Gå til innhold

Jeg var utro men fikk ikke dårlig samvittighet før lenge etterpå. Er det vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var så idiot at jeg ga etter i fylla to ganger med en dame jeg kjenner.

Jeg fikk ikke dårlig samvittighet før noen uker etterpå, og da slo det meg i hodet med et smell.

Er det vanlig?

Føler jeg er et monster, som ikke hadde dårlig samvittighet før en stund senere.

Var ikke interessert i dama jeg gjorde det med, men det var kun sex/kåtskap.

 

 

Anonymkode: 98e1d...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ingen unnskyldning for utroskap. You made a mistake, og ta konsekvensene og vær ærlig med partneren din og stå opp for deg selv ! Ekte mennesker spiller med åpne kort, og tar konsekvensene ut av handlingen. Ferdig diskutert. 

Anonymkode: 84436...f64

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler deg sikker på at det var et idiotisk feiltrinn som ikke kommer til å skje igjen, synes jeg du skal la livet gå videre, kjenne litt på den dårlige samvittigheten, men uten å knuse partneren din med sannheten om hvor drittsekk du har vært. 

Alle kan gjøre feil. Du veit at du har driti deg ut. Ikke la det gå ut over partneren din også. 

Og nei, det er ikke uvanlig at den dårlige samvittigheten kommer en stund etterpå. 

 

Anonymkode: 491b9...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke verdt mer for deg en to fylla ligg med ei du ikke engang liker. Det bør hun få vite, så hun kan finne seg en som virkelig elsker henne.

Anonymkode: 889af...720

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at det ble en gang nummer 2. Lærte du ikke noe etter 1.gang utro i fylla?

Anonymkode: 6daff...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke et monster, tvert imot er du ganske normal. Det å være utro er ikke uvanlig. 

Greia med å være utro er at det er et sikkert tegn på at du er både impulsiv og mangler evnen til å tenke langsiktig. Temmelig dårlige kvaliteter å ha som menneske, dog svært vanlig spesielt blant menn, samt blant kvinner som er ustabile eller har trøblete psyke (men enkelte kvinner kan ha trøblete psyke uten å være impulsive også). Samtidig kan en stille spørsmål ved empatien din, da du ikke engang har vurdert eller tenkt over hvordan det kan ramme partneren din. Tillitsbrudd kan ødelegge en person for resten av livet, de vil slite med å stole på noen igjen. Noen takler det og kommer seg fint videre mens andre får langvarige sår. 

Det har ikke noe å si at det bare var kåtskap. Vær ærlig og gjør det slutt, for kjæresten din fortjener deg ikke. Det er helt innafor å gjøre feil, man kan lære av det - men vær en mann og ta konsekvensene av det, og ikke la kjæresten din lide unødig ved å si at du skal forandre deg eller aldri være utro igjen, for sjansen for at du er utro igjen, er stor. Er du singel kan du ha sex med andre uten "dårlig samvittighet" (jeg er usikker på om jeg tror på at du har det, men la gå). 

Så kan du en dag også tilgi deg selv og kanskje være trofast i en relasjon, men det siste kan være vanskelig. Er uansett ingen grunn til å gå rundt å angre, men erkjenn at du har gjort en stor feil og at selv om det er vanlig så er det ikke greit. Det vitner om lav moral og dårlige verdier. Man går ikke inn i et monogamt forhold om man ikke klarer å holde pikken i buksa med alkohol innabords. 

Anonymkode: 94ef2...e4a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du føler deg sikker på at det var et idiotisk feiltrinn som ikke kommer til å skje igjen, synes jeg du skal la livet gå videre, kjenne litt på den dårlige samvittigheten, men uten å knuse partneren din med sannheten om hvor drittsekk du har vært. 

Alle kan gjøre feil. Du veit at du har driti deg ut. Ikke la det gå ut over partneren din også. 

Og nei, det er ikke uvanlig at den dårlige samvittigheten kommer en stund etterpå. 

 

Anonymkode: 491b9...aa7

Man er en drittsekk om man er utro, men man er et skikkelig dårlig menneske om man også holder det skjult. Ikke nok med at man respekterer partneren sin så lite at man er utro - man respekterer ikke partneren nok til å være ærlig engang. 

Faen for et drittråd, slike mennesker som deg og ts burde holde dere unna forhold. Kyss meg i rumpa med at dere vil ha kjærlighet, da hadde dere ikke tatt den så for gitt når dere fikk den. Kvalmt. 

Anonymkode: 94ef2...e4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis du føler deg sikker på at det var et idiotisk feiltrinn som ikke kommer til å skje igjen, synes jeg du skal la livet gå videre, kjenne litt på den dårlige samvittigheten, men uten å knuse partneren din med sannheten om hvor drittsekk du har vært. 

Alle kan gjøre feil. Du veit at du har driti deg ut. Ikke la det gå ut over partneren din også. 

Og nei, det er ikke uvanlig at den dårlige samvittigheten kommer en stund etterpå. 

Anonymkode: 491b9...aa7

Det var 2 feiltrinn. 

Anonymkode: 6daff...242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...