Gå til innhold

Vannkopper, hvor lang tid tar det før man får alle prikkene ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Det har gått vannkopper i barnehagen til sønnen min og nå ser det ut som han også er på vei til å få. Tror jeg. Formen er helt fin, men oppdaget tre prikker i går kveld, og idag har det kommet et par til og en veldig overbevisende en i øret. De klør visst. 

Ser at han har en i ansiktet og to på magen og tre på ryggen og en på skuldra. 

Dere som har erfaring med dette, hvor lang tid tar det fra første prikk til resten har kommet ? To av prikkene har han hatt noen dager, men skjønte ikke at det var det siden de ikke så ut som det jeg forbandt med vannkopper. De andre er veldig små og væskefylt, den i øret er litt større..

 

Anonymkode: 9ce1e...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min fikk aldri mer enn 3-4 prikker, så…. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (2 minutter siden):

Sønnen min fikk aldri mer enn 3-4 prikker, så…. 

Nei nemlig, har hørt at det kan variere veldig og noen får ganske heftig. Jeg selv har ganske kjipe minner fra vannkopper, og skal innrømme at jeg er litt stressa over om begge får en skikkelig plagsom runde. Jeg håper jo at de slipper unna med et veldig mildt forløp..

Anonymkode: 9ce1e...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok 3 dager fra vi så første kopp til hele ungen var full av kopper. Han var ute fra barnehagen i 1,5 uke. 

Anonymkode: 29008...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk maks 10 selv.

Bonusbarn og datter hadde enormt med prikker, de så ikke ut. Det tok en del dager før vi med sikkerhet kunne si at "nå har den siste kommet".... Kanskje 3-4 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Hos nevøen min tok det to uker før alle hadde tørket inn og han kunne reise i barnehagen igjen.

Anonymkode: 9f6ab...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei. Det har gått vannkopper i barnehagen til sønnen min og nå ser det ut som han også er på vei til å få. Tror jeg. Formen er helt fin, men oppdaget tre prikker i går kveld, og idag har det kommet et par til og en veldig overbevisende en i øret. De klør visst. 

Ser at han har en i ansiktet og to på magen og tre på ryggen og en på skuldra. 

Dere som har erfaring med dette, hvor lang tid tar det fra første prikk til resten har kommet ? To av prikkene har han hatt noen dager, men skjønte ikke at det var det siden de ikke så ut som det jeg forbandt med vannkopper. De andre er veldig små og væskefylt, den i øret er litt større..

 

Anonymkode: 9ce1e...a94

Her startet det med én liten prikk. I løpet av to dager var det omtrent som hos din og så på dag tre eksploderte det. Feber, dårlig form og sykt mange prikker. De neste fem dagene kom det fortsatt nye, mens de gamle tørket inn. Tror han var hjemme i 11 dager før alle hadde skorpe på og han kunne gå på skolen igjen.

Anonymkode: 5ea4d...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok mer, men mine fikk i hvert fall først litt feber, og så noen få prikker. Jeg rakk både å tenke at det kanskje ikke var vannkopper, og at de kanskje hadde fått det veldig mildt, før det plutselig kom masse prikker på kort tid. Min yngste var veldig plaget, mens min eldste hadde ganske mange vannkopper, men var utrolig nok ikke plaget av kløe, og var i god form igjen da utslettet kom for fullt. Hun var slapp, og fikk en del feber, akkurat da det holdt på å bryte ut. 

Anonymkode: f08e5...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk fult utbrud innen et døgn. Men søsken som ble smittet fikk det mye mye kraftigere en storebror som tok det med til huset.

Anonymkode: 352df...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjell på hvor mye prikker de får, tenker 3-4 dager fra du oppdager første til alle har dukket opp. Mitt barn var nesten ikke syk, typ litt feber en dag eller to og max 20 prikker. 
Mens andre blir ganske dårlige og får massevis… også i samme familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trodde her at jenta ikke hadde vannkopper hadde 3 stk. Gikk i bhg fordi vi trodde det var utslett. 1 uke etter var sønnen i huset full, pluss da var det og flere I bhg som hadde det.

Anonymkode: 858bb...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...