Gå til innhold

Jeg har 1 million. Hva kan jeg kjøpe som gir inntekter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 1 mill. Ønsker å bruke pengene på noe som genererer greit med inntekt. Tenkt litt på å kjøpe noe som kan leies ut til privatpersoner, bedrifter eller det offentlige. Men hva kan det være?

Noen ideer? Andre forslag til ting jeg kan kjøpe for millionen som kan gi inntekt?

Er 19 år og har ingen "skills".

Anonymkode: d49c1...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fond

Anonymkode: 1867d...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ts!

Det er flott at du tenker tidlig på å investere dine penger. Jeg tror at to punkter er relevant å tenke på.

1) Du burde investere i ditt eget humankapital. Dette er grunnlaget for alt annet. Se på kurs og studier som du er interessert i.

2) Du kan begynne med langsiktig sparing tidlig. Det betyr enten fond eller bolig. Å ha pengene i fond er muligens mer spennende. Her er vi tilbake på 1) som handler om å skaffe seg kunnskap om fondssparing. Jeg anbefaler at du ser på globale indeksfond først.

Schmuhu

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene skrev (1 minutt siden):

Dette er en tulletråd. 

Fordi du kom og ødela den da? Ble misunnelsen for stor? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har 1 mill. Ønsker å bruke pengene på noe som genererer greit med inntekt. Tenkt litt på å kjøpe noe som kan leies ut til privatpersoner, bedrifter eller det offentlige. Men hva kan det være?

Noen ideer? Andre forslag til ting jeg kan kjøpe for millionen som kan gi inntekt?

Er 19 år og har ingen "skills".

Anonymkode: d49c1...f3b

Det enkle er vel indeksfond. Du kan gå inn og ut på et par dagers varsel, det krever ingen spesiell kunnskap, og man forventer vesentlig høyere rente enn sparekonto (og høyere risiko).

Hvis du tenker på å kjøpe en hybel eller en gravemaskin for utleie så antar jeg at du bør ha spesifikk kunnskap om tilbud og etterspørsel.

Anonymkode: 0b414...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er planene dine fremover med tanke på jobb og studier? Etter mitt syn er det absolutt lureste du kan gjøre, om du har mulighet til det, å kjøpe en stor leilighet hvor du kan bo selv og samtidig leie ut ett eller to rom skattefritt. Dette vil også kutte formuen din, slik at du kan få borteboerstipend fra Lånekassen. Noe du ikke får i dag med nettoformue på 1 mill. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det enkle er vel indeksfond. Du kan gå inn og ut på et par dagers varsel, det krever ingen spesiell kunnskap, og man forventer vesentlig høyere rente enn sparekonto (og høyere risiko).

Hvis du tenker på å kjøpe en hybel eller en gravemaskin for utleie så antar jeg at du bør ha spesifikk kunnskap om tilbud og etterspørsel.

Anonymkode: 0b414...cc9

Jeg vil anta at TS ønsker seg inn på boligmarkedet etter hvert. Blir sparehorisonten for kort, er det ikke nødvendigvis så lurt med fond. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

< 5 år: Høyrentekonto, ellers indeksfond over minst 20 år.

Anonymkode: 83daa...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...