Gå til innhold

Hvilke klær og sko til moteriktig jente 11 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har flyttet til Norge etter mange år i utlandet. Har høy inntekt, men verken jeg eller mannen vet hvordan vi kler opp vår vakre, 11 år gamle jente. Vi er akademikere og bryr oss lite om klær. Samtidig ønsker vi ikke at hun både skal slite med flytting fra et land til et annet og å skille seg ut negativt.

Vi har flyttet til Oslo Vest, og trenger å hurtigkjøpe en ny garderobe før hun starter skolen om en uke. Hva kjøper vi? Hun er høy, middels slank og atletisk.  Vi ønsker å velge main stream og statusmerker. Datteren vår er mest opptatt av å ikke se "annerledes ut", hun bryr seg og lite om hva hun går i.

Anonymkode: 745f1...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snik titt på skolen og hør med kontaktlæreren hun vil ha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et forslag? 

Te henne med på shopping 🤦🏽‍♀️

Anonymkode: 1d942...994

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vente til hun har begynt? Så hun får sett hvordan andre kler seg? Ungdom vil gjerne ikke skille seg ut🙂

Anonymkode: 160ed...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje vente til hun har begynt? Så hun får sett hvordan andre kler seg? Ungdom vil gjerne ikke skille seg ut🙂

Anonymkode: 160ed...a47

Er jo akkurat det TS sier. 

Derfor hen ber om råd.

TS ta kontakt med skolen og spioner litt på hva de andre går med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den "gå under radaren" planen din kommer til å slå sprekker ganske fort.

Anonymkode: 7eeb5...d09

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå i butikker med merkeklær i Oslo og spør hva 11 år gamle jenter bruker.. Jeg har gutt selv på 10 år, her er er det bl a GANT, Hummel, Levis som er vanlige merker. Ikke sånn veldig dyre. Tror det er et fåtall som har virkelig dyre klær. Mest jeans og hettegensere her. Tipper det er litt annerledes med jenter

Anonymkode: 57309...1d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags klær gikk hun med der dere bodde før? Er det veldig annerledes klima siden hun må ha en ny garderobe?

Anonymkode: f6246...4d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor er det ikke noe som er "vanlig". Alle barna har funnet sin egen stil og det er mye som kjøpes brukt/vintage så vanskelig for andre å "kopiere". Men ja, kanskje ta en titt på de andre før oppstarten. Se om det er noe spesielt som går igjen. 

Anonymkode: 0f6e5...d1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta henne med til Brandy Melville i Bogstadveien. Supplere med hvite nike air force-sko, eller Adidas campus. 

 Noen timer på Storo eller CC-vest vil også gjøre susen. (Hm i Bogstadveien fører ikke hennes str). 

Sekk: doucbag eller fjellreven, helst (i følge dem selv) en veske (day-bag). 

Anonymkode: 37258...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på Bikbok og få hjelp til antrekk. Kjøp de Nike skoene i hvitt som nevnt over. Vil hun ikke skille seg ut, så dropp å fylle garderoben med dyre merkeklær. 

Anonymkode: 8b454...ecb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke 11 åring selv (men bor på Oslo Vest)J, så jeg er kanskje ikke helt i målgruppen for spørsmålet.. Jeg hadde spurt litt i butikkene hva som er populært, kanskje gått for noen Jeans fra Lois (hvis ikke de andre har de buksene er det garantert noen eldre søsken som har de), og så hadde jeg sett på Ella&il for litt basic klær. Det er også en butikk med endel merkeklær for barn på CC vest (husker ikke hva den heter men den ligger rett ovenfor Søstrene Grene). Hadde også gått for sneakers. Og tote bag. men enig med de andre, sjekk litt hva som er på skolen først. kanskje kikk rundt og orienter dere og kjøp noe nytt, og så kjøper dere litt mer når hun har gått noen dager på skolen og ser hva de andre har/hun ønsker seg. 

Anonymkode: 92b41...55a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite joggesko er must. Gjerne Nike Air force 1.

Anonymkode: 9a953...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og avsporinger.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amundsen, Brandy Melville, mye kult vintage tøy, en dyr veske, gjerne gjenbruk, Balenciaga er inn nå, spesielt City i blå. 
I vinter var dunjakker fra HOLZWEILER å se overalt. 
Ikke start med å kjøpe en hel garderobe, stor variasjon mellom skoler, også på Oslo vest. Kjøp noen basisplagg og  bygg på det når dere ser hvilke venner hun får

 

Anonymkode: 1c1d7...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes glad jeg ikke bor i snobbeland. La nå barna gå med de klærne de liker.

Anonymkode: 75318...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hjelpes glad jeg ikke bor i snobbeland. La nå barna gå med de klærne de liker.

Anonymkode: 75318...879

Man må ikke, men HI sier hun vil kjøpe statusmerker. 

Anonymkode: 1c1d7...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om alle i Oslo har god stil og statusmerker🙈 tror de elsker hm jeg

Anonymkode: c8f89...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter er 11 år og opptatt av mote, hun går i hvite nike sko, olabukse, hettegenser eller gensere ala noe hun kaller stockholmstil (Google så finner du det) hun kan også pynte seg med skjørt og kjoler, stilen skal ikke være «glorete» dvs mye skrift og store mønstre eller bling. 

Anonymkode: 7a78b...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min datter er 11 år og opptatt av mote, hun går i hvite nike sko, olabukse, hettegenser eller gensere ala noe hun kaller stockholmstil (Google så finner du det) hun kan også pynte seg med skjørt og kjoler, stilen skal ikke være «glorete» dvs mye skrift og store mønstre eller bling. 

Anonymkode: 7a78b...944

Dette bruker min 12-åring også (og hun er ikke så opptatt av mote). Men det skal absolutt ikke være skinny jeans!

Anonymkode: 2e54f...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...