Gå til innhold

Vurderer å slå opp med mannen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min har vært sammen i 12 år og har 3 barn sammen.. barna er alle i skolealder. 

 

Siste 3/4 årene har sexlivet vært så og si helt tørt.. vi kan kanskje ha sex 4-7 ganger iløpet av ett helt år, og det er hvis jeg har hintet frempå i lang tid..

 

Det er ikke slik jeg ønsker at livet mitt skal være fremover og dette har som sagt pågått i allerede noen år og mannen ønsker aldri å snakke om dette temaet.. 

 

Nå er jeg drittlei og vurderer å gå fra mannen min. Jeg elsker han av hele mitt hjerte men når vi ikke har sex lengre og de få gangen det skjer er det kjedelig og jeg føler vi gjør det for at jeg skal slutte å "mase"..

 

Har dere noen tips til å snu tankegangen min og ihåp om ett bedre sexliv?

 

Og nei jeg gidder ikke å høre dere si at jeg må stå i det siden vi er gift og har barn.. jeg vil ha sexlivet også..

Anonymkode: 17b3e...8c4

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tre barn med min x. Vi hadde ikke sex de 2 siste årene. Jeg bodde i et bofelleskap rundt barna. Når sexen er borte, forsvinner resten også. MEN det var veldig mye annet galt med forholdet også! Jeg flyttet ut, og fikk meg et sexliv igjen. 

Anonymkode: 8c759...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slår ikke opp med mannen, man skiller seg.. prøv bedre enn dette, når dette først skal være helgeunderholdningen din

Anonymkode: e6bbe...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man slår ikke opp med mannen, man skiller seg.. prøv bedre enn dette, når dette først skal være helgeunderholdningen din

Anonymkode: e6bbe...bbd

For et dustete svar til en ts som er oppgitt og fortvilt!

Anonymkode: 78593...f11

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min dypeste medfølelse! Det virker som du ligger noen år bak meg i løypa. Dessverre tror jeg at vi som er seksuelle av oss, kall deg gjerne vårt kjærlighetsspråk og som møter noen som ønsker noe annet, vi vil etter hvert streve.

Grunnen er at vi spør, hinter, lengter etter nærhet og sex. Partner sier nei mange ganger, blir kanskje med på pliktsex og sexen går i lås hvor partner får totalt avsmak.

For min del så jeg ikke faretegnene, men skjønner nå at det må være en balanse i hvem som tar initiativ til nærhet og sex. Sex må være lystbasert.

Det er ikke et godt tegn at han ikke vil snakke med deg. Det er jo det viktigste for å finne ut hvorfor han ikke har lyst. Jeg forslår parterapi, men antar han nekter. Det er synd, fordi i mitt tilfelle ble det en negativ spiral som endte med mørke tanker og til slutt skillsmisse.

Hvis han sier nei til å prate, nei til parterapi, kanskje du kan lese boken «Bruksanvisning for parforholdet»? Jeg syns den var lettlest og gav meg flere aha-opplevelser sett fra mannens ståsted.

Mange gode tanker sendes fra M40.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere tenåringer siden du snakker om å slå opp?

Anonymkode: 4dde3...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mann og i samme situasjon som deg, TS. Dump ham.

Anonymkode: a8c27...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i hvert fall krevd å gå i parterapi/til sexolog først.

Anonymkode: ca0a8...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er viktig for deg å prate om deres sexliv tenker jeg at det faktisk ikke er godt nok at mannen din sier han ikke vil snakke om tema. Hva om du sier det som det er til han.. at det nå har gått så langt og synes det er så vanskelig å ha det slik at du tenker på å gå ifra han. Du tar det opp med han en siste gang slik at han får sjansen til å snakke om det. Prøv å være litt åpen, sårbar og spørrende i denne dialogen. Si at du ikke vet hva du skal gjøre, at du elsker han og vil dere skal få det til - men da må han prate med deg slik at dere kan finne roten av problemet? Hvorfor vil han ikke? Kjenner han seg stresset, overveldet av hverdagsliv, er det en annen grunn han synes er vanskelig å dela i frykt for hvordan du vil ta det? Prøv å si at alle svar han kommer med er helt greit, du trenger bare å vite.... hvis du legger det frem slik og han fortsatt ikke vil åpne seg ang. grunnen hvorfor han ikke ønsker mer sex har du ihvertfall prøvd og kan ta det med deg videre. 

Dere har tre barn sammen og du sier du elsker han. Ikke gi opp før dere har prøvd alt. Jeg forstår frustrasjonen din og tenker du fortjener god kommunikasjon og en forklaring hvis han kan gi deg. 

Er det aktuelt med sexolog? Parterapi? 

Får dere nok barnevakt? Prioriterer dere egentlig bare dere? Føler han seg verdsatt? Får dere nok tid til samtale i hverdagen? Når endret mønsteret seg? 

Lykke til 🌸

Anonymkode: df47a...a46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når det er viktig for deg å prate om deres sexliv tenker jeg at det faktisk ikke er godt nok at mannen din sier han ikke vil snakke om tema. Hva om du sier det som det er til han.. at det nå har gått så langt og synes det er så vanskelig å ha det slik at du tenker på å gå ifra han. Du tar det opp med han en siste gang slik at han får sjansen til å snakke om det. Prøv å være litt åpen, sårbar og spørrende i denne dialogen. Si at du ikke vet hva du skal gjøre, at du elsker han og vil dere skal få det til - men da må han prate med deg slik at dere kan finne roten av problemet? Hvorfor vil han ikke? Kjenner han seg stresset, overveldet av hverdagsliv, er det en annen grunn han synes er vanskelig å dela i frykt for hvordan du vil ta det? Prøv å si at alle svar han kommer med er helt greit, du trenger bare å vite.... hvis du legger det frem slik og han fortsatt ikke vil åpne seg ang. grunnen hvorfor han ikke ønsker mer sex har du ihvertfall prøvd og kan ta det med deg videre. 

Dere har tre barn sammen og du sier du elsker han. Ikke gi opp før dere har prøvd alt. Jeg forstår frustrasjonen din og tenker du fortjener god kommunikasjon og en forklaring hvis han kan gi deg. 

Er det aktuelt med sexolog? Parterapi? 

Får dere nok barnevakt? Prioriterer dere egentlig bare dere? Føler han seg verdsatt? Får dere nok tid til samtale i hverdagen? Når endret mønsteret seg? 

Lykke til 🌸

Anonymkode: df47a...a46

Dette👆 Signerer jeg. 

God klem til TS ❤️

Anonymkode: 28c9b...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...