Gå til innhold

Andre som blir svimle, svetter, dårlig når sulten?


123fir

Anbefalte innlegg

Blir ør, svimmel, ubehag i magen, kaldsvetter.. 

Jeg har ikke diabetes.

Er det noe annet galt eller er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo få symptomer på lavt blodsukker selv om du ikke er diabetiker🙄

Anonymkode: 9b0ac...7b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat sånn selv. Er normalvektig og 26 år. Må spise nærmest med en gang sulten melder seg, for å unngå hodepine, svimmelhet og kvalme. 
 

Spiser cirka hver 3 time

Anonymkode: b4c9f...b32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Spiste ei halv brødskive i går som jeg kastet opp igjen.  Eneste jeg har fått i meg siden lørdag. 

Svimmel ja,nesten full. 

Anonymkode: 44cd7...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av oss er bare mer sensitive på blodsukkersvigning, rett og slett. På samme måte som vi opplever andre ting i kropp og livet ulikt. 

Anonymkode: 11e85...248

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir brått veldig svak og skjelven i kroppen. En brødskive bli nesten for tung å holde. 

Anonymkode: f355e...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har veldig høy forbrenning og reagerer med svette og svimmelhet hvis jeg får i meg for mye karbohydrater, så jeg må ha en del fett og protein.

Anonymkode: 481a2...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har det også slik. Det er symptomer på lavt blodsukker. Kjenner det igjen fra jeg hadde føling da jeg tok insulin mens jeg hadde svangerskapsdiabetes. Har faktisk også målt blodsukker under 4, som altså er føling, noen ganger når jeg har kjent dette, selv om jeg ikke bruker insulin lenger.

Tips for å unngå dette er å spise langsomme karbohydrater, ikke raske. Pass på at det er proteiner i måltidene. Hvis jeg spiser steinalderbrød med pålegg eller middag (ikke noe særlig ris, pasta og potet) og unngår frukt, kake, godteri og hvetemel, slipper jeg dette.

Anonymkode: fd65c...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre kjent her også, og mer i noen perioder enn andre. Jeg har alltid en liten bar i vesken/jakkelommen så jeg har *noe*, men ikke trenger å bruke penger eller haste hjem. 

Jeg prøver også å spise relativt sunt, og legge trening og lengre turer til ganske nær jeg har spist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da jeg spiste ofte kunne jeg bli svimmel og kaldsvette siden blodsukkeret svingte så brått opp og ned av småspisingen. Men etter at jeg begynte med periodisk faste så merker jeg ikke noe til det lenger selv om jeg kan gå lenge uten mat. Merker kun litt sultfølelse som kommer og går. 

Anonymkode: 692ee...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir helt susen og rett og slett uklar i hodet. Kjennes ut som om jeg skal besvime. 

Anonymkode: 00273...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min har ikke diabetes, men opplever likevel alvorlige blodsukkerfall (med delvis tap av bevisstheten) om hun går for lenge uten mat. 

Jeg kan bli svak og skjelven og uvel, men klarer meg generelt veldig bra lenge uten mat,

Anonymkode: a7e3b...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123fir skrev (På 29.4.2024 den 10.56):

Blir ør, svimmel, ubehag i magen, kaldsvetter.. 

Jeg har ikke diabetes.

Er det noe annet galt eller er det normalt?

jepp! Dette + kvalm og jævlig. Ikke diabetes eller eldre, vært sånn sidne jeg var liten, er så 29.

Anonymkode: 22232...5d4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...