AnonymBruker Skrevet 29. april #41 Del Skrevet 29. april Virkelig hater det. Handler selvfølgelig om penger. Anonymkode: ce2e1...2c6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #42 Del Skrevet 29. april Det der faktisk slumaktig ut. Anonymkode: ce2e1...2c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #43 Del Skrevet 29. april En venn bodde en tid i en ny leilighet (ca 70 kvm) med tre soverom og åpen kjøkkenløsning. Der måtte hun rett og slett velge bort å ha stue, ellers ville hun bare hatt plass til et lite spisebord til to. Til gjengjeld var det ene badet unødvendig stort til sammenlikning, med nærmest et stort dansegulv i midten. Hvordan i all verden skulle en slik utforming vært praktisk hvis noen skulle bodd der med to litt større barn? Anonymkode: 91b89...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #44 Del Skrevet 29. april Vi har en leilighet på 90 kvm, men også her var kjøkkenet langs enn vegg i stuen. Vi satte opp en vegg med åpning på begge sider og satte høyskap der. Typ kjøkkenøyplassering, men opp til taket. Så vi ser litt av kjøkkenet fra sofaen, men da kun et par benkeskap og et vinskap. Det fungerer veldig fint, og ser bra ut. Bonus er at vi fikk en ekstra vegg på stua også, så den ble enklere å møblere. Men jeg brukte laaaang tid med mye frustrasjon før jeg kom på denne løsningen. Hatet å se vasken og stekeovnen fra sofaen, følte jeg bodde på hybel 😂 Anonymkode: 30740...50f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 29. april #45 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): En venn bodde en tid i en ny leilighet (ca 70 kvm) med tre soverom og åpen kjøkkenløsning. Der måtte hun rett og slett velge bort å ha stue, ellers ville hun bare hatt plass til et lite spisebord til to. Til gjengjeld var det ene badet unødvendig stort til sammenlikning, med nærmest et stort dansegulv i midten. Hvordan i all verden skulle en slik utforming vært praktisk hvis noen skulle bodd der med to litt større barn? Anonymkode: 91b89...fa0 En av grunnene til at det er sånn er nyere byggforskrifter som krever at nybygg skal være rullestoltilpasede. Da går mye areal bort til det, ref. badet med danseplass. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #46 Del Skrevet 29. april 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er små, moderne, leiligheter som blir diskutert. Anonymkode: de13c...af1 Det gjelder ikke bare "små" leiligheter. Ser det samme med større leiligheter på 90-100 kvm også. Anonymkode: f574d...aea 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #47 Del Skrevet 29. april 1 hour ago, Callisto83 said: Som flere andre skriver, jeg vil også ha litt fred på kjøkkenet. Har man middagsgjester på besøk f.eks, er det deilig å få jobbe i fred uten at man skal ha folk som glor. Så kan man ordne med oppvasken/ryddingen etterpå. Enig. Selv bor jeg med en som elsker en matrett jeg ikke takler lukten av. Da er det greit matlukten kan holdes på kjøkkenet. Anonymkode: c2227...459 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #48 Del Skrevet 29. april Herregud det er godt å bo i stort hus med to kjøkken og to stuer og ikke noe åpne løsninger på mils omkrets! Hvorfor vil folk bo i by når man må finne seg i slike dårlige løsninger? Fordi de skal ha noe å klage over kanskje. Anonymkode: ad404...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #49 Del Skrevet 29. april Det er nok som med åpne kontorlandskap, ingen vil ha det, men det er økonomisk. Så da tvinges mange inn i det. Veldig glad jeg har ordentlig separat kjøkken. Har vært på visninger i samme blokk, der folk har gjort om tilsvarende leiligheter og slått ut veggen både til soverom og kjøkken. Forstår det ikke. Anonymkode: c53a3...099 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #50 Del Skrevet 29. april Alice123 skrev (1 time siden): En av grunnene til at det er sånn er nyere byggforskrifter som krever at nybygg skal være rullestoltilpasede. Da går mye areal bort til det, ref. badet med danseplass. Jada, men det badet kunne vært mindre og fremdeles hatt plass til snusirkel for rullestol. Rommet var større enn det universelt utformede badet i det nybygde kontorlokalet til jobben. (Der er det også dusj, toalett og vask). Anonymkode: 91b89...fa0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #51 Del Skrevet 30. april Det blir da matlukt på klær, hår og tekstiler Anonymkode: 1fd38...856 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. april #52 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er små, moderne, leiligheter som blir diskutert. Der kjøkkenet plasseres på en vegg i stua. Alternativet er egentlig å ofre et soverom. Kjøkkenet vil ikke ha noe dagslys om du gjør noe slik. Og stuerommet vil bli ekstremt lite, nærmest ikke-eksisterende. Her kunne vi satt opp en lettvegg for noen tusenlapper, er to vinduer på kjøkkenet, og stua er stor nok. Men ønsker det ikke, da vi liker den åpne løsningen. Anonymkode: de13c...af1 Men åpen kjøkkenløsning er ikke bare noe som finnes i små leiligheter. Det er åpen løsning over hele linja, også i store leiligheter og eneboliger. Jeg er enig i at i bittesmå leiligheter er åpen løsning ofte den beste (eller minst verste) løsninga. Men jeg er ikke enig i at det er så dyrt og vanskelig å ha eget kjøkken i større leiligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #53 Del Skrevet 30. april Anonymus Notarius skrev (2 timer siden): Men åpen kjøkkenløsning er ikke bare noe som finnes i små leiligheter. Det er åpen løsning over hele linja, også i store leiligheter og eneboliger. Jeg er enig i at i bittesmå leiligheter er åpen løsning ofte den beste (eller minst verste) løsninga. Men jeg er ikke enig i at det er så dyrt og vanskelig å ha eget kjøkken i større leiligheter. Og jeg mener at i en liten leilighet er det mulig en nødvendighet, men ikke noe jeg hadde likt overhodet. Mens i enebolig kunne jeg ikke sett for meg noe annet. Her kan vi raskt sette opp en lettvegg og dør. Men det er fullstendig uaktuelt, da vi liker hvor åpent og sosialt det er. Anonymkode: de13c...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #54 Del Skrevet 30. april Så deilig at det faktisk finnes andre mennesker som ikke liker det! Trodde jeg var den eneste. Jeg bor i en leilighet bygget på slutten av 50-tallet, den er liten men alt er veldig praktisk med plassbygde skap og gode løsninger. Dessverre har jeg en sykdom som vil gjøre at jeg ikke kan fortsette å bo i fjerde etasje uten heis, men jeg finner ingen moderne leiligheter jeg ønsker å bo i. Alle har kjøkkenet på stua. Og elendig plassering av vinduer og dører. Ikke tilrettelagt for skapplass og ingen bod. Alle rundt meg klager og sier at jeg ikke kan være så kravstor og at ingen normale mennesker ønsker å bo så gammeldags som jeg gjør i min nåværende leilighet. Anonymkode: 73bbc...b5f 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #55 Del Skrevet 30. april Hater det jeg også! Var på visning i mange leiligheter i gamle blokker. Folk hadde bygd om til åpen kjøkkenløsning, og jeg mistet all lyst til å i det hele tatt se på leiligheten. Ja, jeg så det på boligannonsen også. Men jeg tenkte at så lenge området og resten var bra nok, så skulle jeg takle det. Men nei. Jeg er sjeleglad for at jeg endte opp med en leilighet med eget, separat kjøkken. I alle fall separat nok for meg, selv om det er i ganske umiddelbar nærhet til stua. Anonymkode: f2151...706 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #56 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 20.34): Kombinert stue/kjøkken er helt utelukket for oss. Uansett hvor lekker leiligheten ellers er, og uansett pris. Vi vil ha separat kjøkken, med vindu. Skjønner ikke alle disse leilighetene der kjøkkenet er satt opp som en slags vegg inne i stua. Må da stinke noe helt for j.... når man lager mat som lukter litt? Anonymkode: e6a62...88c En bruker da kjøkkenviften når en lager mat ? Eller tar opp et vindu eller en verandadør ? Anonymkode: b9a2f...aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #57 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 19.33): Det er nok helst grådige utbyggere som stadig krymper leilighetene. Bod i leilighetene forsvant, samtlige nye leiligheter her i byen som er 2-roms mangler innvendig bod. Det er krøkkete å ha kun kjellerbod. Hvorfor? Jo, utbyggere påvirket politikerne til å godta at det ble lov å bygge uten innvendig bod. Bokvalitet er blitt et fremmedord, og vi kan takke våre politikere for det. Første leiligheten vi bodde i var bygget på 70-tallet, 2-roms. Stor stue, eget kjøkken, stort soverom med hel skaprekke, samt bod og et stort nok bad, totalt 56 kvm. I dag bygges det 3-roms på 49 kvm! Eksempel Hvem orker bo sånn? I praksis et ubrukelig kjøkken og stuen er knøttliten. Anonymkode: e5143...331 «Kjøkkenet er nesten ikke brukt» 😂 Ja, forstår jo det når det er totalt max. 120 cm ledig benkeplate. Og i denne leiligheten er det forsåvidt forståelig, men det bygges jo også betraktelig større leiligheter uten særlig plass til å tilberede mat. Anonymkode: 91b89...fa0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå