Gå til innhold

Noen som har peiling på pyrolyse på en AEG stekeovn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det står at ovnen låses automatisk ved pyrolyse, men det er jo ingen lås på ovnen. Er dette vanlig? På alle andre ovner jeg har hatt så har det vært en type barnesikring, men det er det ikke på denne. Går an å åpne ovnen uten problem når jeg steker noe. 

Har dette noe å si for å starte pyrolyse? Jeg tør ikke hvis det blir brannfare f.eks. Og ja jeg har bruksanvisningen men det står ikke noe om dette. Eller er det bare å starte pyrolyse og satse på at det går bra, med vinduet åpent? 

Anonymkode: c59e7...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Never mind, var bare jeg som var blond :P Låsen er visst automatisk på displayet. Det vanskeligste var å få ut de stålskinnene inni ovnen, en halvtime har jeg brukt på det. Er virkelig folk så sterke at de klarer det selv? Vurderte nesten å bruke mitt anbud jeg nå. 

Anonymkode: c59e7...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er det fjærbelastet låsemekanisme og et lite hakk på de stålskinnene som låser dem fast. Stort sett er det teknikk og ikke rå makt som fungerer best. 

Men hvorfor skal det være brannfare? Har du planer om å åpne døra mens pyrolyse pågår? Min Siemens stekeovn låser fast døra, uavhengig av barnesikringen som er på utsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser bruksanvisningen, vil du vite at pyrolyse låser døren, helt uavhengig av barnesikring eller ei.

Det blir opptil 500 grader varmt, så den døren vil du ikke åpne for å si det sånn....

Anonymkode: b5804...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnesikring på stekeovner er noe man må skru på selv i dag ved montering. Veldig mange dropper dette i dag.

Anonymkode: f8c3b...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, det ordnet seg! Så etter å ha sjekket alt av innstillinger så viste det seg at ovnen ble automatisk låst, og det tok ca 45 min før ovnen var helt nedkjølt. Ble skinnende rent da, så det funker! 

Anonymkode: c59e7...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...