Gå til innhold

Hvilken vegetar rett lager du hjemme som er veldig god.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips til gode retter som er vegetariske. 

Anonymkode: 54a93...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linsesuppe 

Anonymkode: 298ab...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matprat sin vegetar Moussaka. 

Anonymkode: ada69...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagsrådet loaded veggie nachos.

Anonymkode: 1d849...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco. Bruker vegetarkjøttdeig.

Anonymkode: 999ee...49d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omelett med poteter og grønnsaker. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili sin carne

Anonymkode: 269bd...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Srilankisk rødbetcurry: https://www.olivemagazine.com/recipes/vegan/sri-lankan-beetroot-curry/

Gulrotpletter med feta og koriander: https://www.olivemagazine.com/recipes/quick-and-easy/carrot-cumin-and-feta-fritters-with-coriander-yoghurt/ De blir best hvis man bruker kikertmel (gram flour) i stedet for hvetemel.

Cannelloni med ricotta og spinat i tomatsaus, eksempel på oppskrift: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/spinach-ricotta-cannelloni

Lager også mange ulike vegetariske pastaretter til hverdags, men uten oppskrift - da bestemmer tilfanget av grønnsaker i kjøleskapet. 

Anonymkode: 8fab8...743

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Alle slags supper. F.eks. karrigulrotsuppe (løk, hvitløk, gulrot, salt, pepper, karri og kraft/buljong), rød grønnsakssuppe (bakt løk, hvitløk, rød paprika, tomater og chili som kjøres glatt med kraft/buljong, salt, pepper og urter) eller grønnsakschowder (en tykkere suppe hvor man først steker løk og hvitløk, så har man i kraft/buljong og biter av blomkål, brokkoli, gulrot og potet som får koke mørt mens man lager en tykk hvit saus av smør, mel og melk. Sausen røres så inn i suppen sammen med mais, salt, pepper og timian, rør inn revet ost helt til slutt).

- Lasagne hvor kjøttet er byttet med bakte grønnsaker (løk, hvitløk, squash, paprika, aubergine)

- Couscous/bulgur-salat. Couscous, rødløk, terninger av grønnsaker som er bakt i ovnen (søtpotet, løk, squash, paprika, aubergine), frisk mynte og enten fetaost eller stekt halloumi.

- Vegetarcurry. En god currypasta fra butikken med gulrot, løk, hvitløk, kikerter, søtpotet, blomkål og spinat.

- Paier. Fyllet kan være f.eks. stekt løk, hvitløk og spinat, fetaost og eggestand av 4 egg, 3 dl fløte, revet ost, salt og pepper.

- Vegetarnachos med bønner i stedet for kjøtt. Topp med guacamole og pico de gallo etter steking.

- Stekte nudler med løk, hvitløk, revet ingefær, brokkoli, paprika, kål, sopp, gulrot og babymais og saus av buljong (jeg bruker ca 1 dl til en middag til oss fem) blandet med mørk og lys soyasaus, østerssaus, brunt sukker, pepper og litt sesamolje).

- Halloumiburger. Skjær halloumi i tykke skiver og vend først i litt mel blandet med krydder, deretter vispet egg og til slutt i panko/brødsmuler. Stek i panne og server i burgerbrød med salat, tomat, rødløk og guacamole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekte egg med ost på

Anonymkode: d8a8c...88c

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg synes jo risgrøten min er ganske god ;) Koker den ca. 1,5 time.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kald rødbetsuppe, men det er best om sommeren. 

Så var det en rett jeg fant i et ulebladIMG_20240415_173749.thumb.jpg.8f569b67015c8f73846d1e569c7bcf3b.jpg

Anonymkode: a02a3...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrotcurry er kjempeenkelt og godt. Fikk det i Adams matkasse en gang. 
 

Jeg er også glad i supper, noen ganger veldig enkle, som potet og maissuppe med næringsgjær, eller soppsuppe. Begge er gode med godt brød til, og toppet med facon. 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...