Gå til innhold

Ikke mer sex etter vi har fått barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kona har en datter på 7 og en sønn på 5 år. Etter vi fikk siste barnet har sexlivet dødd helt ut. Vi har ikke hatt sex på ca 5 år. Jeg føler at hun ikke vil ha sex eller for så vidt noen form for intimitet og jeg føler vi er mer som et AS. Jeg har blitt så vant til å ikke ha noen intimitet at jeg ikke føler på noen kåthet lenger, og at det er «støv på pikken» for å si det sånn. Jeg har jo så klart behov, og begynner å lure på om jeg må gå hele livet uten sex. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette og lurer på om noen har lignende problem eller tips? Både fra kvinnens perspektiv og fra dere menn her inne…

Anonymkode: ca86b...802

  • Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror første du må gjøre er å snakke med henne om forholdet deres, om hvordan dere kommuniserer... og også hvorfor sexlivet forsvant.

Har du snakket med henne? Hva sa hun om det?

Anonymkode: 2aa58...ebe

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snakke med henne og forklare at du gikk ikke inn i et forhold med viten om at du aldri skulle ha sex igjen. For veldig mange er sex en viktig del av forholdet. Noen trenger mye, andre lite. De aller fleste trenger noe!

Jeg er kvinne og hadde ikke hatt det bra i et forhold uten jevnlig sex og intimitet. Og ja, vi har vært sammen lenge og har flere barn. Likevel har vi begge behov for sex og nærhet. 

Anonymkode: 2ac63...6be

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror første du må gjøre er å snakke med henne om forholdet deres, om hvordan dere kommuniserer... og også hvorfor sexlivet forsvant.

Har du snakket med henne? Hva sa hun om det?

Anonymkode: 2aa58...ebe

Hun sier at hun ikke har lyst eller føler for det. Med tiden har jeg bare akseptert det og nå føles det så unaturlig å gjøre noe med henne som får henne i humøret for det, fordi hun aldri er eller blir det..

Anonymkode: ca86b...802

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor folk finner seg i dette. Jeg ville ikke klart å være i et sånt forhold. 

Anonymkode: 8415e...cae

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun sier at hun ikke har lyst eller føler for det. Med tiden har jeg bare akseptert det og nå føles det så unaturlig å gjøre noe med henne som får henne i humøret for det, fordi hun aldri er eller blir det..

Anonymkode: ca86b...802

Finnes det ingen andre damer der ute? 

Anonymkode: 8415e...cae

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en gjenganger her inne at en av partene (som oftest kvinnen) mister lysten på sex etter 10 år eller etter et par barn.

Jeg skulle gjerne ha fortalt deg noe oppløftende. At det går seg til. At samtaler på familievernkontoret løser opp proppen. At hvis du støvsuger og vasker og pusser opp gangen så ser hun deg i et nytt lys. Men det later ikke til å være særlig vanlig.

Noen mennesker mister visst bare lysten. Hun kan være like glad i deg og se for seg et liv sammen, og forstår kanskje ikke hva sex har med saken å gjøre. Hvis du dumper henne så skal du nok se at det blir fart på dåsa når hun finner seg en ny en.

Anonymkode: 4b176...e08

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Finnes det ingen andre damer der ute? 

Anonymkode: 8415e...cae

Jo, og det er det jeg har begynt å tenke på nå. Men jeg har lyst til å være en familie for barna våre. Jeg har begynt å få øynene åpne for en annen dame men jeg klarer ikke å slippe familielivet og stabiliteten med det. Jeg har lyst til at barna skal vokse opp med mamma og pappa sammen.

Anonymkode: ca86b...802

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. La ting skure og gå. Aksepter at du bor sammen med en room mate.

2. Finn deg en elskerinne.

3. Dump henne.

Alle disse opsjonene kommer med et sett fordeler og ulemper. Tenk gjerne igjennom før du hopper ut i noe. Jeg er på 1) og merker at avstanden oss i mellom blir større og større. Vi snakker minst mulig, oppholder oss i separate rom og gjør aktiviteter sammen bare når barna er med.

Anonymkode: 4b176...e08

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du nok for henne i hverdagen? Gjør du at hun føler seg spesielt? Har dere romantiske stunder? Går dere på date? Gir du henne massasje,blomster etc? 

Hjelper du til hjemme med barn ..vaske opp etc ..

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det gjør noe å ha ei på si i dette tilfellet, det hadde jeg funnet meg i såfall. Jeg hadde ikke orket å levd i tvungen sølibati, så lenge hun er så klar på at det ikke blir sex så kan du gjøre ditt.  

Anonymkode: 43752...c15

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jo, og det er det jeg har begynt å tenke på nå. Men jeg har lyst til å være en familie for barna våre. Jeg har begynt å få øynene åpne for en annen dame men jeg klarer ikke å slippe familielivet og stabiliteten med det. Jeg har lyst til at barna skal vokse opp med mamma og pappa sammen.

Anonymkode: ca86b...802

Da må du nesten velge. 

Anonymkode: 8415e...cae

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes ikke det gjør noe å ha ei på si i dette tilfellet, det hadde jeg funnet meg i såfall. Jeg hadde ikke orket å levd i tvungen sølibati, så lenge hun er så klar på at det ikke blir sex så kan du gjøre ditt.  

Anonymkode: 43752...c15

Hvorfor ikke skille seg? Ingen tvinger han å bli i dette forholdet. 

Anonymkode: 8415e...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor folk finner seg i dette. Jeg ville ikke klart å være i et sånt forhold. 

Anonymkode: 8415e...cae

Da har ikke du mye empati og forestillingsevne. Det er jo selvfølgelig fordi han i dette tilfellet ikke bare tenker på seg selv, men familien sin og ikke minst barna. Det er ikke bare å gå ut av et forhold fordi du ikke får sex, når du har barn som du har et enormt ansvar for, og det båndet som knytter en familie sammen når det meste ellers fungerer. Dyp respekt for denne mannen som står i det, og ikke bare tar letteste vei ut ! 

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke skille seg? Ingen tvinger han å bli i dette forholdet. 

Anonymkode: 8415e...cae

Mamma... hvorfor skilte du og pappa dere...jo pappa fikk ikke mer sex. Dessverre betydde sex mer en oss...

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begge tatt vare på helsen? Er dere i fysisk aktivitet, eller har dere begge forfalt? Dere må snakke sammen. Og det nytter ikke å gå fra 0 fysisk kontakt til het sex. Dere må begynne i det små med en klem her og der, holde hender. Bygge intimiteten litt fra scratch. 

Anonymkode: 5e904...b46

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sofakona skrev (8 minutter siden):

Gjør du nok for henne i hverdagen? Gjør du at hun føler seg spesielt? Har dere romantiske stunder? Går dere på date? Gir du henne massasje,blomster etc? 

Hjelper du til hjemme med barn ..vaske opp etc ..

Så menn skal "fortjene" sex med å kjøpe blomster, gi massasje, vaske opp? Det går jo begge veier. Ingen spør om kona til ts gir han massasjer og kjøper han blomster. 

Eksen min kjøpte meg blomster og ga meg massasje, men jeg hadde ikke lyst på han. Den andre eksen gjorde ikke en dritt, men jeg var "all over him". Blomster og husvask har ingenting med saken å gjøre. TS bør skille seg og finne ei som faktisk liker sex og har lyst på han uansett om han "fortjener" det eller ei. 

Anonymkode: 8415e...cae

  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke skille seg? Ingen tvinger han å bli i dette forholdet. 

Anonymkode: 8415e...cae

Fordi det ikke er noe "bare" å skille seg med en familie og barn. Det er en enorm stor avgjørelse, det kan splitte og endre hele familien for all fremtid. Det kan også gå rimelig bra. Men det er ikke noe lett metode om du er noenlunde et rett sammenskrudd menneske med moral, etikk og ansvarsfølelse. TS jeg hadde stått i det til barna var så store at de ikke  blir så hardt rammet av en skilsmisse.  Om andre ting i forholdet går greit. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (8 minutter siden):

Mamma... hvorfor skilte du og pappa dere...jo pappa fikk ikke mer sex. Dessverre betydde sex mer en oss...

Vel, mine foreldre skilte seg ikke og det synes jeg var en stor feil. 

Anonymkode: 8415e...cae

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så menn skal "fortjene" sex med å kjøpe blomster, gi massasje, vaske opp? Det går jo begge veier. Ingen spør om kona til ts gir han massasjer og kjøper han blomster. 

Eksen min kjøpte meg blomster og ga meg massasje, men jeg hadde ikke lyst på han. Den andre eksen gjorde ikke en dritt, men jeg var "all over him". Blomster og husvask har ingenting med saken å gjøre. TS bør skille seg og finne ei som faktisk liker sex og har lyst på han uansett om han "fortjener" det eller ei. 

Anonymkode: 8415e...cae

Selfølgelig skal det gå begge veier..men jeg kan si at mannfolk er veldig lette å tenne...de fleste kvinner ikke... Og jeg vet at om vi kvinner ikke føler oss verdsatt og respektert. At vi blir mer en hjemmehjelp,vaske hjelp, kokk etc...og ikke får oppmerksomhet etc...nei da vil vi heller ikke prøve p bli tent ..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...