Gå til innhold

hvordan slutte å gnisse tenner på natta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

dette har nå blitt et problem i den forstand at jeg har temmelig heftige smerter (på dagtid) i kjeven. 

Jeg har ikke merket noe av gnissing og biting på nattestid selv inntil nylig, da jeg våkna av gnissing og smerter. 

Hvordan venner man seg av slike ting? Noen som har tips? 

Anonymkode: 2274a...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tannlegen

Anonymkode: 16734...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt tannlegen og få deg en biteplate. Det vil beskytte tennene, og gjøre biting vanskeligere. Jeg klarte å bite min i filler i tenårene, men det er visstnok ikke vanlig 🤣🤣 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Øh nei, bedre å gå til tannlegen og få en tilpasset.

 

Ts, beste måten å slutte med dette på er å finne ut hvorfor du gjør det og ta det derfra, er det mentalt? Fysisk?

Jeg gjør det pga traumer og stress, ptsd, men selv etter 10 år i terapi hvor ting har blitt mye bedre, blir ikke dette bedre dessverre

 

Anonymkode: e08de...db5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hjelpe å roe ned før sengetid så du ikke går inn i drømme med stress og angst. Unngå inntrykk og skjerm siste timene før leggetid. 
 

Jeg har slitt mine tenner ned, så jeg har fått biteskinne hos tannlegen. 
 

 

Anonymkode: 168ad...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daisy-love skrev (3 timer siden):

Jeg klarte å bite min i filler i tenårene, men det er visstnok ikke vanlig 🤣🤣 

vil det si at du har holdt opp å bite nå? Hvordan klarte du i så fall å stoppe? Eller bruker du biteplata enda? 

Anonymkode: 2274a...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

vil det si at du har holdt opp å bite nå? Hvordan klarte du i så fall å stoppe? Eller bruker du biteplata enda? 

Anonymkode: 2274a...64a

Jeg gniser egentlig litt nå også, men absolutt ikke som i min ungdom. Jeg kan ikke si jeg har noen mirakelkur, men jeg prøvde å være veldig bevisst på dagtid, for jeg har en sterk tendens til å bite hardt sammen på dagtid også, også fikk jeg en rutine på det som påvirket det på natten også. 
Jeg har ikke plate nå, men regner med jeg vil få ny etterhvert. Er nå under aktiv tannbehandling for annet. Jeg vil likevel anbefale plate, det virker for veldig mange, og beskytter tennene også. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...