Gå til innhold

2-åring som elsker å bade, men bæsjer i badevannet hver eneste gang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen andre som opplever dette med sine småbarn?

Eldste på 6 år har aldri bæsjet i badevannet, men minste gjør det hver gang. Det blir et jækla styr hver gang med å rydde og vaske opp alt griseriet. Tidligere pleide begge å elske å bade i samme stamp, men det vil ikke eldste lenger siden lillesøsteren bæsjer hver gang.

Prøver å legge badingen til etter hun har bæsjet, men likevel skjer det ofte. Leit å nekte henne å bade også, fordi hun elsker det. 

Hva kan dette skyldes? 

Anonymkode: 5207d...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være så enkelt som at hun koser seg så fælt at hun rett og slett glemmer at hun må på do? Når hun først da må bæsje så er det for "sent" Og dermed så gjør hun det bare i badevannet.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en som var lik. Jeg har tenkt at lukkemuskelen er litt svak så vann kommer inn og da blir det som å sette klyster. Jeg måtte nekte han å bade hos andre. Det gikk over med tiden når han ble eldre.

Anonymkode: b07a5...209

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebleie?

Anonymkode: 9e474...a92

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (2 minutter siden):

Kan det være så enkelt som at hun koser seg så fælt at hun rett og slett glemmer at hun må på do? Når hun først da må bæsje så er det for "sent" Og dermed så gjør hun det bare i badevannet.

Ja, det kan godt være. Hun rope noen ganger "bæsj! bæsj!" akkurat når det skjer, men da er det jo for sent 😅

ts

Anonymkode: 5207d...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det kan godt være. Hun rope noen ganger "bæsj! bæsj!" akkurat når det skjer, men da er det jo for sent 😅

ts

Anonymkode: 5207d...f0f

Da ville jeg nok tenkt at det bare var noe slikt. :) Hvis det ikke også skjer utenfor badet også da. Da må man jo kanskje vurdere en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt en som var lik. Jeg har tenkt at lukkemuskelen er litt svak så vann kommer inn og da blir det som å sette klyster. Jeg måtte nekte han å bade hos andre. Det gikk over med tiden når han ble eldre.

Anonymkode: b07a5...209

Tror du er inne på noe...Hun har litt sensitiv mage. Det virker som det skjer oftest når badevannet er begynt å bli litt mer lunkent. Godt å høre det gikk over! Dette er noe som har skjedd nå etter at hun fylte 2.

ts

Anonymkode: 5207d...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebleie, så vaske/dusje litt etterpå.

Anonymkode: bf53d...eff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (1 minutt siden):

Da ville jeg nok tenkt at det bare var noe slikt. :) Hvis det ikke også skjer utenfor badet også da. Da må man jo kanskje vurdere en tur til legen.

Skjer kun i badestampen :) Nå har vi ikke badet utendørs eller i svømmehall enda, men tenkte å prøve det til sommeren. Håper da virkelig at det ikke skjer der  🙈

ts

Anonymkode: 5207d...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjer kun i badestampen :) Nå har vi ikke badet utendørs eller i svømmehall enda, men tenkte å prøve det til sommeren. Håper da virkelig at det ikke skjer der  🙈

ts

Anonymkode: 5207d...f0f

Uff ja. Det er litt værre i offentlige svømmehaller,men shit happens :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Badebleie?

Anonymkode: 9e474...a92

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Badebleie, så vaske/dusje litt etterpå.

Anonymkode: bf53d...eff

 

Takk tips dere. Det er absolutt bedre med en badebleier enn å måtte styre med renhold etterpå.

ts 

Anonymkode: 5207d...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 2 har ikke bæsjet i badebalja ennå men skjedde et par ganger i plaskebasseng ifjor sommer (med badebukse på) Ville brukt badebleie/badebukse og så tatt en dusj etter badingen hvis hun bæsjet. Mindre styrete enn bæsj i badevannet (og kanskje det forhindrer bæsjing også?)

Anonymkode: 02f0d...c65

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...