Gå til innhold

Når tidligere relasjon blir lærere til barna...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg visste om dette, da jeg søkte barnet inn på skolen, at vår tidligere venn av meg og mannen var lærer der. Nå viser det seg at personen blir læreren hans. Dette er en person jeg av ulike årsaker har mistet kontakten med, men som vi var masse sammen med tidligere og som jeg har kjent store deler av livet.

Ville det vært et problem for dere? Bør jeg sende personen en melding å fortelle at det vil gå greit, at vi vet personen blir læreren til sønnen vår?

Anonymkode: aedac...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor det ikke skulle være greit?

Anonymkode: d3491...5e7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du skal sende melding om at "det er greit", for du kan ikke endre på faktumet at han er læreren til ungen din uansett om det ikke hadde vært greit. 

Det er da helt vanlig at man kjenner lærere fra før. I alle små byer og tettsteder er det i allefall nærmest en garanti tenker jeg 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantemor skrev (8 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor du skal sende melding om at "det er greit", for du kan ikke endre på faktumet at han er læreren til ungen din uansett om det ikke hadde vært greit. 

Det er da helt vanlig at man kjenner lærere fra før. I alle små byer og tettsteder er det i allefall nærmest en garanti tenker jeg 😅

Det er noe annet å kjenne til, enn å ha hatt en nær relasjon og tilbringe mye tid sammen tidligere i livet.

Anonymkode: aedac...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er noe annet å kjenne til, enn å ha hatt en nær relasjon og tilbringe mye tid sammen tidligere i livet.

Anonymkode: aedac...a4e

Det er fortsatt ikke noe du skal godkjenne. 

Vi vet for lite om relasjonen til å forstå hvorfor du spør. En tidligere venn, som man har mistet kontakten med, er null stress. 
Dersom det har skjedd noe, eller denne realsjonen var en fast trekant-person eller tilsvarende, kan situasjonen være annerledes, men da må du faktisk legge frem relevant info. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kollega som jeg deler trinn med, er nær venn med et foreldrepar i klassen. Derfor er jeg kontaktlærer for dette barnet. Men det er klart at på mindre steder er det ikke alltid at det lar seg gjøre; selv gikk jeg på en liten skole der lærere måtte ha sine egne barn som elever…

Anonymkode: 7348f...ada

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingrn problem, man skiller roller. Jeg er lærer i den kommunen jeg vokste opp i og har rotet med en hel del av fedrene, for ca hundre år siden, da vi var tenåringer, og hat catfights elller gode vennskap med mødrene. Nå er vi alle voksne, og det er helt uproblematisk. 

Anonymkode: 4d0c8...478

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en problemstilling jeg møter ofte i jobben og jeg må jo bare oppføre meg profesjonelt. Litt kleint var det når jeg fikk barnet til min manns ex og min mann har vært "stefar" for dette barnet. Men det gikk fint det også. Mor tok opp temaet, vi renset luften på første utviklingssamtale og det var aldri noe tema etter det. 

Anonymkode: 7c6de...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer og har hatt et kortvarig forhold til to fedre til to av elevene jeg har (på ulike trinn). Det er 15-20 år siden jeg var involvert med disse fedrene (ikke samtidig 😂), altså lenge før noen av oss fikk barn. Det var flaut da jeg innså at disse elevene skulle gå i mine klasser. Har møtt på fedrene ved et par anledninger på skolen, vi bare smiler og sier hei, og ser at de også blir litt pinlig berørte.

Man får bare late som ingenting så godt det lar seg gjøre i sammenhenger hvor man møter på en relasjon på den måten.

Anonymkode: 5d7ad...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...