Gå til innhold

Naturlig sminke - No makeup makeup look mulig å få til fint for noen som ikke har peiling på sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naturlig sminke eller så kalt "No makeup makeup look" mulig å få til fint for noen som ikke har peiling på sminke?

Jeg er en kvinne på 29 år som aldri har brukt sminke. Det er aller mest fordi jeg er så dårlig på sminke og ikke har orket å bry meg med å lære det ordentlig. Så med andre ord så ser det jo sjeldent spesielt bra ut når jeg sminker meg. Samtidig som at jeg ikke er helt komfortabel med å bruke mye sminke. Da tenker jeg gjerne på sånn type sminke mange bruker når de skal ut på byen med higlighting, contour, blush, mye mascara, øyenskygge og ja dere skjønner sikkert tegninga uten at jeg trenger forklare i detalj. 

Men nå tenker jeg at det hadde jo kanskje vært kjekt å lære seg en naturlig sminkelook eller også så kaldt no makeup makeup look som jeg så vidt har fått med meg at det kalles? I den forbindelse lurer jeg altså på:

* Hvilke sminkemerker anbefales?

* Hvilke produkter anbefales for å få til en naturlig sminke? Type BB cream, lipsyl med litt farge og kanskje brun mascara? Har hørt det visstnok skal være bedre/finere enn vanlig sort?

* Hvilken butikk er best å få hjelp i for å finne riktig farge på BB cream eller hva det heter?

* Hvor er det bra å lære seg? Yotutube? Post gjerne link til video om du vet om noen som er gode til å lære vekk der… 

Anonymkode: 89995...20a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver på nytt... Noen som har tips?

Anonymkode: 89995...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. du bruker bare youtube tiktok og alt annet ut på digitale enheter for og få svaret ditt.  Enklere blir det ikke. Du må poste ansiktet hvis du har lyst til at vi skal gi deg råd. Me. Det vil du nok heller ikke.

Anonymkode: 46116...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAIA sin dewy drops liker jeg for ganske naturlig look. Har også mange fine Blush som gir et naturlig look. 
 

ellers er nars bra

Anonymkode: 26c0c...9fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at det er forskjell på bb og cc cream.

"Cream and CC Cream? While similar, CC cream offers more coverage than BB cream. Use BB cream for days you need more hydration, want lighter coverage and a natural look, and grab CC cream when you want more of a color payoff as well as color correction."

 

Anbefaler erborian-merket på cc/bb cream som du blant annet finner på VITA, veldig fornøyd med det kontra andre merker jeg har prøvd. Jeg har litt fet hud

Anonymkode: b6c96...c13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også at du har en god primer, helst uten silikon, så legger sminken seg finere på. Samt setting spray på topp slik at sminken blander seg fint og ikke ser tørr og kakete ut

Anonymkode: b6c96...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du aldri bruker sminke, trenger du det sikkert ikke heller :) 

 

prøv litt maskara, blush, solpudder og brynsgele kanskje

Anonymkode: 01c9c...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å minske kjøpepresset og falske idealbilder av kvinner bør man ikke "bruke sminke for å se ut som naturlig uten sminke". Da bør man gå rundt uten sminke heller. Min mening.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Anbefaler også at du har en god primer, helst uten silikon, så legger sminken seg finere på. Samt setting spray på topp slik at sminken blander seg fint og ikke ser tørr og kakete ut

Anonymkode: b6c96...c13

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være sunt for huden..

Anonymkode: 55b7f...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å gå på et bra utsalgssted for sminkeprodukter. Der kan du få råd av fagfolk om hvilke produkter som passer deg. Kan nok bli billigere enn å prøve seg frem på mange produkter.

Anonymkode: 5eafe...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være sunt for huden..

Anonymkode: 55b7f...cae

Med en god hudpleierutine er det null problem

Anonymkode: 26c0c...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være sunt for huden..

Anonymkode: 55b7f...cae

Det er ikke sunt for huden. Det er konsekvens av at alt skal være perfekt og retusjert hele tiden i 2024. Jeg gjorde eksperiment en gang og spurte noen kompiser om de foretrakk naturlige damer eller damer med sminke. Nesten alle svarte naturlige damer. Da jeg spurte om eksempler, viste de meg bilder på nett, der nesten alle damer hadde filter, retusjering og/eller "No make up"-sminke. Verden vil bedras.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker lite sminke, kun for å jevne ut.

jeg er veldig lys i huden og bruker disse produktene

-Erborian cc cream farge clair

-Maybeline concealer 06

-Maybeline settingpudder uten farge

- Maybeline skyhigh mascara

- Makeup mekka brows on fleek ash

- Nyx øyenbrysgele.

Man kan fint droppe å fylle bryn om man ønsker, men liker finishen godt med litt gele for at bryna skal holde seg. Under dette bruker jeg følgene huspleie

Clinique såpe

biothern hydration toner

garnier c vitamin serum

og clinique moisture surge dag krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker generelt lite sminke i forhold til enkelte, som regel sørger jeg for å ha farget vipper og bryn, bruker cc cream fra lumene og et solpudder fra the balm Bahama mama, fyller inn brynene litt der det er litt smått med hår, også legger jeg litt nude farge over øyelokkene samt halvveis på våtkanten nede, legger også en svak eyeliner langs vipper oppe og avslutter med vippetang, voila ferdig, det hele tar maks 10 min og holder seg fint hele dagen 😁 ser betraktelig mer våken ut enn uten sminke, men samtidig ser jeg ikke full glam ut på jobb, noe jeg ikke trives med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...