Gå til innhold

Feriepenger fra nav -dagpenger. Hvor finner man hvor mye man får?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk dagpenger ca halve året i 2023, så har lest meg opp til at jeg har krav på feriepenger på disse. Men jeg kan ikke se at det står i årsoppgave fra nav eller inne på nettsiden til nav akkurat hvor mye jeg vil få. Kan man se noen plass hvor mye feriepenger man får? Noen som vet?

Anonymkode: e3337...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du får 9,5% av det du fikk i fjor. Kommer ila juni. 

https://www.nav.no/feriepenger#dagpenger

Anonymkode: a6eef...6eb

Ja har funnet ut det, men siden jeg ikke ser at det står nevnt i årsoppgave eller andre steder på nav under mine utbetalinger. Så blir jeg jo usikker på om jeg i det hele tatt får. Derfor jeg lurte på om man kan finne ut noen steder hvor det står hva man vil få osv.

Anonymkode: e3337...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja har funnet ut det, men siden jeg ikke ser at det står nevnt i årsoppgave eller andre steder på nav under mine utbetalinger. Så blir jeg jo usikker på om jeg i det hele tatt får. Derfor jeg lurte på om man kan finne ut noen steder hvor det står hva man vil få osv.

Anonymkode: e3337...139

Da kontakter du nav. 

Anonymkode: 2552f...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe sted du kan finne ut av dette.

Beregning av feriepenger av dagpenger gjøres i mai/juni og utbetales fortløpende etter beregningen er gjort. Så du kan regne med å få svar på dette i mai/juni når pengene utbetales.

Hvis du ringer inn til NAV vil du altså ikke få svar på dette, siden beregningen ikke er ferdig enda.

Du kan selv regne deg frem til omtrentlig beløp ved å sjekke din utbetalingsoversikt på nav.no 

Finn totalt beløp utbetalt i dagpenger 2023 (hvis du fikk etterbetaling av dagpenger for 2022, så skal du ikke ta med det).

Søk opp en prosentkalkulator på nett, så finner du ut hvor mye 9.5% av totalbeløpet av dagpenger i 2023 er, og du har svaret på hvor mye du kan forvente å få i ferietillegg. 

 

Anonymkode: 8b220...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan regne det ut selv. Det stod i vedtaket i fjor at satsen de bruker er 9,5%. Se hva du har fått utbetalt dagpenger i fjor, så regner du det ut selv.

PS: Pass på at du ikke tar med feriepengene fra dagpenger du fikk i fjor i beregningen. Jeg holdt på å gjøre det, da utbetalingsoversikten for i fjor bare stod dagpenger, men så husket jeg at beløpet i juni måtte være feriepenger av dagpenger, siden jeg da var tilbake i arbeidet og ikke mottok dagpenger lenger.

Jeg oppfyller akkurat krav om uker, men bare såvidt. Har regnet meg frem til at det blir 4000-5000 kr i feriepenger fra NAV.

Anonymkode: 66fec...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...