Gå til innhold

Føler meg urettferdig behandlet som lærling.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men siden jeg er lærling sier veileder at jeg ikke skal ta det opp med den det gjelder.  Er det riktig å bare tie selv om jeg er lærling?

Anonymkode: 49e8b...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo umulig å svare på når du ikke skriver hva du har blitt utsatt for.. Er det voldtekt? Ran? Lugging? Flis i fingeren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (1 minutt siden):

Det er jo umulig å svare på når du ikke skriver hva du har blitt utsatt for.. Er det voldtekt? Ran? Lugging? Flis i fingeren?

Ble lovet å bli med å lære en arbeidsoppgaver som jeg har hatt lyst å lære lenger.  Men hen tok med en annen istedenfor,  selv om jeg ble lovet å få være med. Og nei det kommer ikke en annen anledning. 

Anonymkode: 49e8b...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Ble lovet å bli med å lære en arbeidsoppgaver som jeg har hatt lyst å lære lenger.  Men hen tok med en annen istedenfor,  selv om jeg ble lovet å få være med. Og nei det kommer ikke en annen anledning. 

Anonymkode: 49e8b...f4e

Hvis dette er et arbeidssted du vil jobbe hos etter lærlingperioden så bør du ikke klage og fremstå misfornøyd. 

Ledere i arbeidslivet setter ikke pris på å mekle mellom ansatte som krangler.

Hør på veilederen din

Anonymkode: 7fd17...26f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ble lovet å bli med å lære en arbeidsoppgaver som jeg har hatt lyst å lære lenger.  Men hen tok med en annen istedenfor,  selv om jeg ble lovet å få være med. Og nei det kommer ikke en annen anledning. 

Anonymkode: 49e8b...f4e

Ikke lag et stort nummer ut av det. Muligheten til å lære akkurat det du ville er forbi. Du må fokusere fremover, ikke bakover. Du må snakke med din leder på en konstruktiv måte, ikke klage.

Feks: «jeg har kjempelyst til å lære … og …. Når kan vi få til det?» Så sørger du for skriftlig avtale. En mail eller noe som bekrefter det dere har avtalt. 
 

Ikke bli den som sutrer og klager. Ting blir ikke alltid som man hadde tenkt. Arbeidslivet er ikke perfekt. Lær deg heller hvordan du håndterer vanskelige situasjoner. 

Anonymkode: 8c04c...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klager kan du få problemer med å få referanse som er bra. 

Anonymkode: fe319...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting kan endre seg på kort varsel, av mange ulike grunner.

Da har du lært det og, som en del av utdanningen din. Det er kjekk lærdom å ha med seg, verden er ikke alltid "rettferdig", da ting oppstår, endringer skjer, meninger forandres, folk blir syke, folk kommer tilbake fra sykdom og ørten tusen andre mulige årsaker.

Anonymkode: 406ec...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...