Gå til innhold

Frozen embryo transfer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg leser om FET, står det at suksessraten er ca 60% for kvinner under 35. Handler det om at eggene er tatt ut og blastocystene dyrket frem før kvinnen er 35, eller at blastocysten settes inn før kvinnen er 35?

 

Vi har 4 blastocyster på frys, men pga div omstendigheter vil det ikke være aktuelt å bruke en eller flere før jeg er 36. De ble fryst ned da jeg var 31. Lurer egentlig bare på om sjansene mine som 36-åring er ok fordi eggene er hentet ut i starten av 30-årene, eller om sjansene er redusert fordi jeg da vil ha «en gammel livmor». 
 

Forstår at det ikke skjer noe magisk som reduserer sjansene natten man fyller 35 altså, men vil bare høre om noen vet om sjansene for en levende født baby er basert på når eggene ble hentet ut, eller når de blir satt inn igjen.

Anonymkode: 7c6b0...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest et sted at egget står for 70% av jobben, mens livmoren står for 30% av jobben.

Så hvis alt står veldig bra til med deg, din helse og din livmor, så har du en graviditetsrate som heller mer mot 31 enn 36. Det er fordi du som 31åring har flere genetisk friske egg som 31-åring. Eggene har mest å si for om det blir et barn. Og det er grunnen til at kvinner som sliter med å få barn ofte får suksess med eggdonasjon fra en yngre kvinne.

Men jo eldre man blir jo mer helserelaterte problemer dukker opp. Slik som at livmorslimhinnen ikke blir tykk nok, eller at muskelknuter står i veien, svangerskapsdiabetes og andre ting. Så om du får en nøyaktig svar på det du lurer jeg på, vet jeg ikke. Men du har ihvertfall større sjangs for å få barn med 31 år gamle egg enn 36. Ikke sånn ekstremt mye, men litt mer! :)

Anonymkode: 89a9a...f54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo yngre eggene er, jo bedre er sjansen for at du vil lykkes. Din suksess rate kan kun klinikk/lege uttale seg om basert på din kropp og helse. 

Anonymkode: 6cbb7...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) 

Anonymkode: 7c6b0...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...