Gå til innhold

Venninnen min lå med to på en kveld og er redd for graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, venninnen min lå med to ulike fyrer for noen uker tilbake.. og nå er hun redd for at hun kan være gravid… men hva skjer da? siden det er to potensielle fedre? Er det større sjans for at hun er gravid siden to stk har kommet inni henne? 

Anonymkode: bc73c...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninne… eller du?

Er bare å vente til barnet er født og ta farskapstest. 
Sjansen er vel kanskje marginalt større for å bli gravid, siden en av dem kan jo være steril, men det er lite sannsynlig at begge er det…

Anonymkode: 812fa...8ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risikoen øker naturligvis med antall ganger en har sex. I tillegg er det lurt å tenke prevensjon selv om jeg dessverre ser at det er mindre og mindre populært å bruke.

Når det da gjelder farskap så bør en ta en farskapstest for å avgjøre dette dersom hun ender opp gravid. Det er ingen selvfølge at det er første partner eller siste partner som har bidratt med arvemateriale så det må avklares med en test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært like redd for klamydia og verre ting. Gonore er det mye av om dagen. Du får hilse, «venninna» di ;)

Anonymkode: b7622...a62

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forresten bli gravid med tvillinger med forskjellig far også, bare sånn at det er sagt. 

Anonymkode: 812fa...8ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke venninnen din klarer å finne ut av dette selv? Jeg hadde ikke satt pris på at du skrev om meg hvis jeg var henne.

Anonymkode: 21485...3f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du ikke venninnen din klarer å finne ut av dette selv? Jeg hadde ikke satt pris på at du skrev om meg hvis jeg var henne.

Anonymkode: 21485...3f3

Det er jo ingen venninne.

Anonymkode: b7622...a62

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ei venninne, så bør du fortelle henne at hun må bruke kondom! Særlig hvis ho ligger rundt slik som du skriver.

Anonymkode: 8387f...879

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok tvillinger med 2 fedre image.gif.d3fb5c5dca5a630856ac5a2e08b8256f.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med barnebidrag fra begge to slik at venninna kan slippe å jobbe og gå på byen og bli gravid med enda flere

Anonymkode: 38557...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det virkelig folk som er så uansvarlige? Å ligge med to forskjellige samme dag uten å beskytte seg er jo ekstremsport.

Anonymkode: 90301...263

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, venninnen min lå med to ulike fyrer for noen uker tilbake.. og nå er hun redd for at hun kan være gravid… men hva skjer da? siden det er to potensielle fedre? Er det større sjans for at hun er gravid siden to stk har kommet inni henne? 

Anonymkode: bc73c...23c

Jeg syns du skal ta en graviditetstest. 

Anonymkode: f4e58...d71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun ikke ta en graviditetstest først, før hun begynner å bekymre seg over hvem som kan være faren? Bortkastet å gå og bekymre seg når man bare kan kjøpe en test på apoteket og få svar. Har dato for forventet mens vært, kan hun teste og få sikkert svar.

Og hvis hun faktisk viser seg å være gravid, må hun ta en beslutning - beholde eller ikke? Hvor gamle er dere?

Beholder hun barnet om hun er gravid, må det tas dna-test av barnet og de potensielle fedrene for å fastslå farskapet med sikkerhet.

Det er tidspunktet for sexen i mens-syklusens forløp som avgjør sjansene for å bli gravid. Eggløsningen, altså egget en kvinne slipper, er kun befruktningsdyktig i ett døgn, men sædcellene kan leve i livmoren opptil 5-7 dager. Har hun hatt sex over ett døgn etter at egget vandret ned i egglederne, er hun ikke gravid, uansett hvor mange ganger hun hadde sex. Det er ikke antallet som avgjør, men tidspunktet i mens-syklusen. Vet hun når det var hun hadde sex, datoen, hvor mange dager etter forrige menstruasjon?

Lykke til, uansett om dette gjelder deg selv eller venninna di.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det kun abort som er alternativ. Hvem som er faren betyr ingenting. 

Anonymkode: 39d02...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her er det kun abort som er alternativ. Hvem som er faren betyr ingenting. 

Anonymkode: 39d02...0ba

At du sitter og tror du kan bestemme hvem som skal ta abort eller ikke, betyr heldigvis ingenting.

Anonymkode: e1110...2d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pule på ei der rester etter sæden til en annen ligger og godgjør seg inne i musa? ÆSJ ÆSJ ÆSJ  Skal alltid bruke kondom heretter.

Anonymkode: 8387f...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke noe om alder, men man blir litt lettere gravid om man er yngre.

Dog som mange lærer når de begynner å prøve å lage barn, er at det er vanskelig. Man kan ha sex hver eneste dag rundt eggløsning, 8-9-10 dager sammenhengende, og fortsatt så blir man ikke gravid.

Sjansen er ganske liten for å bli gravid, men det skal kun 1 ubeskyttet gang til for at det skjer.

Siden det er noen uker siden, så kan hun nesten begynne å teste seg nå.

Anonymkode: ff859...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei, venninnen min lå med to ulike fyrer for noen uker tilbake.. og nå er hun redd for at hun kan være gravid… men hva skjer da? siden det er to potensielle fedre? Er det større sjans for at hun er gravid siden to stk har kommet inni henne? 

Anonymkode: bc73c...23c

Jeg tenker - Risikosøkende atferd? ADHD? Få hjelp av ppt om du/hun fortsatt går på skole, eller fastlege.  

Anonymkode: b1154...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...