Gå til innhold

Hvilket arbeid gjør man i hjemmetjenesten, når man ikke pleier / hjelper brukere?


Janikken

Anbefalte innlegg

Jeg lurte veldig på hvilket arbeid dere gjør i hjemmetjenesten når dere ikke pleier eller hjelper brukere?

Og er hvordan kommuniserer man mellom seg iforhold til vakt og sykefravær?

Kom gjerne med flere innblikk i jobben.

Hilsen ei som vurderer hjemmetjenesten :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den tiden brukes til transport mellom brukerne. Gå, sykle, kjøre bil.

Anonymkode: 66265...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den tiden brukes til transport mellom brukerne. Gå, sykle, kjøre bil.

Anonymkode: 66265...7d1

Må man skaffe seg en sykkel selv? Ser flere har krav for å ha lappen, men hva med oss som ikke har lappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den tiden brukes til transport mellom brukerne. Gå, sykle, kjøre bil.

Anonymkode: 66265...7d1

Og brukerne fordeles naturligvis ut i fra adressene sine, slik at man taper minst mulig tid på transport.  Man får jo ikke brukere som bor 30 min fra hverandre. 

Anonymkode: 66265...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janikken skrev (1 minutt siden):

Må man skaffe seg en sykkel selv? Ser flere har krav for å ha lappen, men hva med oss som ikke har lappen?

Vi ansatte ikke folk som ikke har førekort hos oss, hvertfall. 

Anonymkode: e960e...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janikken skrev (1 minutt siden):

Må man skaffe seg en sykkel selv? Ser flere har krav for å ha lappen, men hva med oss som ikke har lappen?

Hvis du ikke har lappen så vil det jo dessverre sette store begrensninger på hvilke brukere du kan ha. Dette må du i så fall sjekke ut med hjemmetjenesten du vurderer 🙂

Anonymkode: 66265...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke har lappen så vil det jo dessverre sette store begrensninger på hvilke brukere du kan ha. Dette må du i så fall sjekke ut med hjemmetjenesten du vurderer 🙂

Anonymkode: 66265...7d1

Opplever du at det er flere som ikke får jobben pga. førerkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmetjenesten er oppdelt i hjemmehjelpere og hjemmesykepleiere.

Hjemmesykepleiere gir medisin, steller sår, dusjer, vasker brukeren og ordner mat og drikke.

Hjemmehjelper vasker hus, handler, vasker og bretter klær, rydder kjøkken, tømmer og fyller oppvaskmaskin og går med søppel.

Det er hvertfall oppgavene hos min mor.

Anonymkode: 4c677...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janikken skrev (1 minutt siden):

Opplever du at det er flere som ikke får jobben pga. førerkort?

Absolutt. Her er det er krav at man har førekort.

Anonymkode: 76757...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Absolutt. Her er det er krav at man har førekort.

Anonymkode: 76757...5ae

Såpass ja. Har oppkjøring snart heldigvis :)

Så de uten førerkort får ikke jobbe i hjemmetjenesten, men er det flere årsaker for at man ikke ansetter (som kan være aktuelt) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Janikken said:

Jeg lurte veldig på hvilket arbeid dere gjør i hjemmetjenesten når dere ikke pleier eller hjelper brukere?

Og er hvordan kommuniserer man mellom seg iforhold til vakt og sykefravær?

Kom gjerne med flere innblikk i jobben.

Hilsen ei som vurderer hjemmetjenesten :)

Dokumenterer; Journalfører, skriver avviksrapporter

Som oftest via en programvare som heter MINgat. Avhengig av arbeidsgiver, har man forskjellig programvare som gir tilgang til å se sine oppsatte vakter, be om ferie/skrive fravær etc etc etc etc etc etc.....

Anonymkode: ed9a0...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjemmetjenesten er oppdelt i hjemmehjelpere og hjemmesykepleiere.

Hjemmesykepleiere gir medisin, steller sår, dusjer, vasker brukeren og ordner mat og drikke.

Hjemmehjelper vasker hus, handler, vasker og bretter klær, rydder kjøkken, tømmer og fyller oppvaskmaskin og går med søppel.

Det er hvertfall oppgavene hos min mor.

Anonymkode: 4c677...425

Ikke hos oss. Vi gjør alt selv om vi er sykepleier eller hjelpepleier. Vasker ofte 2-3 leiligheter pr dagvakt i vår kommune. 

Ellers skriver vi rapporter, svarer på tlf, kjører til lege/tannlege/nav ect. Vi gjør mye utover vedtaket.

Anonymkode: 73c78...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobbet fikk vi arbeidsbil eller sykkel. Vi hadde 1 gå-rute (heldigvis for den ene ansatte som ikke hadde lappen). Man må som regel ha førerkort. Vi var adskilt fra hjemmehjelp/rengjøringspersonell, og hadde ingen vask mv. Alle har arbeidstelefon hvor det journalføres etter pasientbesøk. Man ringer som regel hverandre for å høre om noen trenger hjelp, ev for å delegere akuttbesøk/alarmer. Hos oss var det spl og unntaksvis hfa som gjorde admin arbeid (lage arbeidslister, pårørendearbeid, oppdatere tiltaksplaner, dosering mv.). Kjekk, men veldig travel jobb. 

Anonymkode: 2b917...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janikken skrev (2 timer siden):

Såpass ja. Har oppkjøring snart heldigvis :)

Så de uten førerkort får ikke jobbe i hjemmetjenesten, men er det flere årsaker for at man ikke ansetter (som kan være aktuelt) 

Jeg har periodevis hatt hjemmehjelp. Det er mange som har vært hos meg som ikke har lappen. De må organisere seg litt annerledes. Noen ganger kan de sitte på med de som har bil, eller så blir det kollektiv, sykkel eller beina. Men her jeg bor er det nok ganske tett med brukere, så avstandene trenger ikke være lange mellom flere av brukerne.

Anonymkode: a6cbe...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...