Gå til innhold

Føler du deg trygg på at det Norske forsvaret vil klare å beskytte Norge og de som bor der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg ikke  trygg.

Anonymkode: 1300a...e71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overhodet ikke, men de skal vel være en liten fartsdump så nato (les USA) rekker å redde oss. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke alene, vi trenger Nato og/eller andre allianser. 

Anonymkode: c2e58...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge overlever ikke en uke i krig pga for dårlig forsvar. Derfor har vi Nato og USA. 

 

Anonymkode: 5a0e0...cbd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at vi er med i NATO for å si det sånn ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle politikerne og de kongelige kommer selvfølgelig til å stikke av med halen mellom beina så snart de får høre at det kan komme besøk.                                    

Den norske skjærgården og temmelig dårlige veier kan muligens forårsake en del problemer for en invasjonsstyrke. Men det norske militæret kan neppe få til en forbanna dritt.       

Anonymkode: 7f22d...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille Norge har ikke sjans uten allianser nei

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg føler meg ikke  trygg.

Anonymkode: 1300a...e71

selvsagt ikke . norge er jo mer opptatt av å hele tiden hjelpe andre så de ender vel med å heller sende forsvaret dit og lar oss være igjen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke

Anonymkode: cc1a6...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvarssjefen kommer til å skrive bok om hvordan han fanget Putin, mens han i virkeligheten fanget en uskyldig russisk håndverker

Anonymkode: f0779...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i det hele tatt. Og nå når jeg er så gammel at jeg ikke kommer til å bli innkalt til strid er jeg reddere enn noen gang. 

Anonymkode: cde20...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke i det hele tatt. Og nå når jeg er så gammel at jeg ikke kommer til å bli innkalt til strid er jeg reddere enn noen gang. 

Anonymkode: cde20...da3

Det skal du være glad for. De som får ansvaret å forsvare Norge blir sendt rett inn i døden. 

Anonymkode: f0779...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er Norske folk så pinglete i forhold til Russere? Eller andre folkeslag.Kanskje fordi vi har det alt for godt? 

Anonymkode: 1300a...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 23.16):

De som får ansvaret å forsvare Norge blir sendt rett inn i døden. 

neida. Norge overgir seg og okkuperes etter fem minutter 

Anonymkode: 3761e...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

neida. Norge overgir seg og okkuperes etter fem minutter 

Anonymkode: 3761e...e39

Og hvis vi har noe gull denne gangen blir det nok lagt frem på åpen gate i håp om at russerne roer seg litt ned..

Anonymkode: 1f876...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt klarer de ikke det (alene). Vår eksistens er prisgitt våre allierte. 

Anonymkode: 71adb...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvis vi har noe gull denne gangen blir det nok lagt frem på åpen gate i håp om at russerne roer seg litt ned..

😂

Anonymkode: 3761e...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like mange mennesker i Norge som det er i en middels storby i utlandet. Det sier seg selv at vi ikke klarer å forsvare landet alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man utelukker Nato og vare fokuserer på det norske forsvaret så nei, hvertfall ikke mot Russland, de er villige til og ta tap.

Vi har ett lite og avansert forsvar, men ikke seigt nok, år etter år har vi lent oss mot Nato og bygget ned stridskapasitene her i Norge.

Tror vi kunne brust med fjærene noen uker kanskje få mnd.

Vi kan bare mobilisere en brøkdel av hva Finland kan

Anonymkode: 7701f...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er Norske folk så pinglete i forhold til Russere? Eller andre folkeslag.Kanskje fordi vi har det alt for godt? 

Anonymkode: 1300a...e71

Finnene og svenskene er mer naturlig å sammenligne med. Vi er ikke i nærheten av dem. Eksempel: Finland har over 800 artillerisystem, vi har under 50. Fly: Sverige 94, Finland 55, Norge 25.

Og så har vi ingen verdens ting å beskytte oss med mot ballistiske missiler, ut i fra det jeg klarer å lese meg til.

Hvis USA svikter eller bare om de drøyer, har vi et kjempeproblem. Og jeg tror det blir litt rart å be Sverige og Finland om hjelp all den tid de virkelig har investert i forsvar til tross for at de har mye lavere offentlige inntekter enn oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...