Gå til innhold

Øyensminken smitter av


Thyra

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri brukt mye sminke, men har i det siste vært plaget av at sminken smitter av og jeg blir svart under øynene, selv når jeg kun har brukt eyeliner langs øvre vipperad. Var ikke slik før. Ikke gnir jeg meg noe spesielt i øynene, ikke renner det av øynene, ikke bruker jeg noe spesielle kremer eller noe under øynene. Hva kan det komme av? Jeg synes også det er vanskeligere å vaske bort sminken under øynene enn før, jeg bruker slike våtservietter til sminkefjerning. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd en annen eyeliner og maskara?

Anonymkode: f8eef...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 21.41):

Har du prøvd en annen eyeliner og maskara?

Anonymkode: f8eef...f27

Bruker nesten aldri maskara, kun eyeliner langs øvre vipperad, så synes det er rart at det skal smitte av under øyet.

Har også slitt ned at noen eyelineren har nært så harde at jeg nesten må bruke makt for at blyanten skal etterlate en strek. 

Jeg brukte HM sin før, men ser ikke ut som df har den lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primer eller settingpudder på øyelokket :)

Anonymkode: 11ba0...50d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Primer eller settingpudder på øyelokket :)

Anonymkode: 11ba0...50d

Dette, eventuelt en "long wear"/vannfast eyeliner. Og TS, ikke bruk sminkefjerningsservietter til å fjerne sminke med, det er ikke bra for huden. Bruk micellarvann, øyesminkefjerner eller oljerens, det er både mer effektivt og snillere mot den tynne huden rundt øynene. Bruk gjerne litt fuktighetskrem/øyekrem etter at du  har fjernet sminken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...