Gå til innhold

Stillingsutlysning med to ukers søknadsfrist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er lagt ut en stilling i helsevesenet som det er bare to ukers søknadsfrist på. Mange andre er det sånn omtrent en måned på, så jeg stusser litt. Tror dere dette er en sånn type annonse der de egentlig har en kandidat, men er nødt til å lyse den ut for å ha det formelle i orden?

Anonymkode: 5ddf6...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser det er lagt ut en stilling i helsevesenet som det er bare to ukers søknadsfrist på. Mange andre er det sånn omtrent en måned på, så jeg stusser litt. Tror dere dette er en sånn type annonse der de egentlig har en kandidat, men er nødt til å lyse den ut for å ha det formelle i orden?

Anonymkode: 5ddf6...72a

Ja det er jeg nesten sikker på. Hos oss lyser de ut så kort som mulig når de egentlig ikke vil ha søkere. 

Anonymkode: ba504...752

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, kan også være at de ønsker å ansette så fort som mulig. At de vil prøve å få det til innen utgangen av mai, pga. oppsigelsestid hos en ev. kandidat. 

Anonymkode: aef8f...34a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er jeg nesten sikker på. Hos oss lyser de ut så kort som mulig når de egentlig ikke vil ha søkere. 

Anonymkode: ba504...752

Akurat. Søknadsfrist er 8.5 og startdato er 1.6. Så her går det raskt i svingene. 

Anonymkode: 5ddf6...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det lyst ut 2 stillinger nå med kort frist, dette fordi 2 stykker sa opp uventet og vi er nødt til å få inn noen så fort som mulig, helst mot sommeren, evt rett etter sommeren. Noe av opplæringen vi har her er spesiell og det er viktig å få inn raskest mulig. Har definitivt ingen interne kandidater dessverre. Helsevesenet dette også.

Anonymkode: 5d4f8...325

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke nødvendigvis, kan også være at de ønsker å ansette så fort som mulig. At de vil prøve å få det til innen utgangen av mai, pga. oppsigelsestid hos en ev. kandidat. 

Anonymkode: aef8f...34a

Hmm,j jeg vet ikke. Det er et vikariat ut året. Kan det være at de er desperate?

Anonymkode: 5ddf6...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hos oss er det lyst ut 2 stillinger nå med kort frist, dette fordi 2 stykker sa opp uventet og vi er nødt til å få inn noen så fort som mulig, helst mot sommeren, evt rett etter sommeren. Noe av opplæringen vi har her er spesiell og det er viktig å få inn raskest mulig. Har definitivt ingen interne kandidater dessverre. Helsevesenet dette også.

Anonymkode: 5d4f8...325

Ja, nettopp. Derfor burde jeg slenge inn en søknad. 

Anonymkode: 5ddf6...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hmm,j jeg vet ikke. Det er et vikariat ut året. Kan det være at de er desperate?

Anonymkode: 5ddf6...72a

Ut året er jo en kort periode, så ja, da kan de være litt desperate etter å få noen inn fort. 

Anonymkode: aef8f...34a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ut året er jo en kort periode, så ja, da kan de være litt desperate etter å få noen inn fort. 

Anonymkode: aef8f...34a

"Med mulighet for fast ansettelse", står det. 

Men synes likevel det er rart de har så kort søknadsfrist hvis de er desp? Men hva vet jeg om ansettelser. Vel, jeg har ingenting å tape på å søke. 

Anonymkode: 5ddf6...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er helsevesenet, så er det antakelig pga desperasjon. Interne kandidater står ikke akkurat i kø i den sektoren. 

Anonymkode: 546b8...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Siden det er helsevesenet, så er det antakelig pga desperasjon. Interne kandidater står ikke akkurat i kø i den sektoren. 

Anonymkode: 546b8...6d0

Nei, jeg vet. 

Anonymkode: 5ddf6...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper målet er å få noen inn så fort som mulig, som andre har påpekt. De tenker sikkert at de bare kan forlenge fristen hvis de ikke får noen aktuelle søknader innen da. 

Anonymkode: 81ccc...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber også i helse, og hos oss har vi nylig hatt ute to stillinger med kort søknadsfrist. Det handler om å klare å kjøre ansettelsesprosessen så raskt at de som fikk tilbud kunne si opp før 1.mai, så de var tilgjengelig for arbeidsgiver senest 1.august (eller med en gang de er ferdig med ferie), slik at opplæringen kommer kjapt i gang og for det meste er overstått til ny turnus starter ved årsskiftet (vi har 4-6 mnd opplæring før man kan gå selvstendig i vakt). En måned fra eller til her har en del å si. Ikke desperasjon altså, men langsikitg planlegging. Dessuten er det ingen grunn til å ha lang søknadsfrist, de som ønsker en stilling klarer fint å sende inn en søknad ila to uker fremfor å vente i fire. 

Anonymkode: d6376...996

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jobber også i helse, og hos oss har vi nylig hatt ute to stillinger med kort søknadsfrist. Det handler om å klare å kjøre ansettelsesprosessen så raskt at de som fikk tilbud kunne si opp før 1.mai, så de var tilgjengelig for arbeidsgiver senest 1.august (eller med en gang de er ferdig med ferie), slik at opplæringen kommer kjapt i gang og for det meste er overstått til ny turnus starter ved årsskiftet (vi har 4-6 mnd opplæring før man kan gå selvstendig i vakt). En måned fra eller til her har en del å si. Ikke desperasjon altså, men langsikitg planlegging. Dessuten er det ingen grunn til å ha lang søknadsfrist, de som ønsker en stilling klarer fint å sende inn en søknad ila to uker fremfor å vente i fire. 

Anonymkode: d6376...996

Ok. Jeg har forøvrig en mnd oppsigelse og ikke tre der jeg jobber nå. Kanskje jeg skulle ta det med i søknaden sånn at de vet det. Sender den i vei i kveld. 

Anonymkode: 5ddf6...72a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår erfaring er at de fleste som søker gjør dette i løpet av de første 8-10 dagene en annonse ligger ute, også er det en slenger eller to som kommer rett rundt da fristen går ut.

Så egentlig er det ikke noe stort poeng å ha lenger frist enn 14 dager etter den erfaringa vi har.

Anonymkode: a32fa...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...