Gå til innhold

Samboer som ikke vil meg godt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har et barn som nå går i barnehagen 60%. Jeg har flere helseutfordringer som gjør at jeg  har havnet over på aap etter mange år i full jobb. Jeg har hele veien gjort alt i huset bortsett fra å lage middag, som han gjør. Og bidratt med minst 50% til alle utgifter.

Frem til barnet var 18 mnd la jeg på kvelden og tok det hver natt. Barnet har alltid våknet mange ganger gjennom natta. Jeg har vært sliten og overstimulert, men det har samboer ikke hatt noen forståelse for, jeg har blitt kalt lat fordi jeg har spurt om å få sove lenger om morgenen i helger. Får sove ca 5-6 timer om natta nå. Det er for lite for meg. Jeg sto opp med barnet idag og når samboer sto opp etter å ha sovet så lenge han ville, ønsket jeg å gå å legge meg litt siden jeg var så trøtt. Da klikka han. Var tydeligvis masse irritasjon og sinne som han har gått rundt med ift meg. Han synes jeg er så lat, kritiserte meg for ikke å ha jobb lenger, at jeg ikke har noe empati for han osv osv. Helseutfordringene mine støtter han meg ikke i. Han tror meg ikke. Det er veldig leit da jeg forventer og trenger støtte fra han. Jeg føler ikke jeg kan være meg selv eller fortelle han noe. Vurderer å dikte opp en ny jobb og si jeg er bedre slik at han ikke skal bruke det mot meg. Er vondt nok I seg selv å ikke ha helse, men blir dobbelt så vondt når man blir mistenkeliggjort og ikke får støtte, men istedenfor må bruke energi på å prøve å forklare og få et annet menneske til å forstå for døve ører. Føles ikke som han elsker meg sånn som jeg er eller vil meg godt. 

Anonymkode: db813...198

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han sørger trolig fordi livet ikke ble helt som han ville, nå med en kronisk syk livspartner? En ufør halvdel har jo enormt å si både økonomisk og belastningsmessig. Ikke alle klarer den ekstra belastningen det er å ha en ufør partner dessverre. Trist men sant.

Anonymkode: b9645...47b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han sørger trolig fordi livet ikke ble helt som han ville, nå med en kronisk syk livspartner? En ufør halvdel har jo enormt å si både økonomisk og belastningsmessig. Ikke alle klarer den ekstra belastningen det er å ha en ufør partner dessverre. Trist men sant.

Anonymkode: b9645...47b

Jeg gjør mer enn han i hjemmet og bidrar ofte mer enn han økonomisk. Han har alltid dårlig råd selv. Så står mer på det at han irriterer seg over at jeg mottar aap og ikke jobber lenger. Og jeg ikke fungerer med 5-6 timer søvn.

Anonymkode: db813...198

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor finner du deg i å bli behandlet sånn? 
Rett ryggen og gå og gi han en verbal lusing istedenfor å gå inn i depresjon. 
Han har ingen rett i verden å behandle deg så dårlig. Men så lenge du tillater det vil det fortsette! 
Hvis det er så ille at du må late som om du er i jobb så er det på høy tid å bli skilt!! 

Anonymkode: 842c8...f67

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg gjør mer enn han i hjemmet og bidrar ofte mer enn han økonomisk. Han har alltid dårlig råd selv. Så står mer på det at han irriterer seg over at jeg mottar aap og ikke jobber lenger. Og jeg ikke fungerer med 5-6 timer søvn.

Anonymkode: db813...198

Jobber han fult og har dårlig råd. Hva bruker han pengene sine på?

Anonymkode: c46bb...5eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jobber han fult og har dårlig råd. Hva bruker han pengene sine på?

Anonymkode: c46bb...5eb

Barnebidrag 

Anonymkode: db813...198

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnebidrag 

Anonymkode: db813...198

Ja vell ja… Bor vedkomande i usa og må også betale alimony? 

Anonymkode: c46bb...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har dere jo ikke kommunisert bra nok. OM han ikke forstår hvor hektisk det er å ha et barn som våkner mange ganger ila natten så burde han forsøke å ha det selv noen netter slik at han får innblikk. Når det er sagt og barnet går i bhg 6+%, hvorfor sover du ikke/hviler de dagene du da er alene hjemme?

Anonymkode: 1d9a1...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han sørger trolig fordi livet ikke ble helt som han ville, nå med en kronisk syk livspartner? En ufør halvdel har jo enormt å si både økonomisk og belastningsmessig. Ikke alle klarer den ekstra belastningen det er å ha en ufør partner dessverre. Trist men sant.

Anonymkode: b9645...47b

Ja.. stakkars han... 

Anonymkode: 5d659...54e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det masse som skurrer. En partner bør vise forståelse for sykdom. Regner med han har fått detaljert info om sykdommen din, og har han ikke det må han få det. 

At du bidrar mest økonomisk når du går på aap høres rart ut, nå aap er såpass lite. Har selv gått på aap og fikk jo bare 7000 utbetalt pr 14 dag. Han må ha mange barn han da. Kanskje tipse ham om sterilisering 😉 

 

Anonymkode: f6980...97e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg bare avsluttet forholdet! Dere er ikke to om å dra lasset. Han er egoistisk og har ingen respekt eller forståelse for din situasjon.

Anonymkode: 3f29e...58a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han sørger trolig fordi livet ikke ble helt som han ville, nå med en kronisk syk livspartner? En ufør halvdel har jo enormt å si både økonomisk og belastningsmessig. Ikke alle klarer den ekstra belastningen det er å ha en ufør partner dessverre. Trist men sant.

Anonymkode: b9645...47b

Dumt å ikke ta høyde for slike da, før man velger å dele livet med noen. Faktum er at den ene vil forfalle før den andre, og det virker ikke som om samboeren er i nærheten av å bidra likt inn i relasjonen i utgangspunktet..

Anonymkode: c0838...6bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du alenemor for et barn dere har sammen ? 
 

Hvorfor i all verden har dere ikke 100% barnehageplass til barnet? Da har dere mye mer fleksibilitet i hverdagen ift levering og henting… 

Anonymkode: 4025b...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er umoden. Du fortjener en partner, ikke en amøbe. 

Anonymkode: 936dc...e29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han sørger trolig fordi livet ikke ble helt som han ville, nå med en kronisk syk livspartner? En ufør halvdel har jo enormt å si både økonomisk og belastningsmessig. Ikke alle klarer den ekstra belastningen det er å ha en ufør partner dessverre. Trist men sant.

Anonymkode: b9645...47b

Veldig sant. 

Anonymkode: d95cc...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...