Gå til innhold

Selve definisjon på giftig kultur og a**holes i ledelsen. Sjekk e24.no!


BlackSunshine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe nyheter i bransjen når det kommer til mindre konsulenthus. Vet om et annet lignende selskap som hadde firmafest med tema 'Pimp and Hookers',  der det var forventa at kvinnene skulle kle seg ut som horer.

Anonymkode: 58d43...1c6

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke noe nyheter i bransjen når det kommer til mindre konsulenthus. Vet om et annet lignende selskap som hadde firmafest med tema 'Pimp and Hookers',  der det var forventa at kvinnene skulle kle seg ut som horer.

Anonymkode: 58d43...1c6

🤮

Anonymkode: 5ec81...3f2

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke noe nyheter i bransjen når det kommer til mindre konsulenthus. Vet om et annet lignende selskap som hadde firmafest med tema 'Pimp and Hookers',  der det var forventa at kvinnene skulle kle seg ut som horer.

Anonymkode: 58d43...1c6

Jøss! Det er jo sjukt. I selskapet jeg jobber for, ville et slikt forslag ført til skriftlig advarsel. Gjennomføring av en slik fest = garantert avskjediget. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre ikke overrasket. 
 

Det fins dessverre mange som Sofie, meg inkludert. Men Sofie er modig og står frem. Håper flere kvinner gjør det samme og står opp for seg selv. 
 

 

  • Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig hva Sofie ble utsatt for. Den kulturen i det firmaet er helt forferdelig. Her er det mer enn kun enkeltperson som er problemet det er jo store deler av organisasjonen og ledelsen. Håper kundene deres Rema, Ruter og Vipps finner seg en ny leverandør og slutter å støtte bedrifter hvor ledelsen holder på slik som dette. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo nesten som et plott til en skrekkfilm/thriller. Stakkars, stakkars jente❤️

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Macro said:

Dette er jo nesten som et plott til en skrekkfilm/thriller. Stakkars, stakkars jente❤️

Enig! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 15.07):

Ikke noe nyheter i bransjen når det kommer til mindre konsulenthus. Vet om et annet lignende selskap som hadde firmafest med tema 'Pimp and Hookers',  der det var forventa at kvinnene skulle kle seg ut som horer.

Anonymkode: 58d43...1c6

Synes ikke det er et problem Så lenge man kjenner hverandre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (På 29.4.2024 den 14.16):

Synes ikke det er et problem Så lenge man kjenner hverandre 

La meg gjette. Du er mann og hadde dermed sluppet å stille opp som hore som serverte pupper og rumpe på sølvfat til dine dresskledte sjefer og kollegaer? Hvordan tror du det er å gå til sjefen og be om lønnsforhøyelse, eller å forlange sjefsstolen i et viktig prosjekt, når alle har sett deg i push up-bh, miniskjørt og strømpeholdere?

Eller skal du være hu kjipe surmegga som nektet å komme på festen, eller som sladret til E24? 

Endret av Rastebenk
  • Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (20 minutter siden):

La meg gjette. Du er mann og hadde dermed sluppet å stille opp som hore som serverte pupper og rumpe på sølvfat til dine dresskledte sjefer og kollegaer? Hvordan tror du det er å gå til sjefen å be om lønnsforhøyelse, eller å forlange sjefsstolen i et viktig prosjekt, når alle har sett deg i push up-bh, miniskjørt og strømpeholdere?

Eller skal du være hu kjipe surmegga som nektet å komme på festen, eller som sladret til E24? 

Trenger ikke være mann for å hevde dette. Jeg har sett kvinner i alle aldre kle seg som horer og vært fornøyde med det. Folk søker ulik form for oppmerksomhet I guess🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackSunshine skrev (På 27.4.2024 den 9.31):

Kudos til Sofie!

Dette er ikke unikt å nå må det f*en i meg ta slutt altså!!!

Erfaringer der ute?

https://e24.no/naeringsliv/i/wAyArM/sofie-varslet-da-startet-marerittet

 

Jeg har jobbet for Rema1000 litt forskjellige plasser men en kjøpmann… Han hadde et firma ved siden av som var direkte svindel (mot ansatte) der de prøvde gi meg ulike oppdrag. Hans nestkommanderende der prøvde å kline med meg flere ganger og ville ha klemmer og var åpnet forelsket i meg. Han sa helt åpent at han fikk ståpikk av klemmene. Jeg var 19 20 år og dette var sjefens bestevenn (M44) og han var også ansatt i butikkdriften. Det ble litt som å nekte sjefen klemmer hvor fucked up er ikke det. Jeg avbøyde pent hans forslag i 6 måneder men så begynte de to nekte å betale meg for oppdrag, prøvde betale meg i svinn. Måtte slutte. Mange oldsxhool kjøpmenn i Rema1000 ansetter søte kassadamer som de vel egentlig ønsker å komme under klærne på/office wife.

Så litt inn i advokathjelp osv på den tiden fordi det var flere som ble svindlet på lønna si. Orket ikke tilslutt.

Gikk dog veldig bra med meg så ingen tror noe annet 😅 Dette er nå 10-15 år siden. Kommer aldri tilgi eller glemme det dog.

  • Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Rastebenk said:

La meg gjette. Du er mann og hadde dermed sluppet å stille opp som hore som serverte pupper og rumpe på sølvfat til dine dresskledte sjefer og kollegaer? Hvordan tror du det er å gå til sjefen å be om lønnsforhøyelse, eller å forlange sjefsstolen i et viktig prosjekt, når alle har sett deg i push up-bh, miniskjørt og strømpeholdere?

Eller skal du være hu kjipe surmegga som nektet å komme på festen, eller som sladret til E24? 

Jeg personlig forstår ikke hvordan man kan bruke sin posisjon til å gnukke seg innpå damer. Litt slik at man har gått hele livet og ventet på å få litt makt. Selv om det er for mye av det, er jo heldigvis mannlige kollegaer stort sett "i vater". 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (1 time siden):

La meg gjette. Du er mann og hadde dermed sluppet å stille opp som hore som serverte pupper og rumpe på sølvfat til dine dresskledte sjefer og kollegaer? Hvordan tror du det er å gå til sjefen å be om lønnsforhøyelse, eller å forlange sjefsstolen i et viktig prosjekt, når alle har sett deg i push up-bh, miniskjørt og strømpeholdere?

Eller skal du være hu kjipe surmegga som nektet å komme på festen, eller som sladret til E24? 

Nei, jeg er kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at ikke den nye arbeidsgiveren kunne anmeldt forholdet med eposten slik at man kunne få sporet opp avsenderen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, LanoAltforstor said:

Merkelig at ikke den nye arbeidsgiveren kunne anmeldt forholdet med eposten slik at man kunne få sporet opp avsenderen.

Ja, her tror jeg nok det handler mer om å ville enn å kunne. Så at Sofie selv postet i reddit tråden om dette og sa at hun veldig godt visste hvem det var som hadde sendt dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mich said:

Ja, her tror jeg nok det handler mer om å ville enn å kunne. Så at Sofie selv postet i reddit tråden om dette og sa at hun veldig godt visste hvem det var som hadde sendt dette.

Strengt tatt er det vel den nye arbeidsgiveren som bestemmer dette, det er deres systemer som blir utsatt for "spam", dermed trenger egentlig ikke hun å si hverken ja eller nei.

Personen bak epostene utviser jo da narsissistiske trekk og bør egentlig ilegges besøks og kontaktforbud, samt få dom for personforfølgelse og injurie.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det aktuelle firmaet har fått en del negative omtaler på nettet nå de siste døgnene, og det er mange gutter/menn som legger inn lav score. Flott å se, da de fleste "gutta" i denne bransjen er fine folk! Bra at de står opp for bransjen sin!

MeToo i IT-bransjen var også et tema da MeToo-bølgen kom for fullt, uten at jeg husker hva hashtaggen var i øyeblikket. Noen som kan hjelpe hukommelsen min her? 

Det ser i hvert fall ut som at bransjen har tatt tak i saken, og det kommer nok til å rulle noen hoder flere steder. 

https://www.kode24.no/artikkel/shortcut-varsleren-veldig-mange-forteller-om-helt-like-historier-som-min/81327974

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mich said:

Ja, her tror jeg nok det handler mer om å ville enn å kunne. Så at Sofie selv postet i reddit tråden om dette og sa at hun veldig godt visste hvem det var som hadde sendt dette.

Sjekker man Linkedin-profilen til Sofie så ser man også at det er andre også som har lignende historier fra Shortcut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...