Gå til innhold

Han 58 jeg 45 for stor aldersforskjell eller innafor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har møtt en som er 58 år, han er veldig hyggelig og fin å være med. Ønsker et forhold etterhvert og lurer på om det er for stor aldersforskjell mellom oss? Jeg blir usikker bare på det. selv om han virker som en veldig fin mann som jeg holder på å bli bedre kjent med.

Anonymkode: 4d162...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har møtt en som er 58 år, han er veldig hyggelig og fin å være med. Ønsker et forhold etterhvert og lurer på om det er for stor aldersforskjell mellom oss? Jeg blir usikker bare på det. selv om han virker som en veldig fin mann som jeg holder på å bli bedre kjent med.

Anonymkode: 4d162...756

Innafor hva da?

Anonymkode: 48b0c...c95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri giddet. Han er pensjonist snart

Anonymkode: 1b281...a1f

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er for stor aldersforskjell, dere er begge voksne, og alderen for å diskutere familieforøkelse er jo mest sannsynlig forbi. Syns slike aldersforskjeller er litt rarere/verre om det er snakk om 20-34, for da er livet så annerledes for begge parter. 

Anonymkode: 26204...f1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det er for stor aldersforskjell mellom oss? Jeg blir usikker bare på det.

Det er kun for deg å definere. Dere er begge godt voksne.

Anonymkode: 5d9ec...3ad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er voksne. Innafor.

Anonymkode: 08223...e3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre har 7 års aldersforskjell der han er den eldste. 

Det har jo fungert i mange år, men nå er han 90, og hun er 83.  Han er dårligere, selv om han fungerer bra, han er klar i hodet og bor hjemme. Men han trenger mer hjelp.

Spørs hva dere er klare for på lang sikt.

Anonymkode: 2d2a2...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok i dag. Men ikke fremover. 

Fra 60-70 merker man ofte alderen veldig godt, og gammel-mann tendensene. For dere er jo det rett rundt hjørnet.

I tillegg blir man pensjonist over et tiår før den andre. Og er gjerne for gammel og satt til å nyte disse årene når den andre følger etter. Det ville vært uaktuelt for meg å kaste bort de siste årene av livet på den måten. 

Anonymkode: d98bc...081

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor aldersforskjell, men samtidig innafor. Jeg ville dog tenkt nøye gjennom og også snakket om det med pensjon og når han (og du) skal gå av med pensjon. I de parene jeg kjenner med veldig stor alderforskjell (15 og 17 år), har den eldste (mannen) jobbet til han fyller 70, og gjerne litt etter det også. Kona går av så snart hun kan, slik at de får noen fine år sammen før alderen "tar den/ham".

Anonymkode: f2a5b...2a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 49, synes han hadde blitt for gammel for meg. 

Anonymkode: daf6f...bac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Greit nok i dag. Men ikke fremover. 

Fra 60-70 merker man ofte alderen veldig godt, og gammel-mann tendensene. For dere er jo det rett rundt hjørnet.

I tillegg blir man pensjonist over et tiår før den andre. Og er gjerne for gammel og satt til å nyte disse årene når den andre følger etter. Det ville vært uaktuelt for meg å kaste bort de siste årene av livet på den måten. 

Anonymkode: d98bc...081

Hva er gammel mann tendensene ?  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Syns ikke det er for stor aldersforskjell, dere er begge voksne, og alderen for å diskutere familieforøkelse er jo mest sannsynlig forbi. Syns slike aldersforskjeller er litt rarere/verre om det er snakk om 20-34, for da er livet så annerledes for begge parter. 

Anonymkode: 26204...f1d

Nei vi skal ikke ha barn siden vi begge har voksne barn. Men som forhold tenker jeg på. Vi liker hverandre begge to godt så. Jeg vil ta sjansen og se hvordan det går tenker jeg. Han er jo bare 13 år eldre da. Hadde vært samme forskjell om jeg var 25 og han 38 år. Bare det ser litt yngre ut da. 

Anonymkode: 4d162...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på din alder og synes det ville vært for gammelt. Jeg har mange kolleger i den alderen, merker aldersforskjellen. 

 

Anonymkode: 8157a...cef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han er sprek og frisk for sin alder er det ikke noe problem...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst man skal bry seg om alle sine meninger hele tiden, da blir det ikke noe liv. Ta vare på hverandre. 

Endret av . Anonym.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

makkapakka skrev (1 minutt siden):

Hvis han er sprek og frisk for sin alder er det ikke noe problem...

Ja han er sprek både fysisk og psykisk så.

Anonymkode: 4d162...756

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er det kun du (ts) som kan avgjøre. Ikke en gjeng med ukjente mennesker på kg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har møtt en som er 58 år, han er veldig hyggelig og fin å være med. Ønsker et forhold etterhvert og lurer på om det er for stor aldersforskjell mellom oss? Jeg blir usikker bare på det. selv om han virker som en veldig fin mann som jeg holder på å bli bedre kjent med.

Anonymkode: 4d162...756

Ville ikke reagert på det. Kommer mer an på personligheten, om han er "ung til sinns" eller gubbete 🙂 Men kjemien dere imellom er jo viktigst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dere kommer fra to helt forskjellige verdener, hadde aldri gidda en såpass gammel gubbe. Jeg er like gammel som deg, men 58 er nesten på alder med foreldrene mine.

Anonymkode: 6c440...53a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er stor aldersforskjell, men samtidig innafor. Jeg ville dog tenkt nøye gjennom og også snakket om det med pensjon og når han (og du) skal gå av med pensjon. I de parene jeg kjenner med veldig stor alderforskjell (15 og 17 år), har den eldste (mannen) jobbet til han fyller 70, og gjerne litt etter det også. Kona går av så snart hun kan, slik at de får noen fine år sammen før alderen "tar den/ham".

Anonymkode: f2a5b...2a4

Men det er jo også sånn at den som er eldre får muligens mange år hjemme for seg selv mens partner jobber.

Hva skal han/hun finne på da? Det er jo ikke sånn at de får nyte pensjonistalder sammen. Han/hun blir pensjonist mange år før den andre. 

Og når den som fortsatt er i jobb blir pensjonist, så er den som er eldre så gammel at han/hun ikke kan delta i reiser eller annet de hadde sett for seg.

 

Anonymkode: 2d2a2...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...