Gå til innhold

Hvem har rett her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer hadde en større krangel her i går. I fjor så gravde han opp veien vår men rakk aldri å bli ferdig før vinteren kom. Det resulterte i en ganske dårlig vei nå når snøen er borte. Det hadde da kommet frem en stein midt i veien som skrapte opp undersiden av bilen min. Jeg nevnte dette noen ganger, og ba om hjelp til å få fjernet den. Jeg prøvde å grave den frem for hånd, men var hjemme alene hele dagen med to små barn. 

Han har jobbet overtid hele helga og var forståelig nok ganske sliten i går. Han jobbet til kl 14 og var resten av dagen ute og gjorde ærend. Da han kom hjem var begge slitne, og barna var lagt seg. Han hadde med pizza. Vi spiste pizza og så serie, etterpå nevnte jeg steinen og ba om at vi kunne gå ut og fjerne den før vi la oss, slik at den ikke skrapte opp bilen min på morgenen når jeg skulle levere i barnehagen. 

Han ble kjempesur, sa han var på vei til å legge seg, og var sliten. Han sa han kunne ta gravemaskinen og fjerne den, men sa ikke når. Jeg spurte om ikke vi kunne gå ut og prøve siden den skraper opp bilen min hver gang jeg kjørte over. Det hele endte med at vi gikk ut og prøvde, han var sur og sint og det hele endte med at han skjelte meg ut mens vi begge trampet inn. Vi la oss i sinne begge to og nå mener han at jeg er "the asshole" i denne situasjonen. Hva tenker dere? 

Steinen var stor, men ikke slik at vi ikke hadde kunnet fjerne den med en spade. Det hadde vi dessverre ikke tilgjengelig. 

Anonymkode: 7ba42...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg og samboer hadde en større krangel her i går. I fjor så gravde han opp veien vår men rakk aldri å bli ferdig før vinteren kom. Det resulterte i en ganske dårlig vei nå når snøen er borte. Det hadde da kommet frem en stein midt i veien som skrapte opp undersiden av bilen min. Jeg nevnte dette noen ganger, og ba om hjelp til å få fjernet den. Jeg prøvde å grave den frem for hånd, men var hjemme alene hele dagen med to små barn. 

Han har jobbet overtid hele helga og var forståelig nok ganske sliten i går. Han jobbet til kl 14 og var resten av dagen ute og gjorde ærend. Da han kom hjem var begge slitne, og barna var lagt seg. Han hadde med pizza. Vi spiste pizza og så serie, etterpå nevnte jeg steinen og ba om at vi kunne gå ut og fjerne den før vi la oss, slik at den ikke skrapte opp bilen min på morgenen når jeg skulle levere i barnehagen. 

Han ble kjempesur, sa han var på vei til å legge seg, og var sliten. Han sa han kunne ta gravemaskinen og fjerne den, men sa ikke når. Jeg spurte om ikke vi kunne gå ut og prøve siden den skraper opp bilen min hver gang jeg kjørte over. Det hele endte med at vi gikk ut og prøvde, han var sur og sint og det hele endte med at han skjelte meg ut mens vi begge trampet inn. Vi la oss i sinne begge to og nå mener han at jeg er "the asshole" i denne situasjonen. Hva tenker dere? 

Steinen var stor, men ikke slik at vi ikke hadde kunnet fjerne den med en spade. Det hadde vi dessverre ikke tilgjengelig. 

Anonymkode: 7ba42...f37

Tenker vel at dere har et dypere problem enn det der, om dere krangler og legger dere i sinne. 

Anonymkode: a5962...094

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette blir veldig vanskelig å svare på uten å ha hørt samtalene selv. Sånn som du fremstiller det høres han urimelig irritert ut ja

Anonymkode: 4097f...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere er urimelige begge to. Timingen din med å be om hjelp til dette, var vel kanskje ikke den beste, men hans reaksjon til at du spurte, er heller ikke ok. 

Anonymkode: 20f74...3ca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg og samboer hadde en større krangel her i går. I fjor så gravde han opp veien vår men rakk aldri å bli ferdig før vinteren kom. Det resulterte i en ganske dårlig vei nå når snøen er borte. Det hadde da kommet frem en stein midt i veien som skrapte opp undersiden av bilen min. Jeg nevnte dette noen ganger, og ba om hjelp til å få fjernet den. Jeg prøvde å grave den frem for hånd, men var hjemme alene hele dagen med to små barn. 

Han har jobbet overtid hele helga og var forståelig nok ganske sliten i går. Han jobbet til kl 14 og var resten av dagen ute og gjorde ærend. Da han kom hjem var begge slitne, og barna var lagt seg. Han hadde med pizza. Vi spiste pizza og så serie, etterpå nevnte jeg steinen og ba om at vi kunne gå ut og fjerne den før vi la oss, slik at den ikke skrapte opp bilen min på morgenen når jeg skulle levere i barnehagen. 

Han ble kjempesur, sa han var på vei til å legge seg, og var sliten. Han sa han kunne ta gravemaskinen og fjerne den, men sa ikke når. Jeg spurte om ikke vi kunne gå ut og prøve siden den skraper opp bilen min hver gang jeg kjørte over. Det hele endte med at vi gikk ut og prøvde, han var sur og sint og det hele endte med at han skjelte meg ut mens vi begge trampet inn. Vi la oss i sinne begge to og nå mener han at jeg er "the asshole" i denne situasjonen. Hva tenker dere? 

Steinen var stor, men ikke slik at vi ikke hadde kunnet fjerne den med en spade. Det hadde vi dessverre ikke tilgjengelig. 

Anonymkode: 7ba42...f37

Om den kunne blitt gravd ut med med en spade så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kunne kjøpt en spade å gjort det selv.  Ingen av dere har rett. 

Anonymkode: a7070...233

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ingen av dere hadde rett eller galt. 

Du nevner gravemaskin, så det er kanskje noe dere har tilgjengelig? Jeg ville enkelt sagt at jeg den og den dagen tar frem gravemaskinen og fjerner steinen selv. Så er det opp til ham om han vil la deg gjøre det, eller om han faktisk får fingeren ut. 

Anonymkode: 5052e...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes egentlig dere er litt søte! Og tenker motsatt som den som svarte deg først: at har dere ikke større problemer, og du kommer hit for en krangel som var i går kveld.. :) 

Du gjorde helt rett i å spørre. Med mindre du virkelig maste og var sur over lengre tid før han til slutt ga seg, så har du ikke gjort noe feil ved å bare spørre. 

Ut fra hva du sier var han skikkelig sliten og hadde sett frem til å flate fullstendig ut om kvelden og hadde allerede mentalt skrudd av kropp og hode. Dette er i alle fall en potensiell forklaring på at han overreagerte, selv om det selvfølgelig ikke er greit å skjelle deg ut av den grunn. Så lenge han var snarsint og ikke langsint håper jeg dere begge ser det samme og at dere legger dere som venner igjen i kveld. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg beklaget for gårsdagen og sagt at jeg forstår han var sliten i går. Om han da ikke kommer deg i forkjøpet, han skjønner nok at lunta hans var for kort selv. 

Anonymkode: b2662...4eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dere har rett. 
 

Men hvorfor parkerer du ikke før du kommer til den steinen? 

Anonymkode: 2a3f8...22e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sjarmen av å være i et forhold. 

Anonymkode: 239a3...077

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele samspillet og kommunikasjonen er dårlig. 

Ja, sløvt av han med halvgjort jobb. Men dumt av deg å ødelegge kvelden på noe som neppe kunne løses der og da uansett. Fullstendig unødvendig av han å kjefte videre når han først ble med ut. Ekstremt merkelig at du kjører bilen over en stor stein i utgangspunktet (hva gjør du egentlig om det er en hindring i veien?), og ikke minst at du kjører tilbake med risiko for å få det til en gang til. 

Anonymkode: 1654f...0da

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså mannen må da forstå han må ta ansvar for å fjerne en stein han er skyld i at er der når den er så stor at du ikke klarer det alene. Det sier seg selv at du ikke skal få bilen din ødelagt 🤔 

Så jeg synes han skulle prioritert det tidligere, og selv passet på at det ble gjort før leggetid. Ærend for andre har han tid til, men ikke dette viktige hjemme? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp dere spade. 

Anonymkode: 0d2ed...365

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle 😆 Vi hadde ikke spade, jeg sa jeg kunne kjøpe en neste dag. Men måtte fortsatt ha hatt hjelp til å få den ut. Gravemaskinen hadde ikke vært i bruk siden ifjor høst så ingen av oss visste om den ville starte på første forsøk. Derfor jeg tenkte vi ikke kunne vente på gravemaskinen. Jeg kjørte forsiktig over steinen på vei hjem, fordi jeg trodde det ville være en lett sak å fjerne den når samboer kom hjem. Det er heller ikke så lett å bære en stor baby i babybilstol med mindre jeg får parkert inn mot huset. 

Men, gravemaskinen startet og nå er steinen vekk. 😂

Ts

Anonymkode: 7ba42...f37

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men fikk dere fjernet steinen?

Anonymkode: 604b8...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg og samboer hadde en større krangel her i går. I fjor så gravde han opp veien vår men rakk aldri å bli ferdig før vinteren kom. Det resulterte i en ganske dårlig vei nå når snøen er borte. Det hadde da kommet frem en stein midt i veien som skrapte opp undersiden av bilen min. Jeg nevnte dette noen ganger, og ba om hjelp til å få fjernet den. Jeg prøvde å grave den frem for hånd, men var hjemme alene hele dagen med to små barn. 

Han har jobbet overtid hele helga og var forståelig nok ganske sliten i går. Han jobbet til kl 14 og var resten av dagen ute og gjorde ærend. Da han kom hjem var begge slitne, og barna var lagt seg. Han hadde med pizza. Vi spiste pizza og så serie, etterpå nevnte jeg steinen og ba om at vi kunne gå ut og fjerne den før vi la oss, slik at den ikke skrapte opp bilen min på morgenen når jeg skulle levere i barnehagen. 

Han ble kjempesur, sa han var på vei til å legge seg, og var sliten. Han sa han kunne ta gravemaskinen og fjerne den, men sa ikke når. Jeg spurte om ikke vi kunne gå ut og prøve siden den skraper opp bilen min hver gang jeg kjørte over. Det hele endte med at vi gikk ut og prøvde, han var sur og sint og det hele endte med at han skjelte meg ut mens vi begge trampet inn. Vi la oss i sinne begge to og nå mener han at jeg er "the asshole" i denne situasjonen. Hva tenker dere? 

Steinen var stor, men ikke slik at vi ikke hadde kunnet fjerne den med en spade. Det hadde vi dessverre ikke tilgjengelig. 

Anonymkode: 7ba42...f37

ALDRI foreslå ENDA en oppgave til en sliten mann, spesielt ikke når maten har sunket og søvnen kaller.

Få heller til en ordning: "På Torsdag etter jobben skal vi ta den steinen, jeg kan sette frem det vi trenger av verktøy, så tar vi det når du kommer hjem, ok?"

Få til dette i forkant istedenfor å gnage ørene full om han er den typen, timing er alt om du ønsker å unngå krangel.


Eventuelt, spør naboen, dersom du vil kjøre et passiv-agressivt stikk, typ "Ja, du fikk jo aldri fingeren ut, så Mikkel Rev i oppgang nr 3 fikset det". 

Eventuelt kan du grave over med en spade og lage en fartshump som ikke skader bilen, bare på trass.

Men igjen, hvorfor skal alt være så helsikes vanskelig? Det er en stein, ikke en elskerinne.

Endret av LanoAltforstor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er sexlivet deres?

Anonymkode: 0dca7...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette høres som et underliggende soveroms problem. 

Anonymkode: 0dca7...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han er urettferdig når han blir sint for at det ikke blir vellykka når han først har sagt ja til å prøve.

Anonymkode: af813...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...