Gå til innhold

Er det trist å være alene hjemme på bursdagen sin gjøre ingenting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I år skal jeg være helt alene på min bursdag. Har ingen planer, ingen mulige besøk. 

Er det trist eller egentlig helt ok ?

Anonymkode: 61cff...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvor gammel man er. Hvis man blir 18 år, synes jeg det er litt trist. Blir man 52, er det helt ok. 

Anonymkode: e5353...9ae

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen❤️ Håper du gjør noe hyggelig for deg selv. Kjøp eller bak gode rundstykker til frokost, lag god kaffe hvis du liker det, og håper du får sol og fint vær slik at du kan gå deg en tur ut🥰

Anonymkode: 19ac6...47b

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem for meg. Har bursdag midt i fellesferien og er vant til at folk ikke er hjemme. Skal sies at jeg ikke er så veldig opptatt av sånne dager heller, da. 

Anonymkode: f5d51...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lenger opptatt av bursdager, det hørte tenårene og tjueårene til. Siste gang jeg markerte en bursdag (mine egne) var da jeg ble 30. Over 20 år siden altså.

Mine bursdager pleier å forbigås i stillhet, og det er slik jeg vil ha det. Hater oppstyr. I år skal jeg imidlertid ha besøk av en venninne den dagen, det er planlagt, og falt tilfeldigvis på den datoen. Så helt alene blir jeg ikke i år da.

Anonymkode: b8428...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er trist hvis du er ensom hele tiden/ofte. Er du imidlertid vanligvis sosial med familie og venner, men at det klaffet dårlig akkurat denne dagen, tenker jeg det er en bagatell.

Men gjør noe du liker - avhengig av om det er arbeidsdag eller fridag. Gå en fin tur eller ta en skikkelig tteningsøkt eller gå i byen og kjøp deg noe fint i bursdagsgave. Kjøp billett til kino, teater, konsert eller noe annet du har lyst til. Spis god mat. Ta en tur på byen om du er ung. Feir deg selv! 

Anonymkode: 39fcf...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hva du selv synes :) Sist jeg var alene på bursdagen min, var jeg gravid og samboren min var offshore. Jeg satt på kafé og drakk te og husker det som en fantastisk bursdag (vel så mye pga. svangerskapet som at jeg var alene da, men likevel). Jeg har vært alene på bursdagen før det også. Jeg er introvert, og syns sjeldent det er ensomt eller trist å være alene. Men jeg har vært sånn at jeg har tenkt på hva andre tenker om meg, og ikke tort å fortelle at jeg ikke feiret bursdagen min med noen selv om jeg hadde det helt ok med det. Det har heldigvis gått over. 

Hvis du skulle ønske at du feiret sammen med noen, og føler deg ensom, så tenker jeg det er trist. Gratulerer med dagen i hvert fall 🥰

Anonymkode: 0c5eb...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å være alene ja. Noen sms`er, men jeg liker å trekke meg tilbake uten oppstuss.
Alt har sin tid i livet og det å feire betyr ikke så mye som det en gang gjorde.  :)  Ikke trist hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh  høres digg ut.

Men nå er jeg 45 år og stortrives  i eget selskap. 🙈

Hadde gått på shopping  , laga favorittmaten/ snacks  evt bestilt take away. 

Kosa meg på terassen  med cava, snacks og en bok .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å feire meg selv jeg!😀

Velger en film jeg har lyst til å se, også drar jeg i butikken og kjøper meg kake og snop.

Bestiller take away.

Og kjøper meg gave online på selve dagen.

Har familie og barn, men har bare valgt å ta ansvar for å ha en fin dag selv 😄

Anonymkode: 61f39...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler det er trist, så er det trist.

Hvis du føler det er ok, så er det ok.

Hva jeg hadde følt i samme situasjon er irrelevant for deg.

Jeg var alene julaften en gang, og det var litt magisk. Det å kunne ha ro og tid til å ta innover seg hvilken dag det var, slippe å styre med at huset skulle være strøkent, matlaging, pynting, fullt av folk og kaos. Faktisk se de klassiske juleprogrammene, i stedet for å bare høre at det stod på i bakgrunnen. 

Anonymkode: 4ad60...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres i grunn deilig ut. Jeg ville tatt fri fra jobb gjort noen aktiviteter for meg selv. Feks gått på kunstutstilling, og etterpå spist på en fancy restaurant. Så ville jeg kanskje gått på kino. Hvis det er sol og varmt ville jeg gått tur til et nytt sted. Helst hvor det var en kafé med kaker 🤗

Anonymkode: 985ec...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok hvis du trives i ditt eget selskap. Trist hvis du inviterte 7 venner og ingen kommer.

Anonymkode: 3009d...514

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I år skal jeg være helt alene på min bursdag. Har ingen planer, ingen mulige besøk. 

Er det trist eller egentlig helt ok ?

Anonymkode: 61cff...937

Jeg syns det er hyggelig å feire bursdag sammen med noen, spess hvis jeg har en rund dag, men det er og helt greit å feire den alene. Gjør noe hyggelig for deg selv, gå på kafe og kjøp ett kakestykke eller noe annet du liker, skjem deg selv litt bort og nyt dagen din. Gratulerer med dagen! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stort sånn hvert år for meg. Det blir kanskje kake med familie i helgen, eller noe.. og jeg pleier finne på noe for meg selv den dagen jeg føler for. Det trenger ikke skje noe på selve dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er opp til hva man selv ønsker. Vil du være sammen med noen på dagen og synes egentlig det er litt trist at du blir alene?

Hadde selv bursdag igår, og er gravid og ikke i form til å arrangere selskap. Hadde en vidunderlig dag hvor jeg laga en god middag og så en film 🥳 samboer fikk delta da, så jeg var ikke helt alene. I min familie er vi heller ikke så opptatt av bursdager så gratulasjoner fra foreldre og søsken uteble 😂

Anonymkode: dec90...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok hvis du trives i ditt eget selskap. Trist hvis du inviterte 7 venner og ingen kommer.

Anonymkode: 3009d...514

Dette er et godt poeng, hva er omstendighetene?

Synes du selv det er trist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bursdag midt på beste ferietidspunkt på sommeren. Er så vandt til at alle alltid er bortreist, at bursdag er «meh» for meg. Hva så, ingen spesiell dag det. Bare en vanlig dag 😅 Så nå som voksen, forstår jeg ikke hvorfor alle er så opphengt i denne «bursdags-datoen» 😅

Om du har barn med bursdag på sommeren, kanskje prøv å gjøre litt mer ut av det enn hva som ble vanlig hos oss.

Missforstå meg riktig, jeg fikk alltid bursdag, kake og presanger. Men var ikke så ofte at det ble på dagen min 😅

Anonymkode: 9ecb1...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett alene på bursdagen min. Det som er “trist” er en veninne som legger en sjokolade i postkassa mi(i stedet for å spandere 15 min på å treffe meg), for å døyve egen samvittighet. Som er grunnløs da jeg ikke bryr meg om egen bursdag. Er godt ment, men får meg til å føle meg verdiløs🧐😄

Anonymkode: ab64c...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I år skal jeg være helt alene på min bursdag. Har ingen planer, ingen mulige besøk. 

Er det trist eller egentlig helt ok ?

Anonymkode: 61cff...937

Hei TS,
Det avhenger av mye:
Hvor gammel er du? Klart trist om du er 18.
Ønsker du være alene på bursdagen din? Hvis det er selvvalgt så er det jo ikke trist.
Opplever du det selv som trist å være alene? Gjelder dette kun bursdagen eller er du generelt ensom?

Jeg elsker feire mine bursdager alene, men jeg er såkalt voksen. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...