Gå til innhold

Spørsmål angående sinnsykt barnebidrag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samme ab som over her. Jeg er selv sammen med en mann, som må betale barnebidrag. Den kjerringa av en mor til barnet, er uføretrygdet med ME. Hun har flere barn med flere menn, og de to siste kjærestene har hun også forsøkt å få barn sammen med (godt forklart av mitt stebarn).. Helt utrolig...!!

Anonymkode: 41873...121

Ikke overraskende at en kjerring av en ny dame blander seg inn i saken fordi hun tenker at det blir mindre penger på henne og hennes eventuelle barn. 

Ikke fullt så utrolig, men relativt vanlig.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bromance skrev (Akkurat nå):

Ikke overraskende at en kjerring av en ny dame blander seg inn i saken fordi hun tenker at det blir mindre penger på henne og hennes eventuelle barn. 

Ikke fullt så utrolig, men relativt vanlig.

Dette. 
 

Også artig å se bidragspliktige foreldre som tror det er gratis å forsørge barn, at bidragsmottaker bruker pengene på Pepsi Max og sminke til seg selv. 🙄

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om din bror får nye barn med en ny en som han bor med så kan ikke denne furuen flå han lenger.

jeg elsker st min mann slipper å betale bidrag fordi vi har tre barn

Anonymkode: af3c2...a20

Dette kan jo ikke stemme? Man er vel bidragspliktig selv om man får barn med ny partner?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (1 minutt siden):

Dette. 
 

Også artig å se bidragspliktige foreldre som tror det er gratis å forsørge barn, at bidragsmottaker bruker pengene på Pepsi Max og sminke til seg selv. 🙄

Jeg tenker folk må sette seg inn i hva bidrag faktisk skal være med på å dekke. Som f.eks barnets andel av boligutgiftene. (Man trenger større bolig hvis man har barn enn hvis man var enslig). Det beste hadde vært om man hadde en 50 / 50 fordeling, da blir heller ikke bidraget særlig stort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emlia skrev (1 minutt siden):

Dette kan jo ikke stemme? Man er vel bidragspliktig selv om man får barn med ny partner?

Man er bidragspliktig, men da blir det medregnet de andre barna også, man skal ha råd til å forsørge de man selv bor med, og da kan bidraget bli redusert, eller som den du siterer sitt tilfelle, eventuelt falle helt bort pga manglende bidragsevne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emlia skrev (1 minutt siden):

Dette kan jo ikke stemme? Man er vel bidragspliktig selv om man får barn med ny partner?

Ja. 

Bromance skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker folk må sette seg inn i hva bidrag faktisk skal være med på å dekke. Som f.eks barnets andel av boligutgiftene. (Man trenger større bolig hvis man har barn enn hvis man var enslig). Det beste hadde vært om man hadde en 50 / 50 fordeling, da blir heller ikke bidraget særlig stort.

Enig. Det skal ikke bare dekke klær og mat. Har hørt mange si «en 4-åring spiser ikke for 3.000 kroner i mnd». 🙄 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er så jævlig sykt hvor høyt barnebidrag fastsettes..... mange late mødre som utnytter dette fullt ut, og lager barn med flere menn. 

Anonymkode: 41873...121

Haha. Jeg får null. Barnefar spleiser heller ikke på noen utgifter. 

Anonymkode: 4ede7...862

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Typisk menn, lager masse barn med tilfeldig kvinner for å så bli sint fordi de faktisk må ta vare på disse barna. 🤣

Anonymkode: 88d9b...f02

Nå vet jeg faktisk om ei som har 3 barn med 3 forskjellige menn men man kan vel ikke vente mer når mødrene ikke klarer å holde døtrene sine inne om kveldene.

Anonymkode: 975d4...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er så jævlig sykt hvor høyt barnebidrag fastsettes..... mange late mødre som utnytter dette fullt ut, og lager barn med flere menn. 

Anonymkode: 41873...121

Jeg har to tenåringsgutter jeg har 100 %, får 4000 kr i måneden i barnebidrag. Det dekker ikke halvparten av det de spiser en gang. 

 

TS: broren din bør sjekke bidragskalkulatoren til NAV og be om å få bidraget fastsatt på nytt.

Anonymkode: 91100...970

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er så jævlig sykt hvor høyt barnebidrag fastsettes..... mange late mødre som utnytter dette fullt ut, og lager barn med flere menn. 

Anonymkode: 41873...121

Jupp ene venninnen min sin x må betale hele 50,-kr i mnd. Hun kan jo kanskje kjøpe ett ekstra brød i mnd.... 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå vet jeg faktisk om ei som har 3 barn med 3 forskjellige menn men man kan vel ikke vente mer når mødrene ikke klarer å holde døtrene sine inne om kveldene.

Anonymkode: 975d4...156

Kanskje menn bør begynne å bruke prevensjon? Og hvor er fedrene til disse døtrene? Eller var det jomfrufødsel? 

Anonymkode: 1684e...3c3

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nå vet jeg faktisk om ei som har 3 barn med 3 forskjellige menn men man kan vel ikke vente mer når mødrene ikke klarer å holde døtrene sine inne om kveldene.

Anonymkode: 975d4...156

Jada, og jeg vet om en mann som har 3 barn med 3 forskjellige kvinner (eksen min), men man kan vel ikke forvente mer når fedrene ikke greier å holde sønnene sine inne om kveldene.

Forresten, du vet at man kan bli gravid når som helst på døgnet, ikke bare om kveldene...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må søke om ny fastsettelse av bidrag, alt for høyt selv med 0 i samvær når han forsørger et barn til.

Anonymkode: 7ab5f...c55

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 11.57):

Han må få seg en bedre jobb da. Synes i grunn ikke synd i han da han ikke har kontakt med det andre barnet sitt. Synes mer synd på barnet han har, som har en far med dårlig råd og at det ikke får møte søskenet sitt. 

Anonymkode: eb56e...070

Om det bare var å få seg en bedre betalt jobb ville medianlønnen i Norge vært flere millioner. Det er dessverre ikke realiteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (På 29.4.2024 den 19.46):

Barnebidrag er normalt ikke i nærheten til å dekke halvparten av de nødvendige utgiftene det er satt til å dekke.

Hvis fedrene ikke er så late, og tar ansvar for egne barn (inkludert gidder å ha samvær med dem)  så blir det ikke noe særlig barnebidrag å betale. (Og i noen tilfeller er det mor som må betale bidrag).

Tja jeg har 50/50 ( far ) og må betale 3200 i bidrag. I min verden burde dette vært 0 ved 50/50.  Jeg betaler selvsagt ting utenom som sykkel pc , fritids aktiviteter , moped , cross osv. 

Anonymkode: c3285...32c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tja jeg har 50/50 ( far ) og må betale 3200 i bidrag. I min verden burde dette vært 0 ved 50/50.  Jeg betaler selvsagt ting utenom som sykkel pc , fritids aktiviteter , moped , cross osv. 

Anonymkode: c3285...32c

I den virkelige verden så skal man betale bidrag etter evne. Akkurat slik som man ville ha gjort om foreldrene var sammen. Men er dette for bare 1 barn? Isåfall må det være en vannvittig inntektsforskjell på dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja jeg har 50/50 ( far ) og må betale 3200 i bidrag. I min verden burde dette vært 0 ved 50/50.  Jeg betaler selvsagt ting utenom som sykkel pc , fritids aktiviteter , moped , cross osv. 

Anonymkode: c3285...32c

Samme her og 😄 

Her skal det flåes

Noen ganger enn tenker en bare skulle vært trygda 

Men nytter ikke å surmule, er ikke for evig

Anonymkode: 578a1...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Noen ganger enn tenker en bare skulle vært trygda 

Anonymkode: 578a1...ec6

Ja, da hadde du sikkert hatt bedre råd. 🙄

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 15.12):

Om din bror får nye barn med en ny en som han bor med så kan ikke denne furuen flå han lenger.

jeg elsker st min mann slipper å betale bidrag fordi vi har tre barn

Anonymkode: af3c2...a20

«Elsker» du også å være sammen med en mann som har så dårlig økonomi at han ikke er i stand til å forsørge et barn ekstra? Eller som antageligvis ikke kommer til å gidde å ha samvær eller bidra til forsørgelse av deres tre barn dersom han går fra deg? Husk at menn kan få barn hele livet…

Anonymkode: ef51b...963

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette beregnet via Nav, er utregningen mest sannsynlig riktig og rettferdig, men det skader ikke å be om ny beregning. 

Synes dog ikke 7400,- høres så ille ut når moren har alle omsorg og utgifter. Jeg får 5500,- pr barn (tre stk) og jeg har barna 70%. (Han har en over snittet betalt jobb, som han kunne ta fordi vi ble enige om denne samværsordingen. Han kunne rett og slett ikke tatt jobben hvis vi hadde 50/50.)

Anonymkode: 2e203...1fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...