen min absolutt ville gifte seg. Og siden min mann er fra utlandet så var giftemål "eneste" måte for ham å få oppholdstillatelse på. Så jeg måtte enten velge å avslutte forholdet eller å gifte meg. Jeg valgte det siste, og heldigvis ville han heller ikke noe mer enn å signere papirene og dra hjem å game :fnise: Grøsser av alt spetakkelet med kjole, slør, blomster, gjester osv. 🤮 Andre må gjerne og jeg skal være glad på deres vegne når det er det de vil, jeg vil bare ikke det selv 😅

Anonymkode: 72fbb...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...