Gå til innhold

Syns det er så vanskelig å få venner som ung voksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i 20 årene og syns det er så vanskelig å få nye venner. Mistet kontakt med venner fra videregående fordi de flyttet jo til helt andre steder mens jeg ble boende i samme fylket jeg vokste opp i (trøndelag) og vi begynte alle å studere helt forskjellige ting. Og de fant seg nye venner der de er og gjennom studiet, mens jeg liksom ikke finner noen. Har liksom ikke muligheten til å finne venner gjennom studiet mitt fordi jeg studerer desentralisert så treffer medstudenter ekstremt sjeldent (og nesten alle av de bor helt andre steder som er langt unna og mange er mye eldre enn meg, sånn i 30-50 årene) og på jobben min er vi ganske få, og de fleste er damer i 30-40 årene. 

Nærmeste jeg har "venner" er venner og bekjente av samboer som jeg treffer en gang i blant (da som regel mens vi er ute på byen eller drikker på en hjemmefest... og da har jeg ganske god tone med de og har det gøy, men ellers snakker vi jo ikke eller treffes noe mye)

Skulle så gjerne kunne blitt kjent med noen og fått venner.. Føler meg så taper som ikke har noen liksom.. Ser de som har sånne venninnegjenger som finner på gøye ting og blir så trist at jeg ikke har det. 💔 Noen andre som har det sånn? Evt hva gjorde dere med det hvia dere hadde det sånn før?

Anonymkode: d8671...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som sliter med dette, og jeg har vel ikke så mange råd. Jeg flyttet til mannens hjemsted, og studievennene bor på annen kant av landet. Prøver å treffe gamle venner så mye som mulig når jeg er på hjemtraktene.. Har mange bekjente, men ingen nye venner.

Anonymkode: 20956...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med en hobby, ballspill eller noe du interesser deg for. Så møter du andre på din alder. 

Anonymkode: 099e1...419

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på høyskole for å studere og ble kjent med mange nye mennesker. De er mine beste venninner i dag, flere år etter studietiden. 

 

Anonymkode: a81de...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva tror du selv….?

Du har funnet ut at du per idag ikke har noen arenaer hvor du treffer jevnaldrende mennesker.

Bra. Første skritt.

Hva kan du gjøre med det? :)

Ut og delta i livet! Skaff deg flere sosiale arenaer.

Det er her mange ensomme bommer, og tror de må ha venner før de kan bli med på ting og gjøre noe sosialt. Det er helt feil!

Tvert imot er det som oftest motsatt.

Mennesker som tiltrekker seg og blir kjent med nye gjennom hele livet, de er stort sett ikke redde for å gripe for seg av hva livet har å by på - og blir kjent med nye venner på sin vei.

Engasjer deg i lokalområdet ditt. Bli med på dugnad, still i 17.mai komiteen, meld deg på kurs i noe du har lyst til å lære deg, bli med på en aktivitet som høres gøy ut!

Du må ut og omgåes og snakke med andre :) 

Fotokurs/fotoklubb? Kor? Arrangementskomite for julemesse? Hagelag? Karate? Kampsak for/mot noe i nærområdet?

Kanskje mangler det en aktivitet du har lyst til der du bor? Start opp noe! Lokalaviser elsker å skrive om det, og du kan få kontakt med andre som har samme interesse som deg. 

Anonymkode: f5155...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...