Myml1 Skrevet 28. april #61 Del Skrevet 28. april Thyra skrev (7 timer siden): Skal man klare seg uten barnevogn fram til barnet er døpt, da? Ellers så er vel en barnevogn i tilfelle en gave til foreldrene (så de slipper å bruke penger på det selv) ikke til barnet. Hørt om å få gaver på forskudd? Selv om det er mange som får vogn av foreldre,velger de jo ut vogna selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #62 Del Skrevet 28. april Mine foreldre har lenge mast om at jeg skulle lage en liste over saker vi trenger før babyen kommer. Etter flere måneder lagde jeg en sånn liste der det stod mange ting, alt fra barnesele til bleier. Denne listen sendte jeg både til mine foreldre og svingemor fordi jeg ville at hun skulle bli inkludert. Da ringte hun min mann og sa at hun ikke forstår hvorfor hun fikk den listen tilsendt. Jeg ringte da henne og forklarte hva det hele handler om. Det var saker hennes barnebarn trengte og jeg ønsket at hun skulle bli inkludert i prosessen (tenkte det ville kanskje være kjipt å høre fra mine foreldre et de har fått en liste, men ikke hun). Langt historie kort, hun ble veldig krenkt og sa at hun har heller ikke fått gaver fra sine svigerforeldre som hun satt pris på. Og at hun skulle ikke kjøpe noe fra den listen. Legg til at hun er en enke med hele 2 hus som har en verdi på 20+ mill, en ny bil, 0 kr i gjeld og ingen andre barnebarn, så syns jeg det er veldig merkelig at hun har aldri spurt hva vi trenger og hva hun kan bidra med. Derimot sa hun at hun skulle heller bidra med opplevelser. Hvilke opplevelser en nyfødt trenger, vet jeg dessverre ikke. Jeg vet at en nyfødt trenger bleier. Hun har heller ikke ringt meg en enda gang for å høre hvordan det går med meg og hennes ufødde barnebarn. Hele situasjonen er jævlig kjip pga holdningen hennes og hvordan hun fikk en liste til å høres ut som om jeg er utakknemlig eller urimelig. Grunnen til hvorfor jeg skriver dette, er fordi noe i tonen din ligner på tonen til min svigers. Og ja, etter dette kan jeg med hånd på hjerte si at jeg heller velger å ikke inkludere henne neste gang og holde meg langt unna, enn å ha hodepine i flere dager. Anonymkode: 39026...7f8 6 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #63 Del Skrevet 28. april Har en mistanke om at noen som svarer i tråden her er slike som forventer 50.000 i konfirmasjonsgave, 30.000 til lappen, å bli forsørget under studietiden, forventer startkapital til bolig, at foreldre betaler 200.000 for bryllup, og gir minst 10.000 til barneutstyr og det samme i dåpsgave. Økonomisk uselvstendige voksne, som vil tyne mest mulig ut av foreldrene sine, før de endelig dør sånn at de kan få arven. Det finnes garantert dårlige og over-gjerrige foreldre, men det finnes jaggu en del usmakelige unge voksne også. Og hva er dette med at personlig økonomi diskuteres mellom medlemmer av familie- og svigerfamilie? Det er da ingen i hele verden som skal blande seg borti hva andre har av verdier. Om jeg var TS, og opplevde at svigerdatter og hennes mor slarvet om min økonomi, så hadde det blitt slått hardt ned på tvert. Uansett om det var min dårlige eller gode økonomi de satt og slarvet om. Fæle mennesker. Anonymkode: cbaac...d9f 13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #64 Del Skrevet 28. april Vi fikk barnevogn hos mamma som er enke og uføretrygdet da førstemann ble født. Det vil jo ikle si at det var forventet at hun skulle kjøpe noe tilsvarende dyrt sa nr to kom. Da fikk vi en helt vanlig gave. Hos svigers som er to og sitter godt i det fikk vi en voksipose til 1/4 av summen av barnevognen. De kjøpte heller ikke barnevogn til sin egen datter da hun fikk barn. Anonymkode: bc025...938 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #65 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mine foreldre har lenge mast om at jeg skulle lage en liste over saker vi trenger før babyen kommer. Etter flere måneder lagde jeg en sånn liste der det stod mange ting, alt fra barnesele til bleier. Denne listen sendte jeg både til mine foreldre og svingemor fordi jeg ville at hun skulle bli inkludert. Da ringte hun min mann og sa at hun ikke forstår hvorfor hun fikk den listen tilsendt. Jeg ringte da henne og forklarte hva det hele handler om. Det var saker hennes barnebarn trengte og jeg ønsket at hun skulle bli inkludert i prosessen (tenkte det ville kanskje være kjipt å høre fra mine foreldre et de har fått en liste, men ikke hun). Langt historie kort, hun ble veldig krenkt og sa at hun har heller ikke fått gaver fra sine svigerforeldre som hun satt pris på. Og at hun skulle ikke kjøpe noe fra den listen. Legg til at hun er en enke med hele 2 hus som har en verdi på 20+ mill, en ny bil, 0 kr i gjeld og ingen andre barnebarn, så syns jeg det er veldig merkelig at hun har aldri spurt hva vi trenger og hva hun kan bidra med. Derimot sa hun at hun skulle heller bidra med opplevelser. Hvilke opplevelser en nyfødt trenger, vet jeg dessverre ikke. Jeg vet at en nyfødt trenger bleier. Hun har heller ikke ringt meg en enda gang for å høre hvordan det går med meg og hennes ufødde barnebarn. Hele situasjonen er jævlig kjip pga holdningen hennes og hvordan hun fikk en liste til å høres ut som om jeg er utakknemlig eller urimelig. Grunnen til hvorfor jeg skriver dette, er fordi noe i tonen din ligner på tonen til min svigers. Og ja, etter dette kan jeg med hånd på hjerte si at jeg heller velger å ikke inkludere henne neste gang og holde meg langt unna, enn å ha hodepine i flere dager. Anonymkode: 39026...7f8 Du skriver bleier på en ønskeliste 😂? Har du råd til barn? Syns du var frekk mot svigermor. Hun hadde da ikke bedt om å få betale utstyr. Kanskje hun ville strikke et hentesett, og var stolt over det? Skjønner godt om hun ikke ønsker nye kontakt med dere i fremtiden. Anonymkode: cbaac...d9f 8 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #66 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har nylig fått vårt første barnebarn, svigerdatter hintet veldig om en ny barnevogn, men barselgaven fra oss var en litt fin ulldress og noen klesplagg til barnebarnet, og ett gavesett fra Rituals til svigerdatter. Til dåpen ga vi en sangbok, sølvsmykke og 2000kr. I ettertid har jeg fått flere kommentarer fra både svigerdatter og moren hennes om at dette var beskjedne gaver fra en som sitter så godt i det. Svigerdatters mor sa gjentatte ganger at hun hadde gitt mye mer hvis hun satt like godt i det som oss. Vi sitter riktignok greit i det med nedbetalt hus i Oslo-området og gode jobber. I tillegg har vi arvet litt etter foreldre, men dette er penger vi har investert. Jeg kan være enig i at vi har god økonomi, men vi er ikke mangemillionærer. Alt det vi har, har vi jobbet hardt og lenge for. Dessuten nærmer vi oss pensjonsalder begge to, vi har lyst til å pensjonere oss tidlig og ha en verdig alderdom, dette er også noe som koster. Jeg synes gavene fra oss er helt normale og som ung fikk jeg heller ikke så mye hjelp fra mine foreldre, verken praktisk eller økonomisk. Jeg kan telle på en hånd de gangene mine foreldre satt barnevakt, det var i tilfeller der jeg skulle føde på sykehuset, vi skulle i bryllup langt unna eller noe i den duren. Vi fikk heller ikke noe penger eller gaver bortsett fra julegaver og bursdagsgaver. Til tross for dette hadde jeg godt forhold mine foreldre, og jeg har faktisk brukt all min fritid, de siste 10 årene på å pleie og hjelpe foreldrene mine. Begge to bodde hjemme til de døde, takket være en del praktisk bistand fra meg og min søster. Jeg må legge til at mine foreldre også satt greit i det, men jeg tenkte aldri at deres økonomi skulle dryppe på meg. Jeg har tenkt at min oppgave som forelder var å gi barna mine en god oppvekst og lære dem gode verdier, og dermed gi dem de verktøyene de trenger for å klare seg som voksne. Jeg har derfor hatt stor fokus på ansvar og redelighet opp gjennom oppveksten. Barna, som nå er voksne, har fått en oppvekst full av opplevelser (utenlandsferier, turer i skog og mark, hygge og kos), førerkort og litt starthjelp da de flyttet ut. Vi har selvsagt arrangert fine konfirmasjoner, stått på i dugnader og fulgt opp både skole og fritidsaktiviteter. Begge barna våre er voksne nå, de har gode utdanninger og jobber. Nå tenker jeg at de skal klare seg selv og har alle forutsetninger for å gjøre det. I fremtiden får jeg sikkert flere barnebarn, og jeg har lyst til å gi det samme til alle. Dette er grunnen til at jeg ga litt beskjedne gaver, som noen vil kalle det. Hvis jeg hadde gitt 20 000kr, måtte alle fremtidige barnebarn få en tilsvarende sum. Dette er noe jeg sa til min svigerdatters mor, da jeg fikk kommentaren om beskjedne gaver. I ettertid har jeg følt at forholdet til svigerdatter har vært litt anspent. Hun sender ikke meldinger like ofte som før og har takket nei til ett par middagsinvitasjoner. Nå føler jeg at det er pga gavene jeg har gitt. Jeg synes det er trist at det har blitt sånn, men samtidig ønsker jeg ikke at forholdet til svigerdatter skal være basert på gavene jeg gir. Hva tenker dere? Har dere forventninger om at foreldre og svigerforeldre gir dyre gaver hvis de sitter godt i det? Anonymkode: dcb66...a3b Jeg synes at man skal gi etter evne. Om ditt barn og din svigerdatter for eksempel har dårlig økonomi, synes jeg du kunne tilbudt de å hjelpe til med noe utstyr som de trenger. Jeg og mannen har tre barn, svigermor spør støtt og stadig om det er noe vi trenger og om vi sier nei, kommer hun gjerne med noe likevel. Barsel og dåpsgave var ikke nødvendigvis så stor, men hun hjelper til med andre ting flere ganger i måneden. For eksempel kjøper nye klær når hun finner. Det trenger ikke å være så dyrt, men for eksempel en ulldress, en genser, nye sokker og lignende. Dette tar hun med når hun kommer på besøk Anonymkode: 76e0e...d89 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #67 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mine foreldre har lenge mast om at jeg skulle lage en liste over saker vi trenger før babyen kommer. Etter flere måneder lagde jeg en sånn liste der det stod mange ting, alt fra barnesele til bleier. Denne listen sendte jeg både til mine foreldre og svingemor fordi jeg ville at hun skulle bli inkludert. Da ringte hun min mann og sa at hun ikke forstår hvorfor hun fikk den listen tilsendt. Jeg ringte da henne og forklarte hva det hele handler om. Det var saker hennes barnebarn trengte og jeg ønsket at hun skulle bli inkludert i prosessen (tenkte det ville kanskje være kjipt å høre fra mine foreldre et de har fått en liste, men ikke hun). Langt historie kort, hun ble veldig krenkt og sa at hun har heller ikke fått gaver fra sine svigerforeldre som hun satt pris på. Og at hun skulle ikke kjøpe noe fra den listen. Legg til at hun er en enke med hele 2 hus som har en verdi på 20+ mill, en ny bil, 0 kr i gjeld og ingen andre barnebarn, så syns jeg det er veldig merkelig at hun har aldri spurt hva vi trenger og hva hun kan bidra med. Derimot sa hun at hun skulle heller bidra med opplevelser. Hvilke opplevelser en nyfødt trenger, vet jeg dessverre ikke. Jeg vet at en nyfødt trenger bleier. Hun har heller ikke ringt meg en enda gang for å høre hvordan det går med meg og hennes ufødde barnebarn. Hele situasjonen er jævlig kjip pga holdningen hennes og hvordan hun fikk en liste til å høres ut som om jeg er utakknemlig eller urimelig. Grunnen til hvorfor jeg skriver dette, er fordi noe i tonen din ligner på tonen til min svigers. Og ja, etter dette kan jeg med hånd på hjerte si at jeg heller velger å ikke inkludere henne neste gang og holde meg langt unna, enn å ha hodepine i flere dager. Anonymkode: 39026...7f8 Det er faktisk ganske frekt å sende en ønskeliste til noen som ikke har bedt om det. Jeg hadde tatt opp telefonen, beklaget at det ble feil, sagt at det betydde mye for meg om forholdet kunne bli bedre igjen. Og fremover; ta slikt via mannen din, hennes sønn. Da er det han som fronter valg dere gjør, og hva dere deler med og gjør med dine foreldre. For det kommer til å være mange situasjoner der det ikke vil være helt likt, og det får være hans ansvar ovenfor henne. Anonymkode: 216bc...ee1 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #68 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du skriver bleier på en ønskeliste 😂? Har du råd til barn? Syns du var frekk mot svigermor. Hun hadde da ikke bedt om å få betale utstyr. Kanskje hun ville strikke et hentesett, og var stolt over det? Skjønner godt om hun ikke ønsker nye kontakt med dere i fremtiden. Anonymkode: cbaac...d9f Om man skal være så sensitiv at man slutter kontakt med familie fordi man får tilsendt en ønskeliste, da står det virkelig ikke bra til i verden. Er det rart det er krig overalt? Syke folk hele gjengen, inkl deg. Anonymkode: 76e0e...d89 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #69 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er faktisk ganske frekt å sende en ønskeliste til noen som ikke har bedt om det. Jeg hadde tatt opp telefonen, beklaget at det ble feil, sagt at det betydde mye for meg om forholdet kunne bli bedre igjen. Og fremover; ta slikt via mannen din, hennes sønn. Da er det han som fronter valg dere gjør, og hva dere deler med og gjør med dine foreldre. For det kommer til å være mange situasjoner der det ikke vil være helt likt, og det får være hans ansvar ovenfor henne. Anonymkode: 216bc...ee1 Om man skal være så sensitiv at man slutter kontakt med familie fordi man får tilsendt en ønskeliste, da står det virkelig ikke bra til i verden. Er det rart det er krig overalt? Syke folk hele gjengen, inkl deg. Anonymkode: 76e0e...d89 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #70 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du skriver bleier på en ønskeliste 😂? Har du råd til barn? Syns du var frekk mot svigermor. Hun hadde da ikke bedt om å få betale utstyr. Kanskje hun ville strikke et hentesett, og var stolt over det? Skjønner godt om hun ikke ønsker nye kontakt med dere i fremtiden. Anonymkode: cbaac...d9f På hvilken måte var jeg frekk? Fordi jeg ville inkludere svigers i forberedelse prosessen? Og hva er så morsomt med å ønske seg bleier? Det er en forbruksvare som jeg ville ha satt pris på. Anonymkode: 39026...7f8 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #71 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er faktisk ganske frekt å sende en ønskeliste til noen som ikke har bedt om det. Jeg hadde tatt opp telefonen, beklaget at det ble feil, sagt at det betydde mye for meg om forholdet kunne bli bedre igjen. Og fremover; ta slikt via mannen din, hennes sønn. Da er det han som fronter valg dere gjør, og hva dere deler med og gjør med dine foreldre. For det kommer til å være mange situasjoner der det ikke vil være helt likt, og det får være hans ansvar ovenfor henne. Anonymkode: 216bc...ee1 Jeg lurer virkelig hvordan slike folk klarer seg i samfunnet? Hvis man ikke klarer å håndtere sosiale situasjoner og er såpass følsom at en ønskeliste blir et problem, da er man jo ikke kapabel til å fungere sammen med andre. Ingen sosiale antenner. Anonymkode: 76e0e...d89 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #72 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På hvilken måte var jeg frekk? Fordi jeg ville inkludere svigers i forberedelse prosessen? Og hva er så morsomt med å ønske seg bleier? Det er en forbruksvare som jeg ville ha satt pris på. Anonymkode: 39026...7f8 Enig ts! Ikke hør på disse. Det er helt sykt 😂 Anonymkode: 76e0e...d89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 28. april #73 Del Skrevet 28. april Nå har ikke jeg lest hele tråden. Men, gavene dine er innafor. Hadde aldri forventet å få en vogn. Jeg fikk egentlig ingen gave fra mine foreldre da jeg fikk barn. Jeg forventet heller ikke gave. Tror dette har med generasjon. Unge i dag er nok mere kravstore. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #74 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du skriver bleier på en ønskeliste 😂? Har du råd til barn? Syns du var frekk mot svigermor. Hun hadde da ikke bedt om å få betale utstyr. Kanskje hun ville strikke et hentesett, og var stolt over det? Skjønner godt om hun ikke ønsker nye kontakt med dere i fremtiden. Anonymkode: cbaac...d9f Jeg synes det var helt flott jeg. Noen kanskje ville ĝi en liten velkomstpakke med bleier og flasker f.eks. det er også veldig kjekt å ha i hus når behov melder seg... Anonymkode: 320aa...14f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #75 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min mor kjøpte barnevogn til mitt første barn, fordi hun hadde god råd og ville kjøpe noe som vi hadde bruk for. Dere ga fine gaver, men dersom dere kan gi 2000kr så kunne dere kanskje lagt på 4000kr og kjøpt en god vogn, eventuelt en fint brukt en. Anonymkode: d1480...7aa Det hadde sannsynligvis ikke blitt tatt godt imot med vogn til 4000. Jeg gjetter at svigerdatter har sett for seg ny bugaboo eller lignende (15 000 - 30 000kr) Synes svigerdatter og svigermor er ordentlig frekke. Gavene dine var flotte. Det er forventningene til mottager som er problemet her, ikke deg. Uheldigvis kan dette gå utover deg og barnebarn. Barnevogn gir man vanligvis bare til førstefødte per familie(barn). Ikke per barnebarn. Anonymkode: 4ad5b...f60 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #76 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har nylig fått vårt første barnebarn, svigerdatter hintet veldig om en ny barnevogn, men barselgaven fra oss var en litt fin ulldress og noen klesplagg til barnebarnet, og ett gavesett fra Rituals til svigerdatter. Til dåpen ga vi en sangbok, sølvsmykke og 2000kr. I ettertid har jeg fått flere kommentarer fra både svigerdatter og moren hennes om at dette var beskjedne gaver fra en som sitter så godt i det. Svigerdatters mor sa gjentatte ganger at hun hadde gitt mye mer hvis hun satt like godt i det som oss. Vi sitter riktignok greit i det med nedbetalt hus i Oslo-området og gode jobber. I tillegg har vi arvet litt etter foreldre, men dette er penger vi har investert. Jeg kan være enig i at vi har god økonomi, men vi er ikke mangemillionærer. Alt det vi har, har vi jobbet hardt og lenge for. Dessuten nærmer vi oss pensjonsalder begge to, vi har lyst til å pensjonere oss tidlig og ha en verdig alderdom, dette er også noe som koster. Jeg synes gavene fra oss er helt normale og som ung fikk jeg heller ikke så mye hjelp fra mine foreldre, verken praktisk eller økonomisk. Jeg kan telle på en hånd de gangene mine foreldre satt barnevakt, det var i tilfeller der jeg skulle føde på sykehuset, vi skulle i bryllup langt unna eller noe i den duren. Vi fikk heller ikke noe penger eller gaver bortsett fra julegaver og bursdagsgaver. Til tross for dette hadde jeg godt forhold mine foreldre, og jeg har faktisk brukt all min fritid, de siste 10 årene på å pleie og hjelpe foreldrene mine. Begge to bodde hjemme til de døde, takket være en del praktisk bistand fra meg og min søster. Jeg må legge til at mine foreldre også satt greit i det, men jeg tenkte aldri at deres økonomi skulle dryppe på meg. Jeg har tenkt at min oppgave som forelder var å gi barna mine en god oppvekst og lære dem gode verdier, og dermed gi dem de verktøyene de trenger for å klare seg som voksne. Jeg har derfor hatt stor fokus på ansvar og redelighet opp gjennom oppveksten. Barna, som nå er voksne, har fått en oppvekst full av opplevelser (utenlandsferier, turer i skog og mark, hygge og kos), førerkort og litt starthjelp da de flyttet ut. Vi har selvsagt arrangert fine konfirmasjoner, stått på i dugnader og fulgt opp både skole og fritidsaktiviteter. Begge barna våre er voksne nå, de har gode utdanninger og jobber. Nå tenker jeg at de skal klare seg selv og har alle forutsetninger for å gjøre det. I fremtiden får jeg sikkert flere barnebarn, og jeg har lyst til å gi det samme til alle. Dette er grunnen til at jeg ga litt beskjedne gaver, som noen vil kalle det. Hvis jeg hadde gitt 20 000kr, måtte alle fremtidige barnebarn få en tilsvarende sum. Dette er noe jeg sa til min svigerdatters mor, da jeg fikk kommentaren om beskjedne gaver. I ettertid har jeg følt at forholdet til svigerdatter har vært litt anspent. Hun sender ikke meldinger like ofte som før og har takket nei til ett par middagsinvitasjoner. Nå føler jeg at det er pga gavene jeg har gitt. Jeg synes det er trist at det har blitt sånn, men samtidig ønsker jeg ikke at forholdet til svigerdatter skal være basert på gavene jeg gir. Hva tenker dere? Har dere forventninger om at foreldre og svigerforeldre gir dyre gaver hvis de sitter godt i det? Anonymkode: dcb66...a3b Foreldrene mine sitter godt i det. De gir 2000 i dåpsgave, og 5000 i konfirmasjonsgave. Jeg synes dette er veldig bra. Mine barn har bare ett sett med besteforeldre. Jeg gir selv 5000 til hver i konfirmasjonsgave. Nesten litt i overkant av hva jeg klarer. Anonymkode: 38c1a...ba1 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #77 Del Skrevet 28. april Jeg synes det er frekt å forvente en vogn i dåpsgave. Det er kjempedyrt, og noe man bør forsikre seg om at man har råd til før man velger å få barn. Gavene man får er en bonus og noe man skal være takknemlig for uansett. Å klage på gaver er jo helt utrolig trashy! Anonymkode: 6b773...edf 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimma Skrevet 28. april #78 Del Skrevet 28. april Min mor sitter godt i det og gir beskjedne gaver, men til gjengjeld så har hun kjøpt masse utstyr hos seg selv slik at hun kan passe barnet (bilstol, seng, vogn, matstol, etc). Det blir derfor ikke det samme, for jeg ser at hun strekker seg langt selv om hun ikke legger så mye penger i gavene. Mannens mor stod for barnevogn og gir rause pengegaver, men bidrar ikke ellers (ønsker ikke så mye besøk, lite tilrettelegging når vi er der). Du kan jo gjette hvem som har best relasjon med barnet. Derfor tror jeg vel heller det er hele pakka rundt denne svigermoren som svigerdatteren reagerer på - ikke nødvendigvis pengene. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #79 Del Skrevet 28. april Det er da helt normale og fine gaver? Jeg synes hellet det er frekt å hinte om at man ønsker seg vogn i gave, og å sladre om at man synes gavene var billige. Anonymkode: a02b8...45f 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #80 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tror det er ganske vanlig at besteforeldre kjøper vogn e.l. Men det er jo også fordi de gar glede av det selv, og faktisk ønsker å skjemme bort barnebarna. Du får ikke med deg pengene dine til graven. Anonymkode: 2e73c...f52 Pengene kommer jo godt med i pensjonsalderen, og selvsagt ellers. Det er vanlig at foreldre kjøper vogn selv. Jeg blir innimellom helt satt ut av hva dagens foreldre forventer av egne foreldre/svigerforeldre. Både når det gjelder økonomiske gaver, men også barnepass. Enkelte i denne tråden har helt sjokkerende holdninger. Jeg skjønner bare mer og mer utviklingen i samfunnet blant dagens ungdom, når jeg hører om holdningene og verdiene til foreldrene. Jeg er i et helt annet miljø selv, med mer jordnære mennesker (til tross for ulik grad av økonomi) så KG har virkelig åpnet øynene mine for hva som faktisk finnes der ute. Ts: du ga kjempefine gave. Svigerdatter er frekk som hinter til andre gaver, og både hun og moren er sosial inkompetente som sier at det var smålige gaver. Anonymkode: 1f26b...75e 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå