Stor pike Skrevet søndag kl 18:36 #61 Del Skrevet søndag kl 18:36 Undrer meg også. Ser en dansk biligserie, alle, absolutt alle, vil ha "kjøkken allrom". Fatter det ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet søndag kl 18:44 #62 Del Skrevet søndag kl 18:44 Nei, omtrent ikke. Dette pga areal-effektivisering og for å få mer ut av hver kr/kvm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:07 #63 Del Skrevet søndag kl 19:07 Hadde leilighet med «åpen» løsning, dvs ingen dører fra gang eller stue, men det var en lettvegg til taket for kjøleskap, fryser på den ene siden. Hadde spisebord i det åpne området mellom kjøkken og stua for måtte alltid stå med ryggen til alt. Skulle gjerne hatt en kjøkkenøy, men hadde mistet en vegg i stua. Synes ikke det var veldig kaos. Hadde en lettvegg til som delte stue fra gang. Har også bodd i 50m2 leilighet hvor det ene soverommet var mellom stue og kjøkken (måtte ikke gå gjennom soverommet) og lite kjøkken, grusomt og trangt. Skal man ha separat kjøkken bør kjøkkenet være stort, må være plass til mange og matbord. Anonymkode: a9aeb...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:17 #64 Del Skrevet søndag kl 19:17 Jeg likte konseptet helt til jeg bodde noen år i en leilighet med åpen løsning der kjøkkenet var midt i fleisen når man satt i stua. Da merket jeg at dette slett ikke var noe for meg. Jeg har også merket meg at samtlige på sånne oppussing- og boligkjøpprogrammer nevner åpen løsning mellom kjøkken og stue som viktig. Det er en sånn amerikansk greie der de er veldig opptatte av å "entertain their guests", som består av å skravle med gjestene mens de kokkelerer. De vil ha åpen løsning med en stor kjøkkenøy der gjestene kan henge rundt og skravle mens verten/vertinnen kokkelerer. Dette gjelder i alle høyeste grad i eneboliger også. Jeg skjønner ikke helt denne fascinasjonen for åpen løsning. Jeg skjønner greia hvis leiligheten er veldig liten og man skal spare plass, men selv da burde det være mulig å "gjemme" kjøkkenkroken bak et hjørne så man slipper å glo rett inn på kjøkkenbenken fra stua. (vanskelig å finne bilde av det jeg ser for meg, men dette er ca sånn jeg tenker på. Man ser kjøkkenet fra stua men ikke rett inn på selve kjøkkenet). Jeg vil ikke at gjestene skal se rotet på kjøkkenet, jeg vil kunne lukke døra til kjøkkenet og la kopper og kar stå på benken om jeg ikke rekker å rydde, uten at gjestene ser rotet fra sofaen. Min drøm er et adskilt kjøkken, men med åpen spisestue i stua rett ved. Anonymkode: 616c5...6b6 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:35 #65 Del Skrevet søndag kl 19:35 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg likte konseptet helt til jeg bodde noen år i en leilighet med åpen løsning der kjøkkenet var midt i fleisen når man satt i stua. Da merket jeg at dette slett ikke var noe for meg. Jeg har også merket meg at samtlige på sånne oppussing- og boligkjøpprogrammer nevner åpen løsning mellom kjøkken og stue som viktig. Det er en sånn amerikansk greie der de er veldig opptatte av å "entertain their guests", som består av å skravle med gjestene mens de kokkelerer. De vil ha åpen løsning med en stor kjøkkenøy der gjestene kan henge rundt og skravle mens verten/vertinnen kokkelerer. Dette gjelder i alle høyeste grad i eneboliger også. Jeg skjønner ikke helt denne fascinasjonen for åpen løsning. Jeg skjønner greia hvis leiligheten er veldig liten og man skal spare plass, men selv da burde det være mulig å "gjemme" kjøkkenkroken bak et hjørne så man slipper å glo rett inn på kjøkkenbenken fra stua. (vanskelig å finne bilde av det jeg ser for meg, men dette er ca sånn jeg tenker på. Man ser kjøkkenet fra stua men ikke rett inn på selve kjøkkenet). Jeg vil ikke at gjestene skal se rotet på kjøkkenet, jeg vil kunne lukke døra til kjøkkenet og la kopper og kar stå på benken om jeg ikke rekker å rydde, uten at gjestene ser rotet fra sofaen. Min drøm er et adskilt kjøkken, men med åpen spisestue i stua rett ved. Anonymkode: 616c5...6b6 Ikke alle er introverter som vil se tv alene.., Anonymkode: a9aeb...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå