Gå til innhold

Mister håpet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt første forsøk på letrozol denne perioden. 

Jeg fikk tilbake menstruasjon etter amming og slutt på psprøyte (sluttet nov 2022). Første mens september 2023. Syklusen varte da i 15 dager. 

Så fikk jeg en lang syklus på 53-56 dager i tre perioden. 

Var hos gynekolog og alt var ok. Fikk letrozol for å prøve å sparke igang eggløsning. 

Fikk plutselig mensen og syklus på 27 dager. Tok letrozol dag 3 til dag 7. 

Idag, på syklusdag 27, har jeg begynt å små blø og murringer. Jeg skal doble letrozol denne perioden. 

Men til dere med erfaring. Når kom eggløsningen med letrozol og ellers på en syklus på 27 dager. Det sies at det ofte er eggløsning 14 dager etter første mensdag. Men hvordan blir det med 27 dager?

Begynner å miste troen på dette. Fortvilt. Vet jeg ikke burde klage, men det er en sorg. 

Og en annen ting; Jeg spottet brunt fra midt på dagen igår, på dag 27. Og blør friskt nå idag. Er det fra frisk blod det blir regnet som dag 1?

Andre tips?

 

Anonymkode: e182f...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har hatt første forsøk på letrozol denne perioden. 

Jeg fikk tilbake menstruasjon etter amming og slutt på psprøyte (sluttet nov 2022). Første mens september 2023. Syklusen varte da i 15 dager. 

Så fikk jeg en lang syklus på 53-56 dager i tre perioden. 

Var hos gynekolog og alt var ok. Fikk letrozol for å prøve å sparke igang eggløsning. 

Fikk plutselig mensen og syklus på 27 dager. Tok letrozol dag 3 til dag 7. 

Idag, på syklusdag 27, har jeg begynt å små blø og murringer. Jeg skal doble letrozol denne perioden. 

Men til dere med erfaring. Når kom eggløsningen med letrozol og ellers på en syklus på 27 dager. Det sies at det ofte er eggløsning 14 dager etter første mensdag. Men hvordan blir det med 27 dager?

Begynner å miste troen på dette. Fortvilt. Vet jeg ikke burde klage, men det er en sorg. 

Og en annen ting; Jeg spottet brunt fra midt på dagen igår, på dag 27. Og blør friskt nå idag. Er det fra frisk blod det blir regnet som dag 1?

Andre tips?

 

Anonymkode: e182f...b94

Fikk eggløsning dag 13 med letrozol. Ble anbefalt å sjekke på ultralyd dag 12 for å sjekke om det funket. Ikke gi opp! 

Anonymkode: b3f59...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen fra første mens til eggløsning varierer ofte fra syklus til syklus. Men antall dager fra eggløsning til ny mensen er ofte mer regelmessig. 

Første syklusdag er fra første dag med fersk blødning ja,  ikke spotting. 

Det tar tid. Vær tålmodig. Ikke gi opp. Selv med letrozol kan syklus variere noe. 

Anonymkode: beb67...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du pcos? Jeg fikk eggløsning alt fra dag 14-25 på letzerol. Gikk på der i 9 mnd før jeg ble gravid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mannen sjekket ut av saken?

Ei venninne av meg opplevde dette. Etter ett barn. Ett år med surr og hormonstøtte. Så viste det seg at alt hos mannen var helt dødt. 

Anonymkode: fb67f...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...