Gå til innhold

The Ordinary Vitamin C Suspension 30%


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte denne og brukte den i dag. Kommer på jobb og heldigvis måtte jeg på toalett kort tid etter. Jeg hadde oransje øyenbryn! Det viser seg at den oksyderte øyenbryn fargestiften jeg brukte hehehe heldigvis fikk jeg tørket den vekk, litt kjedelig opplevelse og bortkastet penger. Er det en annen merke på vitamin c serum dere anbefaler?

Anonymkode: e19fe...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange typer C-vitamin oksiderer, spesielt Ascorbic Acid (askorbinsyre) som finnes i begge Vitamin C Suspension-produktene til TO (det finnes ett med silikon og ett med hyaluronsyre). Disse er forøvrig ment brukt på kveldstid. Om du ønsker et C-vitaminprodukt som kan brukes på dagtid, kan du enten se etter et produkt som er formulert med ferulinsyre og E-vitamin eller en annen form av C-vitamin som ikke oksiderer så lett (disse er ofte litt mindre effektive enn askorbinsyre, på den måten at det kan ta litt lengre tid å oppnå effekt, men mer stabile og skånsomme mot huden). Det er viktig at C-vitaminserum påføres tørr hud, og at du bruker en fuktighetskrem (+ solbeskyttelse på dagtid) når serumet har trukket inn. Fuktighetskremen bidrar til å redusere oksidering. 

Jeg vil legge til at jeg normalt ikke vil anbefale å starte med en konsentrasjon på 30% askorbinsyre, da dette er en veldig høy konsentrasjon som kan gi hudirritasjon. Noen gode c-vitaminserum å starte med, er f.eks. 

The Ordinary Ascorbyl Glucoside Solution 12%

The Ordinary Vitamin C Ascorbyl Tetraisopalmitat Solution 20% in Vitamin F (inneholder Tetrahexyldecyl Ascorbate)

The Inkey List 15 % Vitamin C & EGF Serum (inneholder også ascorbyl glucoside)

COSRX The Vitamin C 13 Serum (inneholder 13% askorbinsyre)

For å unngå oksidering rundt øyebryn og i hårfestet, kan du ta litt toner, micellarvann eller liknende på en bomullspad og tørke over disse stedene etter å ha påført serum. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for foklaring og tips :)

Anonymkode: e19fe...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for foklaring og tips :)

Anonymkode: e19fe...c99

Bare hyggelig, håper du finner et produkt du liker og som passer for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...