Gå til innhold

Hvor mye skulle du hatt i lønn for å jobbe turnus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er du desperat etter penger 😅 Du vil kun ha 25 % ekstra per time for å gå glipp av julaften, 17. mai og påskeaften med familien? Og kun 25 % ekstra per time for å jobbe nattevaktshelger, vel vitende om at ikke bare mister du verdifull familieeide men at nattevaktsarbeid også øker sjansen for flere typer kreft?

"Noe" sier meg at du aldri har måttet jobbe utover ordinær arbeidstid i ditt yrke.

Anonymkode: 49913...01d

Du vet jo utmerket godt at man får 100%+ for helligdager. 

Anonymkode: 444c4...416

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jobbet så mye natt og kveld uten en eneste krone i tillegg at jeg får helt vondt av å tenke på det.

Kommer aldri til å skje igjen med mindre det er en jobb hvor jeg selv har 100% kontroll på når og hvor jeg jobber, og derfor jobber når det passer meg. 

Turnus der andre bestemmer mine arbeidstider kommer ikke til å skje igjen. Uavhengig av lønn. Med mindre den er så stor at jeg kan jobbe et par år og leve på det resten av livet 😅 Men kanskje ikke da en gang i nattarbeid i alle fall. Orker ikke tanken på en våkenatt til i mitt liv. 

Anonymkode: c765d...5ae

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvor lange vaktene er. 

Jeg dauer av 3 delt turnus og jeg dauer av rene dagvakter. Skulle hatt 1 mill i grunnlønn for å gjøre det igjen. 

Nå jobber jeg 12 timers skift, 4/5 dager på og 7 dager av. 600 000 i grunnlønn. Det er helt greit. Føler jeg får sett familien mye mer, og at friperioder faktisk er fri. 

Anonymkode: 41826...bc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg hadde kun jobbet turnus om jeg ble desperat. Hele greia med at folk skal bestemme dine vakter, alt man går glipp av på kveldstid, folk som mener du må jobbe alle juler osv fordi du ikke har barn. 

Anonymkode: 7af2c...cc6

Du må jobbe alle jul/nytttår, 1.mai, 17.mai, kristi himmelfarts, påske, pinse uansett om du har barn eller ei fordi arbeidsplanen din er FASTLÅST og BUNDET og den går rundt og rundt med et visst antall arbeidsuker stort sett 1-6 og det som treffer det treffer og om det passer eller ei er urelevant og ingen spør om du vil heller. Det er ganske tøft og tilleggene er latterlig lave som følge av at det heter turnus og ikke skift.

Anonymkode: 4ef58...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (30 minutter siden):

Så lenge tilleggene er normale av typen 50-100% og turnusen er godt planlagt og fordelt: normal lønn. 
 

Utfordringen med turnus, er når de begynner å kutte i lønn og antall ansatte til det nivået at turnusen ikke virker.

Turnus i seg selv skal være godt ekstrabetalt, og det må være nok folk. 

Tilleggene er ca 50kroner mellom 17-21 og 70kr 21-07 og du MÅÅÅÅ jobbe det som faller på ukene som går rundt og rundt

Anonymkode: 4ef58...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber langvakter (12,5t) og mye fri! Elsker turnusen og de lange periodene med fri det gir.

Anonymkode: 61942...f73

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor mye skulle du hatt i lønn for å jobbe hver tredje helg, to-tre senvakter pr uke, to-fem nattevakter i måneden, jula, påsken og 17. mai? 
 

Spørsmålet gjelder de som ikke jobber turnus.

Anonymkode: de3a4...197

1,5 mill minst og hadde kun gjort det en svært begrenset tid

Anonymkode: e1536...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

900 000,-. Minst. 

Anonymkode: 89ed2...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket å jobbe turnus! Men det var jo delvis pga lønnen, som den gang var dårlig og 50% ekstra pr time selv på natten. Å få enda høyere lønn bare fordi kalenderen viser rød dag er luksus! Bortsett fra julaften, pga barna.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet jo utmerket godt at man får 100%+ for helligdager. 

Anonymkode: 444c4...416

Kommer jo helt an på hvor man jobber. Sykehusleger får ofte ingen ekstra tillegg på helligdager. Sikkert andre turnusjobbende grupper som har andre ordninger enn det du beskriver.

Anonymkode: 7eb41...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Du vet jo utmerket godt at man får 100%+ for helligdager. 

Anonymkode: 444c4...416

Prøv deg i transportbransjen du og si at du vil ha tillegg for kveld, natt og helg. Du får antaglig bare beskjed om å levere nøklene, dra hjem og ikke komme tilbake.

Anonymkode: c765d...5ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Siden denne tråden sikkert på et tidspunkt vil vinkles mot oss med "men dere unner ikke sykepleierne høyere lønn", så vil jeg tro mange av oss som aldri kunne tenkt oss turnus, også er blant de som synes sykepleierne gjerne kunne tjent vesentlig mer. 

Anonymkode: 7af2c...cc6

Jeg ville ikke jobbet nåværende jobb mot turnus selv om lønna mi ble tredoblet.

Det betyr jo ikke at jeg mener sykepleiere fortjener mer. 

For meg er en slik jobb verdt (i lønn) det noen er villig til å gjøre den for. Og per nå er det jo nok av sykepleiere som er villig til å jobbe turnus for lønna de får. Og da ser jeg ikke hvorfor lønnen må økes? 

Anonymkode: 96712...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som elsker å jobbe turnus? Har to små barn, hund og hele pakka! Men hadde aldri bytta bort freden å roen I ukedagene med det kaoset det er å være ferdig på jobb kl 15, hjem å lage middag, grinete unger så til sengs. Føler de dagene bare flyr!! Jobber heller ei helg og har barna hjemme på kosedag mandag, og slappe av hjemme og få vasket huset på tirsdag😊 er også koselig å jobbe helg (jobber i bolig).

Anonymkode: 40697...172

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg ville ikke jobbet nåværende jobb mot turnus selv om lønna mi ble tredoblet.

Det betyr jo ikke at jeg mener sykepleiere fortjener mer. 

For meg er en slik jobb verdt (i lønn) det noen er villig til å gjøre den for. Og per nå er det jo nok av sykepleiere som er villig til å jobbe turnus for lønna de får. Og da ser jeg ikke hvorfor lønnen må økes? 

Anonymkode: 96712...dc9

Denne tråden skal IKKE handle om sykepleiere fortjener mer eller mindre lønn. Det finnes mange turnusjobber som ikke bare er sykepleier, så ikke gjør om dette til nok en tråd hvor sykepleiere er temaet.

Anonymkode: de3a4...197

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener oppi mot 1 mill og er aleinemor, så turnusjobben min er gull verdt for meg. Hadde 1.2 i fjor🙏🏻

Anonymkode: dec22...927

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 15.14):

Hvor mye skulle du hatt i lønn for å jobbe hver tredje helg, to-tre senvakter pr uke, to-fem nattevakter i måneden, jula, påsken og 17. mai? 
 

Spørsmålet gjelder de som ikke jobber turnus.

Anonymkode: de3a4...197

Kom helt an på hva jobben går ut på. Er det en jobb jeg liker og brenner for så hadde jeg gladelig jobbet turnus uten at lønna var allverden.

Om det var den type jobb jeg gruer meg til å stå opp for...en hel haug. 

Anonymkode: 5f30d...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde gått over til turnus hvis jeg tjente ca 100 000 mer i året. Har nettopp byttet fra turnus til dagjobb og savner det. Føler jeg aldri har fri lenger, umulig å få fikset ting på dagtid. Skulle gjerne byttet tilbake Men det går dårlig opp med familielivet, så derfor måtte jeg tjent mer og redusert noe på stillingsprosenten.

Anonymkode: 279ea...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne tråden skal IKKE handle om sykepleiere fortjener mer eller mindre lønn. Det finnes mange turnusjobber som ikke bare er sykepleier, så ikke gjør om dette til nok en tråd hvor sykepleiere er temaet.

Anonymkode: de3a4...197

Nå svarte jeg jo en som dro inn sykepleiere. 

Det er litt slik KG fungerer. 

Anonymkode: 96712...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer mindre jobb HVER uke og mer betalt. Ja takk. Jeg digger å ha fri på dagen på en hverdag. Man får gjort så mye mer enn folk som jobber dagtid hver dag.

En gjennomsnittlig arbeidsuke for meg er 4 dager fordi vi har lengre skift i helgene. Hver 8. uke har jeg 7 dager turnusfri i strekk. Det blir 6 ekstra "ferieuker" i året, det. 

Anonymkode: e2e5c...641

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Da er du desperat etter penger 😅 Du vil kun ha 25 % ekstra per time for å gå glipp av julaften, 17. mai og påskeaften med familien? Og kun 25 % ekstra per time for å jobbe nattevaktshelger, vel vitende om at ikke bare mister du verdifull familieeide men at nattevaktsarbeid også øker sjansen for flere typer kreft?

"Noe" sier meg at du aldri har måttet jobbe utover ordinær arbeidstid i ditt yrke.

Anonymkode: 49913...01d

Ikke alle har barn og familie, vettu... Da jeg som student jobbet deltid på et sted med 3 delt turnus tok jeg gladelig alle ledige jule- påske- og nattevakter. På de vaktene skjedde det uansett ingenting, og tilleggene var fete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...