Gå til innhold

Hvordan finne ut hvor mye man forbrenner på tredemølle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går en time daglig- 5.2 km på møllen hjemme. Den sier at jeg da har forbrent 367kalorier, aktivitet på garmin klokken sier 704kalorier, og manuell beregning 5,2 x 88 (kg) 457kalorier.

 

hvilken av disse estimatene vil være nærmest det jeg faktisk forbrenner?

Anonymkode: afade...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at du fokuserer på 90 usle kalorier i avvik. Det er to munnfuller middagsmat, liksom. Supert at du kommer deg i aktivitet hver eneste dag! Det gjør godt for kroppen din. Men dessverre har det vet lite å si kalorimessig. Den jobben gjør du nesten utelukkende på kjøkkenet. 

Anonymkode: e4719...fe6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 kalorier på å gå 5 km høres usannsynlig mye ut, med mindre du er veldig utrent og hiver etter pusten? Hadde tippet at du forbrant rundt 3-400 maks. Opplever at kaloriforbruk på apper og møller er unøyaktig og som regel for høyt. 

Anonymkode: 6c4f7...949

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprang ca. 7 km (oppvarming og intervaller) for noen dager siden, og ifølge klokka mi brant jeg 430 kcal. Jeg stoler uansett ikke 100% på klokka. De har en tendens til å både over- og underestimere. Hadde ikke stolt på en tredemølle.

I det store og det hele spiller det uansett liten rolle. Jeg har beregna kalorinivået mitt på TDEE kalkulator. Da er aktivitetsnivået mitt tatt med i beregningen. Går sakte men sikkert nedover. Spiser kanskje 200 kcal mer hvis jeg har trent vesentlig lenger enn vanlig (2+ timer fjelltur/løping i fjellet). Justerer på kalorinivået hvis jeg ikke går ned/går ned for mye. Er i en vektnedgangsfase nå.

Ikke vits å hyperfokusere på det man forbrenner på trening, det tallet er ofte feil uansett. Du må fokusere på det store bildet.

Anonymkode: a9eb2...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

hvilken av disse estimatene vil være nærmest det jeg faktisk forbrenner?

Anonymkode: afade...7f3

Om formålet er å holde eller gå ned i vekt, bruker du det laveste estimatet.

Anonymkode: 03c5b...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...