Gå til innhold

Spennende steder å reise basert på mine interesser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter og ser på ulike reisemål, har lyst til å reise mer i kommende år og leter etter interessante steder å reise. 

Jeg er glad i mat, så steder med god mat er å foretrekke. Jeg liker egentlig det meste, men er ikke så begeistret for fransk, indisk og gresk mat. Er også glad i desserter, godteri og bakst. Er ikke noe særlig glad i alkohol, foretrekker cannabis fremfor alkohol men gode drinker er ikke å forakte. Jeg fester heller ikke og bryr meg da ikke om uteliv.

Når det kommer til shopping så liker jeg det jo, men er ikke særlig opptatt av merkeklær. Er glad i smykker, da spesielt med edelstener! Av historie syns jeg krigshistorie er utrolig spennende, så steder med krigsmuseum og guidede turer til for eksempel tidligere konsentrasjonsleirer vil jeg synes er utrolig spennende (har allerede vært i Berlin). I Amsterdam var jeg på et slags skrekkmuseum, det var utrolig spennende. Jeg er glad i horror, så en by med en dyster historie vil være bra! Museer med med mye kunst, statuer, håndverk og slike ting syns jeg er kjedelig, mens vitenskapsmuseer og litt sære museer er kjempe artig. 

Er ellers glad i fine parker, naturopplevelser osv. men det får man jo lite av i en storby, men kanskje en storby har en fin nasjonalpark i nærheten eller store, flotte parker man kan vandre i. Liker markeder, veldig glad i tivoli og karuseller... 

Noen som har tips til steder som kan passe meg? :) Helst i Europa, men tenker litt på Asia. 

Anonymkode: 6c583...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voss, Fleischers hotell 

Anonymkode: 10eb5...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tokyo, Kanchanaburi, Saigon

Anonymkode: 7e52e...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Sitter og ser på ulike reisemål, har lyst til å reise mer i kommende år og leter etter interessante steder å reise. 

Jeg er glad i mat, så steder med god mat er å foretrekke. Jeg liker egentlig det meste, men er ikke så begeistret for fransk, indisk og gresk mat. Er også glad i desserter, godteri og bakst. Er ikke noe særlig glad i alkohol, foretrekker cannabis fremfor alkohol men gode drinker er ikke å forakte. Jeg fester heller ikke og bryr meg da ikke om uteliv.

Når det kommer til shopping så liker jeg det jo, men er ikke særlig opptatt av merkeklær. Er glad i smykker, da spesielt med edelstener! Av historie syns jeg krigshistorie er utrolig spennende, så steder med krigsmuseum og guidede turer til for eksempel tidligere konsentrasjonsleirer vil jeg synes er utrolig spennende (har allerede vært i Berlin). I Amsterdam var jeg på et slags skrekkmuseum, det var utrolig spennende. Jeg er glad i horror, så en by med en dyster historie vil være bra! Museer med med mye kunst, statuer, håndverk og slike ting syns jeg er kjedelig, mens vitenskapsmuseer og litt sære museer er kjempe artig. 

Er ellers glad i fine parker, naturopplevelser osv. men det får man jo lite av i en storby, men kanskje en storby har en fin nasjonalpark i nærheten eller store, flotte parker man kan vandre i. Liker markeder, veldig glad i tivoli og karuseller... 

Noen som har tips til steder som kan passe meg? :) Helst i Europa, men tenker litt på Asia. 

Anonymkode: 6c583...67b

Les deg litt opp på Budapest 😊

Anonymkode: fd2a9...81a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budapest, Gdansk eller krakow. 

Anonymkode: e1846...4f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarajevo - veldig fin by, med veldig mange synlige tegn etter Jugoslavia-krigen på 1990-tallet. 
 

Tirana, Albania. Ikke så fin by, men historien med alle bunkersene overalt er spennende. 
 

 

Anonymkode: 49a28...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kambodsja. 

Anonymkode: 493ca...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Kambodsja. 

Anonymkode: 493ca...cf2

Signerer denne. Og Japan med Hiroshima og Nagasaki og Okinawa. Ingen hasj der da. Kjempegod mat også.

Anonymkode: 87692...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...