Gå til innhold

Møte sin fremtidige kjæreste på ekte i stedet for nettet? Er det mulig nå til dags i disse tider?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Møte sin fremtidige kjæreste på ekte i stedet for nettet? Er det mulig nå til dags i disse tider? Hva er din erfaring med det og hvor/hvordan møtte du din kjæreste på ekte? (Eventuelt noen du kjenner?)

Jeg er jente/kvinne på 30 og har ikke hatt noe hell i å møte noen potensielle kjæreste på ekte ennå. Har vært på en date via Tinder for noen år siden men føle at det ikke var for meg. Jeg har aldri hatt kjæreste før for den som skulle lure på hvor jeg eventuelt hadde møtt tidligere kjærester.

Jeg har forsøkt å møte folk på fritidsaktivitet, frivillig arbeid og litt forskjellige aktiviteter. Jeg var så klart med på aktivitetene og det frivillige fordi jeg i utgangspunktet var interessert i det altså og ikke bare med tanke om å møte noen. Jeg har også vært en tur ute på byen helt alene, men jeg følte det var litt ukomfortabelt. Ellers så har jeg dessverre ingen venninner som kjenner noen som kan være aktuelle heller. Så jeg har gått litt tom for ideer egentlg til hvor jeg kan møte noen på ekte. Jeg har sett at DNT har singel turer f.eks men der er dessverre ingen i nærheten av meg foreløpig. 

Anonymkode: f957a...868

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hiver meg på denne. Bare søppel i de appene, 100% waste of time

Anonymkode: 46bbc...89e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det mulig.

Jeg har møtt de fleste via studier, jobb eller venner, noen mer tilfeldig ute på byen. Du trenger jo ikke dra alene på byn for å møte noen. 

Det er mange som er på tinder, men tror nesten fremdeles de flest jeg kjenner har møtt folk på jobb og sånt. Jeg møtte en her i går for eksempel, som var første interessante mann på evigheter. Det var en kollega av en kompis, som endte på nach hos meg. Blir ikke mer godt gammeldags enn et lite one night stand som blir mer 😂 

Anonymkode: f043d...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 21.37):

Hiver meg på denne. Bare søppel i de appene, 100% waste of time

Anonymkode: 46bbc...89e

Har du forsøkt andre apper enn Tinder? Hva er din erfaring med de såfall? Jeg tenkte litt på å teste ut Bumble eller Hinge kanskje. Og har du forsøkt å møte noen IRL? Hvilke steder har du forsøkt finne noen såfall og hvordan gikk det?

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 21.47):

Selvfølgelig er det mulig.

Jeg har møtt de fleste via studier, jobb eller venner, noen mer tilfeldig ute på byen. Du trenger jo ikke dra alene på byn for å møte noen. 

Det er mange som er på tinder, men tror nesten fremdeles de flest jeg kjenner har møtt folk på jobb og sånt. Jeg møtte en her i går for eksempel, som var første interessante mann på evigheter. Det var en kollega av en kompis, som endte på nach hos meg. Blir ikke mer godt gammeldags enn et lite one night stand som blir mer 😂 

Anonymkode: f043d...3c3

Du er heldig da. Jeg har aldri opplevd å møte på noen som kunne være aktuelt som kjæreste i det virkelige liv noen gang dessverre. Verken på ungdomsskolen, videregående eller studier. Heller ikke på noen av de 4-6 fritidsaktivitetene jeg har vært aktiv i som ungdom eller voksen. Og heller ikke via venner eller bekjente eller på noen av de 10 forskjellige jobbene som jeg har hatt siden jeg var 18 år. Jeg her heller aldri merkelig nok aldri opplevd at en mann eller kvinne har vist romantisk Interesse for meg eller flørtet med meg IRL. Er ikke det litt rart egentlig? Og hvorfor tror du jeg aldri har møtt noen ennå da? Er jeg kanskje alt for kravstor og kresen? Må jeg kanskje åpne mer opp og slikt? 

Anonymkode: f957a...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ti år siden da men jeg møtte mannen min på et utested i byen :) 

Anonymkode: 7ead6...e57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 21.29):

Møte sin fremtidige kjæreste på ekte i stedet for nettet? Er det mulig nå til dags i disse tider? Hva er din erfaring med det og hvor/hvordan møtte du din kjæreste på ekte? (Eventuelt noen du kjenner?)

Jeg er jente/kvinne på 30 og har ikke hatt noe hell i å møte noen potensielle kjæreste på ekte ennå. Har vært på en date via Tinder for noen år siden men føle at det ikke var for meg. Jeg har aldri hatt kjæreste før for den som skulle lure på hvor jeg eventuelt hadde møtt tidligere kjærester.

Jeg har forsøkt å møte folk på fritidsaktivitet, frivillig arbeid og litt forskjellige aktiviteter. Jeg var så klart med på aktivitetene og det frivillige fordi jeg i utgangspunktet var interessert i det altså og ikke bare med tanke om å møte noen. Jeg har også vært en tur ute på byen helt alene, men jeg følte det var litt ukomfortabelt. Ellers så har jeg dessverre ingen venninner som kjenner noen som kan være aktuelle heller. Så jeg har gått litt tom for ideer egentlg til hvor jeg kan møte noen på ekte. Jeg har sett at DNT har singel turer f.eks men der er dessverre ingen i nærheten av meg foreløpig. 

Anonymkode: f957a...868

Møtte en for 5 år siden, offentlig og det viser seg å være full match. Gikk derimot ikke inn for å møte noen, tenkte ikke på forhold eller noe. Og da jeg traff han så tenkte jeg ja, det var en kjekk mann. Når vi begynte å ha litt kontakt tenkte jeg fremdeles ikke noe forhold, bare at vi kunne jo ha det gøy en stund. Det tok tid før jeg tenkte på forhold, kjæreste osv, jeg var kanskje ikke klar en gang. Men det ble sånn. 

5 år har gått og vi har et fint familieliv sammen. 

Anonymkode: cca8e...a64

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg møtte min kjære via felles kjente, han er broren til en venninne av en venninne 😇 

Vi kjente hverandre såvidt for 20 år siden da vi hadde felles venner og møttes sporadisk på fest. I mellomtiden har vi studert, flyttet, fått barn, giftet seg, samlivsbrudd, boligkjøp, rett og slett livet skjedde.

Øynene våre møttes idet vi hilste på hverandre, og det var det 🥰 Vi har vært sammen siden. Han er virkelig mitt livs kjærlighet ❤️

Anonymkode: 1eb6f...a7d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en verden vi lever i! Logg av nett og gå ut og møt folk ! Det blir litt som å spørre ; finns folk i virkeligheten eller bare på internett? 

Anonymkode: a8640...e4f

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg møtte min kjære via felles kjente, han er broren til en venninne av en venninne 😇 

Vi kjente hverandre såvidt for 20 år siden da vi hadde felles venner og møttes sporadisk på fest. I mellomtiden har vi studert, flyttet, fått barn, giftet seg, samlivsbrudd, boligkjøp, rett og slett livet skjedde.

Øynene våre møttes idet vi hilste på hverandre, og det var det 🥰 Vi har vært sammen siden. Han er virkelig mitt livs kjærlighet ❤️

Anonymkode: 1eb6f...a7d

Så koselig å høre! Jeg håper det blir min tur en dag til å møte noen snart. Er veldig ensom egentlig hvis jeg skal være helt ærlig...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Huff, for en verden vi lever i! Logg av nett og gå ut og møt folk ! Det blir litt som å spørre ; finns folk i virkeligheten eller bare på internett? 

Anonymkode: a8640...e4f

Haha, måtte le litt nå. Men du har jo forsåvidt rett da. Bare føler jeg har så uflaks som aldri har klart å møtt noen på de over 10 årene jeg har lett?

Anonymkode: f957a...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 21.29):

Møte sin fremtidige kjæreste på ekte i stedet for nettet? Er det mulig nå til dags i disse tider? Hva er din erfaring med det og hvor/hvordan møtte du din kjæreste på ekte? (Eventuelt noen du kjenner?)

 

Anonymkode: f957a...868

Jeg har aldri brukt Tinder/app eller Internett for å møte noen å date.

Alle jeg har datet, hatt sex med og vært kjærester med har jeg møtt i det «virkelige» liv.

Jeg skjønner ikke de som mener det er så vanskelig. 
Er man en utadvendt, blid fyr (jeg er mann) med gjennomsnittlig sosial intelligens så kommer man langt. 
 

Hun som er min kjæreste og samboer i dag var den som tok initativt til første date. Hun sendte en sms og spurte om jeg ville møtes og finne på noe hyggelig….vanskeligere er det ikke 😊 

Tidligere dates, hook ups og kjærester har jeg møtt på byen, igjennom felles venner, igjennom studier, jobb/seminar blant annet.

Anonymkode: 0bb06...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Kjør både jakt på Tinder og irl. Jeg møtt min samboer på byen for 1,5 år siden. 

Anonymkode: faacc...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du forsøkt andre apper enn Tinder? Hva er din erfaring med de såfall? Jeg tenkte litt på å teste ut Bumble eller Hinge kanskje. Og har du forsøkt å møte noen IRL? Hvilke steder har du forsøkt finne noen såfall og hvordan gikk det?

Du er heldig da. Jeg har aldri opplevd å møte på noen som kunne være aktuelt som kjæreste i det virkelige liv noen gang dessverre. Verken på ungdomsskolen, videregående eller studier. Heller ikke på noen av de 4-6 fritidsaktivitetene jeg har vært aktiv i som ungdom eller voksen. Og heller ikke via venner eller bekjente eller på noen av de 10 forskjellige jobbene som jeg har hatt siden jeg var 18 år. Jeg her heller aldri merkelig nok aldri opplevd at en mann eller kvinne har vist romantisk Interesse for meg eller flørtet med meg IRL. Er ikke det litt rart egentlig? Og hvorfor tror du jeg aldri har møtt noen ennå da? Er jeg kanskje alt for kravstor og kresen? Må jeg kanskje åpne mer opp og slikt? 

Anonymkode: f957a...868

Da er det jo ikke Tinder sin feil.

Mulig du er kresen ja?

Eller ikke har draget. Sorry for å si det rett ut sånn. Man må jo først og fremst være åpen selv, for å ha draget da. Du har liksom lyst til at noen skal ha deg, men du har selv ikke lyst på noen? Da blir det jo sånn. Du er sjefen!

Anonymkode: f043d...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt apper, men funnet min kjæreste (og tidligere kjærester) på ekte ute i "virkeligheten".

 

Møttes gjennom studie eller på treningssenter. 

Anonymkode: d2478...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri brukt Tinder o.l. Traff samboeren på bussholdeplassen av alle steder, var absolutt ikke på leting, men ble full klaff. Vi var da begge i 40 årene 😊 Har heller aldri møtt tidligere kjærester på nett. 

Anonymkode: e94f0...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 100% mulig, jeg er en mann på 45 år som er på tinder og møteplassen, jeg hater det, men jeg må gjøre det om jeg skal møte noen da jeg ikke tørr snakke med noen kvinner jeg møter på den måten... Er nok for redd for å bli avvist. Ikke noe galt med utseende, sånn passe, ikke så høy, ikke sterk, har de fleste gode egenskaper føler jeg... vært i forhold på 15 år og fikk 2 barn der.

Den som møter meg på disse plassene vil få en trofast mann, snill, åpen, ærlig og arbeidsom mann. Dype samtaler. Ikke voldelig. Omtrent null alkohol. meeen, det er ikke så mange som tar kontakt da jeg ikke har de beste bildene.

Syns det er synd da jeg vet jeg kan gjøre en kvinne lykkelig.

Anonymkode: 10815...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte min kjære på en ukes fottur arrangert av Turistforeningen. Fordel å bli kjent over flere dager!

Anonymkode: b9af4...e49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har møtt partnere gjennom felles venner, arbeidsliv og studier.

Anonymkode: ff704...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettet er verdens beste matchmaker. Men du bør ikke gå på sjekkesteder, da kommer det seksuelle alt for raskt i fokus. Finn nøytrale grupper som kan interessere deg, og bli kjent med de du liker. På sjekkesteder må du vise hva du er god for seksuelt, hva du kan tilby. Det er feil vei. Hvis en mann liker deg veldig godt som person, vil "gode" menn også ønske alt det andre fra deg, og de vil nyte det. Du også sikkert.

Anonymkode: 2fe73...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 8.09):

Har du forsøkt andre apper enn Tinder? Hva er din erfaring med de såfall? Jeg tenkte litt på å teste ut Bumble eller Hinge kanskje. Og har du forsøkt å møte noen IRL? Hvilke steder har du forsøkt finne noen såfall og hvordan gikk det?

Du er heldig da. Jeg har aldri opplevd å møte på noen som kunne være aktuelt som kjæreste i det virkelige liv noen gang dessverre. Verken på ungdomsskolen, videregående eller studier. Heller ikke på noen av de 4-6 fritidsaktivitetene jeg har vært aktiv i som ungdom eller voksen. Og heller ikke via venner eller bekjente eller på noen av de 10 forskjellige jobbene som jeg har hatt siden jeg var 18 år. Jeg her heller aldri merkelig nok aldri opplevd at en mann eller kvinne har vist romantisk Interesse for meg eller flørtet med meg IRL. Er ikke det litt rart egentlig? Og hvorfor tror du jeg aldri har møtt noen ennå da? Er jeg kanskje alt for kravstor og kresen? Må jeg kanskje åpne mer opp og slikt? 

Anonymkode: f957a...868

Ja, det er veldig merkelig. Da er du enten veldig avvisende/lukket, eller så får du ikke med deg at folk er interessert. I tillegg er du åpenbart ikke interessert i andre mennesker, hvis du aldri har møtt noen mennesker du kunne tenke deg å bli bedre kjent med… Kanskje du også bor på en liten plass?

 

Jeg har knapt deltatt på fritidsaktiviteter, men har møtt flere interessante menn gjennom livet som jeg er sikker på ville vært en bra partner. (Jeg var opptatt, og kunne selvsagt ikke gjøre noe mer.)

Nå er jeg singel igjen og har ingen planer om å lage profil på tinder eller lignende steder. Jeg er åpen for nye mennesker utenfor appene, og har tro på at jeg vil møte noen på gamle-måten.

Anonymkode: 50b12...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er veldig merkelig. Da er du enten veldig avvisende/lukket, eller så får du ikke med deg at folk er interessert. I tillegg er du åpenbart ikke interessert i andre mennesker, hvis du aldri har møtt noen mennesker du kunne tenke deg å bli bedre kjent med… Kanskje du også bor på en liten plass?

 

Jeg har knapt deltatt på fritidsaktiviteter, men har møtt flere interessante menn gjennom livet som jeg er sikker på ville vært en bra partner. (Jeg var opptatt, og kunne selvsagt ikke gjøre noe mer.)

Nå er jeg singel igjen og har ingen planer om å lage profil på tinder eller lignende steder. Jeg er åpen for nye mennesker utenfor appene, og har tro på at jeg vil møte noen på gamle-måten.

Anonymkode: 50b12...6bd

Ikke meg du siterer, men jeg svarer likevel. Og svarer bare på vegne av meg selv, den du siterer får eventuelt svare på egne vegne senere.

Det er vel sånn at noen passer med mange, mens andre passer med få. Jeg har alltid vært en av dem som passer med få. Det er rett og slett ganske så sjelden jeg møter mennesker jeg liker så godt at jeg vil ha dem som venner, eller til og med forelsker meg i dem.

Og så hører det selvsagt med til historien at er det ikke følelser der, så blir det ikke noe forhold. Da kan vi heller bli venner, om jeg liker ham godt nok. Det spiller ingen rolle for meg hvor bra en mann er på papiret, om det ikke finnes noe mer der. Hjerte vil ha, det hjertet vil ha, og jeg kan ikke tvinge frem følelser. 

Og så bor jeg på et lite sted, og har veldig få arenaer der jeg i det hele tatt kan møte andre enn kvinner og homofile menn. 

Det er med andre ord ekstremt sjelden jeg finner noen jeg kunne tenke meg er forhold med. Siste gang tror jeg var på et seminar fra 7-8 år siden. Da snakket vi om at vi skulle holde kontakten, men så skjedde ikke det. Begges feil, ingen av oss gjorde stort for å bli bedre kjent. Det hender jeg fortsatt tenker på ham, men han har garantert glemt meg for lenge siden.

Neste gang kan være om 10 år, 20 år eller 50 år, hva vet jeg. Men er rimelig sikker på at det ikke blir i morgen, denne måneden eller dette året. Og om jeg igjen skulle treffe noen jeg får følelser for, så kan det jo hende han er fullstendig uinteressert i meg. 

Folk er bare forskjellige. Derfor fungerer det fint for deg, og ikke så fint for andre. 

Anonymkode: e4703...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...