Gå til innhold

Hva tenker du om denne aldersforksjellen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vil bare høre deres tanker:

jeg, jente 22 og mann 34. Er det liv laga? Jeg vil ikke ha barn

Anonymkode: f7d1f...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan gå fint. Hvis du er moden, har bein i nesa og klarer å tenke på deg selv samtidig som du vurderer hva forholdet trenger. Problemet for de som blir sammen hvis de er veldig unge er om de blir overkjørt, lever kun for forholdet og mister seg selv. Plutselig er de 15 år eldre og har aldri klart seg selv. Da er tanken om å skille seg meget skummel. Har sett mange tråder om det her inne. 

Men det kan gå bra også. Selve aldersforskjellen er ikke så problematisk, tenker jeg. Det er stor forskjell på 22-åringer. 

Anonymkode: e9386...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente 23, møter mann som er 44. Jeg vil heller ikke ha barn men han har 3 sønner. 
Vi har det veldig fint sammen, har møttes i 2 år men jeg har ingen kontakt med barna hans. Er med han annen hver uke når han ikke har barna. Vi er ikke offentlig i et forhold og jeg har flørtet, vært med andre mens jeg har møtt han. Han vil ha et forhold med meg men jeg føler det ikke er en jeg kan være med langsiktig pga aldersforskjellen. Men hyggelig å møtes og alt utenom aldersforskjellen sånn dett klaffer.. Er ganske vanskelig, jeg kunne sett for meg å være med han langsiktig og etablere med om han hadde vært noe yngre.

Det kommer an på hva du tenker i forhold til om det er en du kan se for deg realistisk sett å være sammen med for alltid, og vil han ha barn? 

Anonymkode: 7b7dd...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke akkurat å finne livsvarig kjærlighet i din alder, så hvorfor ikke bare prøve. Jeg er såpass kynisk at jeg tror du vokser fra han, men hvem vet 

Anonymkode: 9e110...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke et problem med aldersforskjellen. Om du er sikker på at du ikke vil ha barn, må du bare håpe at han ikke forventer/regner med at "ekte kjærlighet" vil få deg til å endre mening. Er mange som vil tenke at du er for ung til å vite om du ønsker barn, og derfor ikke tar deg på ordet. 

Anonymkode: a8a89...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Vil bare høre deres tanker:

jeg, jente 22 og mann 34. Er det liv laga? Jeg vil ikke ha barn

Anonymkode: f7d1f...9d9

Helt greit det vel. 

Anonymkode: 5b6fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke noe problem med den aldersforskjellen. Dere nærmer dere hverandre over tid. Du blir mer moden og han vil påvirkes positivt av at du er yngre. Tror det kan være en fin aldersforskjell. Han er sikkert stolt over å ha en så ung dame. Så hvis du trives med han så er det bare å holde fast.

Anonymkode: 58985...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du trenger ikke akkurat å finne livsvarig kjærlighet i din alder, så hvorfor ikke bare prøve. Jeg er såpass kynisk at jeg tror du vokser fra han, men hvem vet 

Anonymkode: 9e110...be6

Min erfaring med aldersforskjell 10 år + er at det skjer ja. Hvorfor vil en 34 åring, eller 44 åring med 3 unger ha jenter tidlig i 20årene, om det ikke er for det at kvinner på egen ikke er tilgjengelig....

Anonymkode: 23be9...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder er bare et tall. Noen ganger fungerer forhold med stor aldersforskjell, andre ganger ikke.

Anonymkode: 4581f...e72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst man skal bry seg om alle sine meninger hele tiden, da blir det ikke noe liv. Ta godt vare på hverandre.

Endret av . Anonym.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 år mellom meg og mannen. Møttes da jeg var 28. Fremdeles sammen 7 år etterpå og venter baby nr 2 😅 

Om du ikke ønsker barn er en ting, men gjør han? Og ditt barneønske kan snu, jeg var steil på at jeg ikke skulle ha barn frem til jeg fylte 30, noe endret seg gradvis.. Sier ikke at det skjer alle, men det kan skje. 

Anonymkode: 464a0...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier nei. Dere er begge voksne, men 10+ aldersforskjell er sjeldent en god ide når den ene parten knapt har rukket å komme seg inn i 20'årene. Da er det vanligvis en dårlig grunn til aldersforskjellen, for eksempel at den eldre mannen ønsker noen som er lettpåvirkelig, enklere å manipulere/kontrollere, eller at han er umoden (og derfor dårlig på å kommunisere, regulere følelser osv), og det vil ikke "utvikle seg" i takt med at den yngste blir eldre.

Om du hadde vært 28, hadde svaret mitt vært annerledes. Da har man levd voksenlivet i noen år og har blitt bedre kjent med seg selv, sin rolle i samfunnet, funnet ut hva man liker og ikke liker, hva slags grenser man har osv, og ikke minst er man da over den alderen som eldre menn som ønsker å kontrollere, vanligvis går etter. Møter man en mann som er 10+ år eldre som 28'åring, er man utenfor akkurat den faresonen. 

Anonymkode: 7a744...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at du som pur ung 22 åring ønsker bruke tid på menn over 30. Er det egentlig noe man kan gjøre sammen da utenom sex? Kan jo umulig være gøy å henge med hverandres venner. Om noen få år vil han alt ha tydelige aldringstegn og begynner gjerne prestere dårlig seksuelt og det kan jo være han ønsker barn selv om du ikke vil ha? At du gidder, men hver sin lyst.

Anonymkode: c2bba...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...