Gå til innhold

Har akkurat satt inn egg etter IVF? Tipps motas


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Akkurat satt inn et egg for første gang etter IVF, lurte på om det er NOE man kan gjøre for og øke sjangsen for at egget fester seg? Leste akkurat at det var noe homopatgreier som het babyklister? Men det var i Danmark, vet ikke om man kan bestille det hit? Eller om di har det i Sverige? Er det andre ting som kan øke sjangsen utenom og spise sunt? Hørt varmeflaske på magen kan være fint og? Og halde pastiller eller dispril, leste jeg et sted pga slimhinnene? Men har ikke peiling?

Skal ta graviditetstest om 10 dager? Har jo gått på Fyremadel og den andre sprøyta og ovitrelle. Bruker nå cyclogest morgen og kveld. Men ifølge mens appen skal jeg jo ha mensen lenge før 10 dager.. skjønner ikke det der helt? Kommer jeg ikke til og få mens til vanlig tid nå?

Anonymkode: 74b03...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er egentlig ingenting du kan gjøre til eller fra. Satt meg inn i det meste, også internasjonale studier, gjennom mine mange prøverørsforsøk. Ikke begynn å tulle med legemidler, naturpreparat, og slikt, det kan være farlig for et potensielt foster.

De setter testdato sent, slik at man skal få et sikkert svar.

Mens kan bli forsinket som følge av progesteronstøtte, men for meg var det kun snakk om 1-2 dager. 

Anonymkode: 4ace7...ba2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er egentlig ingenting du kan gjøre til eller fra. Satt meg inn i det meste, også internasjonale studier, gjennom mine mange prøverørsforsøk. Ikke begynn å tulle med legemidler, naturpreparat, og slikt, det kan være farlig for et potensielt foster.

De setter testdato sent, slik at man skal få et sikkert svar.

Mens kan bli forsinket som følge av progesteronstøtte, men for meg var det kun snakk om 1-2 dager. 

Anonymkode: 4ace7...ba2

Ok, så om jeg ikke er gravid, kan jeg forvente mens rundt tiden jeg egentlig skal ha det også ja 🙏

Anonymkode: 74b03...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei.

Akkurat satt inn et egg for første gang etter IVF, lurte på om det er NOE man kan gjøre for og øke sjangsen for at egget fester seg? Leste akkurat at det var noe homopatgreier som het babyklister? Men det var i Danmark, vet ikke om man kan bestille det hit? Eller om di har det i Sverige? Er det andre ting som kan øke sjangsen utenom og spise sunt? Hørt varmeflaske på magen kan være fint og? Og halde pastiller eller dispril, leste jeg et sted pga slimhinnene? Men har ikke peiling?

Skal ta graviditetstest om 10 dager? Har jo gått på Fyremadel og den andre sprøyta og ovitrelle. Bruker nå cyclogest morgen og kveld. Men ifølge mens appen skal jeg jo ha mensen lenge før 10 dager.. skjønner ikke det der helt? Kommer jeg ikke til og få mens til vanlig tid nå?

Anonymkode: 74b03...253

Det er i grunn ikke noe man kan gjøre. Alle disse potensielle kjerringrådene er ikke vitenskaplig bevist å fungere. Noen blir gravid, andre ikke. Helt umulig å si om det skyldes noe ekstra de gjør eller ikke. Generelt sett så er det å ha et sunt kosthold i forkant viktigere enn hva man putter i seg etterpå.  Det å begynne å putle med alt mulig fra inn og utland av medikamenter, tilskudd, råd og tips ville jeg unngått. 

Pust, slapp av og ta en dag av gangen. 

Noen får mensen som normalt forventet, men Cyclogest forskyver mensen For noen, slik at de ikke får mensen før 2-3 dager etter at de slutter å bruke Cyclogest. 

Klinikken din avgjør når du tar graviditetstest. Noen tar 10 dager etter innsett, andre 12 dager, og andre der igjen 14 dager etter innsett. 

 

Anonymkode: ffe49...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte at å le masse kunne hjelpe. Så her gikk vi for komedie på tv’n og sparte opp det vi lo mest av. Dette gjorde jeg på første innsett- Det endte med en gutt. På søskenforsøk gjorde jeg ikke dette, det gikk ikke bra. På søskenforsøk nummer to gjorde jeg det igjen, og det endte med en gutt til 💙💙 Kan selvfølgelig være helt tilfeldig, men heg tror latter og smil gjør kroppen avslappet og er godt for deg uansett. Lykke til 🤞

Anonymkode: c338e...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at noe du gjør vil påvirke hva som skjer. Lev normalt, men selvsagt som om du er gravid (unngå alkohol, for mye koffein, mat som kan inneholde listeria eller toxoplasmose osv). Altså hold deg frisk og sunn. 
 

Jeg ble gravid på første IVF. Fikk en frisk sønn ❤️ På søskenforsøk lyktes det ikke før sjette innsett! Gjorde mer eller mindre helt likt hver gang. Men til slutt kom en frisk datter ❤️ Lykke til 😊

Anonymkode: 69f13...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde alt "riktig" på de 3 første innsettene, to frisk og en frys. 

På aller siste forsøk så var jeg et emosjonelt vrak. Spiste som vanlig (utenom alkohol selvsagt). 

Ble gravid. Må faktisk si at jeg knapt husker den tiden frem til uke 7.

Anonymkode: df015...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ut 12 egg. Men av di 12 ble det ingen på frys. Hva er EGENTLIG sjangsen for at det skal lykkes videre nå med graviditet med det i settet? Dem sa 25% men.. men prøver bare og tenke at det uansett er et håp 🤞🫶🙏

Anonymkode: 74b03...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg fikk turer, fordi jeg hørte at å øke blodgjennomstrømningen var bra for blastoen. Ble gravid 😄

Anonymkode: 39a63...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja! Jeg fikk turer, fordi jeg hørte at å øke blodgjennomstrømningen var bra for blastoen. Ble gravid 😄

Anonymkode: 39a63...ae1

Hvor mange forsøk hadde du? Og fikk du noen på frys?

Anonymkode: 74b03...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer rett ut i fra legespesialister og går rett inn på et forum med ulærde og ber om råd. Legene sitter på vitenskapen og din journal, her sitter alt i fra troll, horoskop-troende og kvinner som synser. Do the math 

Anonymkode: 9fcc7...fa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting du kan gjøre. Det beste du gjør for deg selv nå er så stresse ned og leve livet ditt som vanlig. 

Antar at du kanskje går på xstøttemedisiner som progesteron? Det kan forsinke mensen, så om du ikke får mensen til vanlig tid er det ikke sikkert du er gravid. Bare så du ikke blir veldig skuffa. 

Anonymkode: d0352...192

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor mange forsøk hadde du? Og fikk du noen på frys?

Anonymkode: 74b03...253

1 forsøk. 3 på frys. Alle topp kvalitet. 

Anonymkode: 39a63...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg levde som normalt, og vår satt på første innsett.. Gikk turer med hund, jobbet turnus og spiste det jeg ville ☺️ Følg klinikkens råd. 

Anonymkode: 142ae...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe en kan gjøre utover å leve som normalt, og unngå alkohol og veldig mye koffein etter innsett. Men jeg var sånn at det kjentes godt psykisk å gjøre noe. Det var en måte å gjøre et eller annet aktivt i en situasjon hvor jeg egentlig ikke hadde kontroll over noe som helst, og bare måtte vente på resultatet. 

For min del var det å droppe koffein helt, selv om jeg er veldig glad i kaffe, og det er ok å drikke litt kaffe. Det føltes rett å slett godt å stå over morgenkaffen. Og så spiste jeg mye grønnsaker, genrelt sunn kost og var fysisk aktiv. Jeg levde relativt sunt fra før, men jeg ble nok litt ekstrem ifbm. IVF-forsøkene. Igjen bare fordi det føltes godt. Jeg visste egentlig at det ikke virket inn. Men en sunn sjel i et sunt legeme er jo en god start på et potensielt svangerskap uansett. 

Jeg levde på samme måte under alle tre forsøkene, og ble gravid og vi fikk et barn på det siste. Vi fikk aldri noen egg på frys, og hadde tre ferskforsøk, hvor det altså klaffet på det siste. Senere fikk vi også plutselig et barn uten hjelp, som ble unnfanget i en periode hvor jeg var kjempestresset, i sorg, ikke trente og drakk for mye kaffe. 

Anonymkode: f14c7...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten var jeg blant dem som ikke fikk menstruasjon mens jeg gikk på cyclogest. Den kom 1-2 dager etter at jeg hadde tatt blodprøve, fått bekreftet at jeg ikke var gravid og sluttet å ta cyclogest. Og jeg fikk en liten blødning den dagen jeg normalt sett ventet mensen da jeg faktisk var gravid, selv om jeg gikk på cyclogest. Jeg trodde det gikk galt, og at det var mensen/spontanabort, men det gjorde det altså ikke :)

Anonymkode: f14c7...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg levde som normalt, og vår satt på første innsett.. Gikk turer med hund, jobbet turnus og spiste det jeg ville ☺️ Følg klinikkens råd. 

Anonymkode: 142ae...03a

Klinikkens råd er å spise som man var gravid, da det er en viss sannsynlighet for at det kan være tilfelle, og en runde toxoplasmose eller listeria vil få like større konsekvenser da, som etter at man står med en positiv test i handa. 

Anonymkode: 4ace7...ba2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...