Gå til innhold

Klarte å dumme meg ut på jobb pga stress


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var veldig stresset på jobben fordi jeg går på jobb men sliter med en del helseplager osv. Vi har veldig høyt tempo og arbeidspress på tempo på jobben. Plutselig kom en kunde som hadde bestillt noe. Kollegaen min var gått hjem. Jeg finner ikke bestillingen og klarer å prestere å si høyt til kunden mens sjefen hørte det at kollegaen min har rotet bort bestillingen eller glemt det. Og beklager. Vi må finne en løsning på problemet sa jeg. Og så sier sjefen at du må ikke si det. Si heller at noen må ha tatt bestillingen. Ikke skylde på kollega for vedkommende har ikke gjort det med vilje. Ja. Vet at vedkommende ikke kan ha gjort dette med vilje. Vedkommende har glemt seg. Jeg fikk sykt dårlig samvittighet etterpå ovenfor kollegaen. Samtidig ble jeg redd for feilen som jeg gjorde. Redd den kan få konsekvenser. Men jeg var veldig stresset og gjorde en feil som jeg ikke kan omgjøre nå. Jeg har slitt med å ikke få dette ut av tankene i helgen. Hatet meg selv for feilen. Hva tenker dere? Er det andre som har gjort en slik type feil før? Håper at sjefen takler dette på proff måte. Og at det som skjedde legges til side. 

Anonymkode: cf5f9...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjefen sa jo ifra til deg og du mottok beskjeden og tok den til deg. 

Da bør både du og sjef anse saken som ferdig. 

Bra at du tenker over det, så gjør du ikke samme feil igjen. 

Ta deg helg nå og slapp av. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om mcdonalds eller noe så går det sikkert helt fint

Har snappet direkte til kunde i stressede situasjoner så tror det bør gå bra

Anonymkode: 2a40b...c9c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymMisbruker said:

Sjefen sa jo ifra til deg og du mottok beskjeden og tok den til deg. 

Da bør både du og sjef anse saken som ferdig. 

Bra at du tenker over det, så gjør du ikke samme feil igjen. 

Ta deg helg nå og slapp av. 

Enig. Jeg må slappe av og ikke tenke mer på det. Jeg gjorde en idiotisk feil i stresset. Men takk for råd. Jeg må ta meg helg. Jeg tar beskjeden til meg. Må takle stress bedre enn dette i fremtiden. 

Anonymkode: cf5f9...1a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Åh kjenner meg sånn igjen i måten du reflekterer over dette på. Det må ha kjentes vondt å få påpekt. Og utifra hvor dårlig samvittighet du har for dette, så tipper jeg du også føler ekstra på det fordi du føler deg misforstått. 

Vet du.. om kort stund er dette et tilbakelagt kapittel.  ALLE kunne sagt det der..  jeg kunne lett sagt det i en stresset situasjon... vi sier alle ting vi angrer på. Og jeg tenker det du sa er uskyldig. Du la ille skyld.. du sa bare hva som mest sannsynlig hadde skjedd, noe som faller naturlig å si i en stresset situasjon der man ikke får tenkt nøye over hvordan man skal ordlegge seg. 

Kan det hjelpe å snakke med sjefen en gang til? Bare for å legge det helt bak seg. Si noe som at du har tenkt mye på det du sa og kjent deg dårlig av det. Si det ikke var meningen å legge skyld og at det kom litt feil ut. En god sjef vil da gi støtte. 

Prøv å legg det bort. Det kommer til å gå helt fint. 

Klem til deg 

Anonymkode: 733a1...217

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Enig. Jeg må slappe av og ikke tenke mer på det. Jeg gjorde en idiotisk feil i stresset. Men takk for råd. Jeg må ta meg helg. Jeg tar beskjeden til meg. Må takle stress bedre enn dette i fremtiden. 

Anonymkode: cf5f9...1a8

Sier ikke at du ikke skal tenke på det. Kan jo være fornuftig å tenke litt på det så du er forberedt til hvordan du skal takle en lignende situasjon i fremtiden. 

Men stresse trenger du ikke å gjøre. De fleste sjefer er veldig fornøyd med ansatte som klarer å lære, og de færreste forventer at noen er perfekt :)

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei.

Åh kjenner meg sånn igjen i måten du reflekterer over dette på. Det må ha kjentes vondt å få påpekt. Og utifra hvor dårlig samvittighet du har for dette, så tipper jeg du også føler ekstra på det fordi du føler deg misforstått. 

Vet du.. om kort stund er dette et tilbakelagt kapittel.  ALLE kunne sagt det der..  jeg kunne lett sagt det i en stresset situasjon... vi sier alle ting vi angrer på. Og jeg tenker det du sa er uskyldig. Du la ille skyld.. du sa bare hva som mest sannsynlig hadde skjedd, noe som faller naturlig å si i en stresset situasjon der man ikke får tenkt nøye over hvordan man skal ordlegge seg. 

Kan det hjelpe å snakke med sjefen en gang til? Bare for å legge det helt bak seg. Si noe som at du har tenkt mye på det du sa og kjent deg dårlig av det. Si det ikke var meningen å legge skyld og at det kom litt feil ut. En god sjef vil da gi støtte. 

Prøv å legg det bort. Det kommer til å gå helt fint. 

Klem til deg 

Anonymkode: 733a1...217

Tror det beste er å legge det dødt. Men forklarer heller det dersom sjefen nevner dette igjen. Jeg fikk sykt dårlig samvittighet. Men godt å høre at vi alle gjør feil for da er jeg ikke alene. Jeg skal prøve å legge det bort. 

Anonymkode: cf5f9...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymMisbruker said:

Sier ikke at du ikke skal tenke på det. Kan jo være fornuftig å tenke litt på det så du er forberedt til hvordan du skal takle en lignende situasjon i fremtiden. 

Men stresse trenger du ikke å gjøre. De fleste sjefer er veldig fornøyd med ansatte som klarer å lære, og de færreste forventer at noen er perfekt :)

 

Jeg er tydeligvis ikke perfekt nei. Har opplevd tidligere at kollegaer har gjort lignende typer feil mens jeg var tilstede. Denne kollegaen hørte ikke hva jeg sa. Nå forstår jeg hvordan de kollegaene kunne gjøre slike feil. Husker at jeg ble sint. Mens de skyldte på stress. Nå har jeg faktisk forståelse for den type feil. Men denne feilen må jeg aldri gjøre igjen. Man lærer hele livet  ❤️

Anonymkode: cf5f9...1a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dummer seg ut i blant. Jeg har dummet meg ut før også og trodde der og da at det var enden på alt, men er upåvirket av det i dag. Det går helt fint. 

Anonymkode: fb0b1...d64

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...