Gå til innhold

En tråd for oss som går på Naltrekson mot alkoholavhengighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Jeg har ikke begynt enda, utsolgt på alle apotek i nærheten av meg😖, men gleder meg til å endelig starte! 
 

noen som har erfaringer og vil dele, eller skravle litt? 

Anonymkode: afb14...f41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på de for ca 2 år siden. De funket veldig bra mot alkoholsuget og jeg klarte redusere veldig på inntaket. Naturligvis mistet alkohol effekten og man gidder rett og slett ikke drikke når effekten uteblir. Tok ei øl eller tre for smaken, så var vitsen borte.  Veldig bra sånn altså.

Problemet mitt var at de også dempet alle andre gleder, endorfinene etter trening forsvant, den deilige følelsen etter orgasme forsvant.. Jeg kunne ikke ha det sånn da trening og den lykke"rusen" det gir meg har vært livsviktig for psyken min. 

Jeg har nå en pakke selincro og den holder lenge for meg. En tablett er for mye for meg, det holder med 1/3 de dagene jeg vet jeg skal drikke. Men jeg har klart å redusere veldig på inntaket så de er ikke nødvendige akkurat nå, men det kommer perioder man er mer sårbar. Greie å ha til da. Jeg er psykisk avhengig av alkohol og vil alltid være sårbar i perioder.

 

Viktig! Ikke lur deg selv til å droppe å ta de fordi du vet du skal på fest/vil kjenne effekten. Bare spør hvis du lurer på noe :)

Anonymkode: a1ed9...622

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk på de for ca 2 år siden. De funket veldig bra mot alkoholsuget og jeg klarte redusere veldig på inntaket. Naturligvis mistet alkohol effekten og man gidder rett og slett ikke drikke når effekten uteblir. Tok ei øl eller tre for smaken, så var vitsen borte.  Veldig bra sånn altså.

Problemet mitt var at de også dempet alle andre gleder, endorfinene etter trening forsvant, den deilige følelsen etter orgasme forsvant.. Jeg kunne ikke ha det sånn da trening og den lykke"rusen" det gir meg har vært livsviktig for psyken min. 

Jeg har nå en pakke selincro og den holder lenge for meg. En tablett er for mye for meg, det holder med 1/3 de dagene jeg vet jeg skal drikke. Men jeg har klart å redusere veldig på inntaket så de er ikke nødvendige akkurat nå, men det kommer perioder man er mer sårbar. Greie å ha til da. Jeg er psykisk avhengig av alkohol og vil alltid være sårbar i perioder.

 

Viktig! Ikke lur deg selv til å droppe å ta de fordi du vet du skal på fest/vil kjenne effekten. Bare spør hvis du lurer på noe :)

Anonymkode: a1ed9...622

Tusen takk for at du deler din erfaring😊
 

Nå har jo ikke jeg startet enda, og mulig jeg bare er i «the honeymoon face”, men hvis det er sånn, så tenker jeg at det er det verd? Jeg er jo avhengig av alkohol og det ødelegger ALT, psyke, fysikken min, familien min, jobben min, relasjonene mine, om ikke akkurat nå, så på sikt…

 

ts

Anonymkode: afb14...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...