Gå til innhold

De av dere som har tatt medikamentell abort, var dere med barna deres på abortdagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På grunn av en nødvendig operasjon, er det dessverre en stor mulighet for at vi må avslutte mitt etterlengta svangerskap.

Jeg ønsker ikke å gå videre inn på dette.

Vi har to barn under 4 år, aktive og glade som barn flest 💗

Jeg leser litt om abort hjemme for å forberede meg, hvorpå jeg tenker mer og mer at dette vil jeg gjennomgå uten å ha en 19 mnd gammel unge som trenger mammaen sin mer enn hva jeg kanskje klarer den dagen.

Hva gjorde dere andre med små barn? 

Hvilke erfaringer har dere fra det jeg dessverre kanskje må gjennomgå?

Anonymkode: 7c7ff...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil anbefale deg å ha barnevakt det døgnet. Jeg slet skikkelig med smerter, oppkast, diare og besvimelse, og ville aldri hatt ett barn i huset da.

Anonymkode: d21d5...fe0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sengeliggende stort sett hele dagen, barnet på 18 mnd var sammen med pappaen.

Anonymkode: 8cf74...7a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

På grunn av en nødvendig operasjon, er det dessverre en stor mulighet for at vi må avslutte mitt etterlengta svangerskap.

Jeg ønsker ikke å gå videre inn på dette.

Vi har to barn under 4 år, aktive og glade som barn flest 💗

Jeg leser litt om abort hjemme for å forberede meg, hvorpå jeg tenker mer og mer at dette vil jeg gjennomgå uten å ha en 19 mnd gammel unge som trenger mammaen sin mer enn hva jeg kanskje klarer den dagen.

Hva gjorde dere andre med små barn? 

Hvilke erfaringer har dere fra det jeg dessverre kanskje må gjennomgå?

Anonymkode: 7c7ff...ba4

Hadde barnepike på dagtid den dagen jeg tok pillen. Samboer var hjemme med meg på kvelden. Det hjalp svært lite da hele aborten ikke ble fullført samtidig. En helg måned senere, midt i en middag med to barn og mann så kom resten. 

Anonymkode: 81595...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

På grunn av en nødvendig operasjon, er det dessverre en stor mulighet for at vi må avslutte mitt etterlengta svangerskap.

Jeg ønsker ikke å gå videre inn på dette.

Vi har to barn under 4 år, aktive og glade som barn flest 💗

Jeg leser litt om abort hjemme for å forberede meg, hvorpå jeg tenker mer og mer at dette vil jeg gjennomgå uten å ha en 19 mnd gammel unge som trenger mammaen sin mer enn hva jeg kanskje klarer den dagen.

Hva gjorde dere andre med små barn? 

Hvilke erfaringer har dere fra det jeg dessverre kanskje må gjennomgå?

Anonymkode: 7c7ff...ba4

Skaff barnepass!! 

Det er en liten minifødsel kroppen skal gjennom. Mye kramper, kraftige blødninger etc etc er å forvente.

Anonymkode: 2bb2b...92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informative svar 👍

Anonymkode: 7c7ff...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde medikamentell abort nylig pga MA,  og hadde mer og nok med meg selv,. Skaff barnepass, hos barnepike eller familie (kan besteforeldre stille opp??) gjerne med overnatting. Noen begynner å blø av mifegyne, men ikke alle. Men ville absolutt hatt barna ute av huset dagen du tar cytotec. Anbefaler også å ta medfølgende smertestillende gjerne før smertene når max, og ha en varmeflaske eller to klar. Masse lykke til❤️

Anonymkode: c195e...3ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På grunn av en nødvendig operasjon, er det dessverre en stor mulighet for at vi må avslutte mitt etterlengta svangerskap.

Jeg ønsker ikke å gå videre inn på dette.

Vi har to barn under 4 år, aktive og glade som barn flest 💗

Jeg leser litt om abort hjemme for å forberede meg, hvorpå jeg tenker mer og mer at dette vil jeg gjennomgå uten å ha en 19 mnd gammel unge som trenger mammaen sin mer enn hva jeg kanskje klarer den dagen.

Hva gjorde dere andre med små barn? 

Hvilke erfaringer har dere fra det jeg dessverre kanskje må gjennomgå?

Anonymkode: 7c7ff...ba4

Du skal jo ikke være alene, så du skal uansett ha en annen voksen rundt deg. 

Jeg har hatt medisinsk abort 2 ganger pga MA, første gang uten barna hjemme, andre gangen med barna hjemme. 

For min del var det egentlig det samme å ha dem hjemme som å ikke ha de hjemme. Var ikke noe forskjell for min del. Slappet i grunn mer av med å bare ha de her. Leve som normalt, bruke varmeflaske for smerter og ha en avslappet dag med barna. 

Men det er 100% smak og behag hva man ønsker og velger å gjøre. Noen har behov for helt ro, andre klarer å gå igjennom dagen nokså normalt. 

Masse lykke til ❤️

Anonymkode: 91d4f...5b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hardt fysisk og psykisk å gå gjennom det. Jeg kastet opp og var mye på do. Og sloknet helt klokken 6 på kvelden, tror jeg. Glad det bare var mannen min og jeg den dagen. Måtte ta abort grunnet MA i uke 10. 

Anbefaler forøvrig stikkpille med smertestillende. Jeg kastet opp mye. 

Anonymkode: 8b219...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hjemme, men mannen tok vare på barn. Vekslet mellom dobesøk og gråting i fosterstilling i nesten fem timer før det slapp. 

Anonymkode: 9c098...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/29/2024 at 5:47 PM, AnonymBruker said:

På grunn av en nødvendig operasjon, er det dessverre en stor mulighet for at vi må avslutte mitt etterlengta svangerskap.

Jeg ønsker ikke å gå videre inn på dette.

Vi har to barn under 4 år, aktive og glade som barn flest 💗

Jeg leser litt om abort hjemme for å forberede meg, hvorpå jeg tenker mer og mer at dette vil jeg gjennomgå uten å ha en 19 mnd gammel unge som trenger mammaen sin mer enn hva jeg kanskje klarer den dagen.

Hva gjorde dere andre med små barn? 

Hvilke erfaringer har dere fra det jeg dessverre kanskje må gjennomgå?

Anonymkode: 7c7ff...ba4

Jeg fikk mye mindre vondt enn forventet, jeg gjorde det en søndag pappa var hjemme. Vår baby er kun 6 mnd og ammes. Pappan tok hånd om baby hovedsakelig, men jeg ammet og koste som vanlig. 

Anonymkode: 192a4...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, alle, takk nok en gang.

Jeg snakket med føden som anbefalte å gjøre det tidlig mens barna var i barnehagen og far hjemme. 

 

 

Anonymkode: 7c7ff...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei igjen, alle, takk nok en gang.

Jeg snakket med føden som anbefalte å gjøre det tidlig mens barna var i barnehagen og far hjemme. 

 

 

Anonymkode: 7c7ff...ba4

Det er nok lurt, siden man ikke vet hvordan man reagerer eller hvordan det blir fysisk. Noen har det som under en kraftig mens, og andre får mye smerter osv. 

 

Lykke til. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vondt og heftig i en times tid, så var det over.

Anonymkode: 8f22c...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...