Gå til innhold

Selve definisjon på giftig kultur og a**holes i ledelsen. Sjekk e24.no!

BlackSunshine

Anbefalte innlegg

bonsaijenta skrev (11 timer siden):

Jeg er dessverre ikke overrasket. 

Det fins dessverre mange som Sofie, meg inkludert. Men Sofie er modig og står frem. Håper flere kvinner gjør det samme og står opp for seg selv. 

Jeg blir så forbannet på dine vegne, for det skal ikke være sånn!

Det jobbes overalt med å rekruttere jenter/kvinner til IT- og teknologibransjen, og de fleste "gutta" vi møter er ålreite fyrer som setter pris på å få flere kvinner inn i bransjen.

Men kanskje er det konsulentbransjen generelt og hvordan den fungerer, og kanskje ikke spesifikt tech som er problematisk her? Ser at flere i denne tråden har skrevet om problematiske forhold, uavhengig av bransje. 

Skulle akkurat til å publisere, men vil legge til: Jeg blir ikke bare forbannet, jeg blir dritforbannet! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så tøf dame som står frem! Virkelig imponerende!!! 

Og forferdelig inkompetent ledelse! Må være forferdelig flaut for de. Håper det får andre ledere til å tenke seg om to ganger før de støter overgripere på arbeidsplassen sin. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det ekleste med denne saken, er hvordan lederne prøver å ødelegge ryktet hennes etter hendelsen. De prøver aktivt å gjøre henne mindre likt, at hun får rykte på seg til å være inkompetent, sånn at hvis hun skulle velge å gå ut med hva som skjedde, at folk ikke tror henne. Manipulasjon!! 

Utrolig tøft av Sofie å dele historien sin. Hun har vært smart og tatt vare på mail og tekstmeldinger også. Ønsker henne alt godt fremover 🩷

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (På 29.4.2024 den 19.43):

Men kanskje er det konsulentbransjen generelt og hvordan den fungerer, og kanskje ikke spesifikt tech som er problematisk her? Ser at flere i denne tråden har skrevet om problematiske forhold, uavhengig av bransje.

Det er noe med dette. Selvsagt ikke bare, men er noe med folk som får betalt mye mer enn de fortjener og får jobbe utenfor reglene som er etablert for alle andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hjelper det med hoderulling?

Disse giftige folkene som har fått sparken fra Shortcuts, får seg jo nye jobber i samme bransje. Og tar med seg giften til nytt sted. Den forsvinner jo ikke.

Det er jo ikke sånn at de oppgir Shortcuts som referanse når de søker nye jobber. Og hvis de hadde gjort det, hadde antagelig fått rosende ord uansett.

Denne saken minner meg om de som feier gulvet. De feier bare all dritten inn i det andre rommet. Så blir de hyllet for hvor flinke de er til å holde det ryddig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

illebefinnende skrev (9 timer siden):

Hva hjelper det med hoderulling?

Disse giftige folkene som har fått sparken fra Shortcuts, får seg jo nye jobber i samme bransje. Og tar med seg giften til nytt sted. Den forsvinner jo ikke.

Det er jo ikke sånn at de oppgir Shortcuts som referanse når de søker nye jobber. Og hvis de hadde gjort det, hadde antagelig fått rosende ord uansett.

Denne saken minner meg om de som feier gulvet. De feier bare all dritten inn i det andre rommet. Så blir de hyllet for hvor flinke de er til å holde det ryddig.

Er jo litt ironisk at nytt arbeidssted for Sofies overgriper skryter av at de er et godt sted for kvinner i tech-bransjen.  Kanskje de ikke vet hans forhistorie? Antar de vet det nå. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for hetsende ytringer, diskriminerende ytringer, brukerdebatt, brudd på regelen om opphavsrett og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Angry Man

Tragisk og trist å lese. Men vi vet jo alle sammen at det er slik enkelte steder. 

Mye av problemet er feige folk som skal sveipe sånt under teppet. Har alltid lurt på hva som feiler disse. Takler de ikke å snakke om ubehagelige ting generelt sett eller er de noen ekle griser også? Likte å lese om økonomi direktøren som ble rasende og nesten veltet bordet da. Slikt gir meg en god følelse i kroppen. :D Men han  skulle selfølgelig gjort noe med det uavhengig av hva kvinnen selv ønsket. En slik ukultur er ingen bedrift tjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad hun stod frem. Mye dritt blant nyrike nordmenn som tror de er The Wolf of Wallstreet.

Drittsekker uten sidestykke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...