Gå til innhold

Hvorfor drikker folk av disse gigantiske koppene med sugerør på over 1,5 liter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Enig i at det ser helt latterlig ut, men det ekleste er jo å tenke på dette sugerøret og alle bakteriene som storkoser seg nedi der. Jeg ser ikke for meg at flertallet vasker den grundig daglig. 

Etter sommeren er det ingen som snakker om disse koppene lenger, det er jeg sikker på. 

Anonymkode: 31590...246

jeg har ikke stanley cup men en vanlig stor drikkeflaske med tut. vasker den 3-4 ganger i uka med piperenser og skrubber på drikketuten, inni og utvendig. Skyller og vasker lokk og alt. 

Har ikke bakteriefobi da, men syns jo det er ekkelt å ikke vaske noe på lenge.

Jeg drikker helst fra glass, men jeg drikker mye mer fra drikketut - og får ikke i meg nok vann generelt så er ofte dehydrert. Slipper dette om jeg har en drikkeflaske som frister.

Anonymkode: f8160...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Enig i at det ser helt latterlig ut, men det ekleste er jo å tenke på dette sugerøret og alle bakteriene som storkoser seg nedi der. Jeg ser ikke for meg at flertallet vasker den grundig daglig. 

Etter sommeren er det ingen som snakker om disse koppene lenger, det er jeg sikker på. 

Anonymkode: 31590...246

Hvordan vasker en flerbrukssugerør? Jeg spør fordi jeg kun bruker engangssugerør av plast.

Anonymkode: 60b83...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 7.55):

Jeg drikker helst fra glass, men jeg drikker mye mer fra drikketut - og får ikke i meg nok vann generelt så er ofte dehydrert. 

Anonymkode: f8160...36a

Så du er ofte tørst altså. Får du vet vel at kroppen din selv sier i fra om du trenger vann ved at du blir tørst? Om du da ikke har en sykdom eller andre spesielle grunner.

Dette har blitt helt hysterisk de siste årene. Kroppen vår funker flott. Den sier i fra selv om den trenger noe. 

Anonymkode: cd5ff...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull, akkurat som de digre vannflaskene. Stort sett litte hygienisk også.

Man trenger ikke å drikke hele tiden. Få i seg nok drikke til hvert måltid holder, om man spiser fire ganger daglig. Evt et glass kaldt vann fra springen noen ganger daglig. Det at man skal ha noe å drikke tilgjengelig 24/7 er bare fjas.

Anonymkode: 4316f...fbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du er ofte tørst altså. Får du vet vel at kroppen din selv sier i fra om du trenger vann ved at du blir tørst? Om du da ikke har en sykdom eller andre spesielle grunner.

Dette har blitt helt hysterisk de siste årene. Kroppen vår funker flott. Den sier i fra selv om den trenger noe. 

Anonymkode: cd5ff...8ff

Jeg svetter i flere timer i strekk på jobb fordi det er fysisk krevende og jeg blir veldig varm. Jeg tisser oransje, blir tørr i munn, svelg og lepper, får tørr-munn ånde, blir tørst og sliten, irritabel osv. Så ja, kroppen min trenger vann og den sier ifra.

Kanskje de som sitter på rompa i et perfelt klima og ikke svetter en eneste dråpe iløpet av 7.5 time med jobb, trenger mindre vann. Men når jeg svetter gjennom klær så må jeg nesten ha væske tilbake igjen i kroppen.

Anonymkode: f8160...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvordan vasker en flerbrukssugerør? Jeg spør fordi jeg kun bruker engangssugerør av plast.

Anonymkode: 60b83...c1b

Jeg kjøpte sugerør til flergangsbruk, og de kom med en piperenser. Tror de fleste slike sett kommer med slikt.

Anonymkode: f8160...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg svetter i flere timer i strekk på jobb fordi det er fysisk krevende og jeg blir veldig varm. Jeg tisser oransje, blir tørr i munn, svelg og lepper, får tørr-munn ånde, blir tørst og sliten, irritabel osv. Så ja, kroppen min trenger vann og den sier ifra.

Kanskje de som sitter på rompa i et perfelt klima og ikke svetter en eneste dråpe iløpet av 7.5 time med jobb, trenger mindre vann. Men når jeg svetter gjennom klær så må jeg nesten ha væske tilbake igjen i kroppen.

Anonymkode: f8160...36a

For noen gir det jo mening. De man klør seg i hodet over er jo influenser-berter med magetopp og perfekte negler som reker rundt med sånne megaflasker mens de tar selfies.

Anonymkode: 418e2...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest på nett så kan altså det å drikke med sugerør bidra til rynker rundt leppene. Jeg unngår å drikke med sugerør. Har heller ikke en slik «kopp». Ikke kommer jeg til å kjøpe en slik kopp heller. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (9 minutter siden):

Etter å ha lest på nett så kan altså det å drikke med sugerør bidra til rynker rundt leppene. Jeg unngår å drikke med sugerør. Har heller ikke en slik «kopp». Ikke kommer jeg til å kjøpe en slik kopp heller. 

Da skal du drikke av sugerør daglig i mange mange år.

Anonymkode: 4f4a7...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Da skal du drikke av sugerør daglig i mange mange år.

Anonymkode: 4f4a7...7c6

Veel, hvis folk drikker av slike kopper daglig i mange år da så BFC10480-882E-4071-8BC3-8A260584DF6B.gif.5019157b04c4e596bdc2ac9cfe77ef09.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn stor kopp med sugerør fra Stanley! Kjøpte den fordi jeg var gravid og sykmeldt med bekkenplager og hadde en katt som kronisk skulle opp på bordet og pirke i vannglasset mitt. Da er det praktisk med en stor, lukket kopp som holder vannet avkjølt i 12 timer, så slapp jeg å hente nytt hver gang. Den var også fantastisk å ha med seg under fødsel, og nå på barsel så jeg slipper å gå frem og tilbake til kantina for å hente kaldt vann hver gang jeg er tørst.

Anonymkode: fffb3...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har lyst? Ønsker meg en Stanleykopp, men de koster 700kr. Har to billigere varianter da, de holder vannet kaldt lenge, lunket vann er ikke godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi folk klarer ikke tenke selv. Samme røkla som har huset fullt av kähler-vaser også. 

 

Anonymkode: 00c42...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 19.52):

Nå døde jeg litt.


Den ser tung ut å drasse på, og jeg syns ikke flerbrukssugerør er hygienisk. 

Anonymkode: 7ba93...cee

Har egen vaskegreie for den da. Vasker med Zalo da. 
 

har appelsin jus med litt vodka oppi. Heeeerlig. Slapper av å det er fint vær. Kos. 

Anonymkode: 6f277...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de er fine og visstnok veldig gode å bruke, men jeg venter med å kjøpe det til det ikke er in lengre. Billigere😅

Anonymkode: c496b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns de er fine og visstnok veldig gode å bruke, men jeg venter med å kjøpe det til det ikke er in lengre. Billigere😅

Anonymkode: c496b...27e

Ja de er litt dyre. Bu hu. 

Anonymkode: 6f277...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...