Gå til innhold

Kan seroquel hjelpe for angst og hvilken dose er anbefalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tips om å prøve seroquel mot angst og panikkangst, men hvilken dose? Noen som vet? 

Anonymkode: 6d442...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun lege vet hva som er best dose for deg, du begynner gjerne på lav dose for å venne kroppen din til det. 

Anonymkode: 8a934...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kun lege vet hva som er best dose for deg, du begynner gjerne på lav dose for å venne kroppen din til det. 

Anonymkode: 8a934...560

Ja takk for svar, skal prate med legen om dose. men tenkte kanskje noen visste hva som er vanlig dosering.

Anonymkode: 6d442...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk tips om å prøve seroquel mot angst og panikkangst, men hvilken dose? Noen som vet? 

Anonymkode: 6d442...baf

Hva om du prøvde å oppsøke en lege samt komme deg bort fra disse som prakker på deg medisiner? 

Anonymkode: 4fa4e...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å diskutere doser her. 

For min del har jeg brukt de for å sove, og de hjalp ikke mot angst og urolighet, selv om de sløver deg ned på en måte. Veldig ubehagelig. 

Anonymkode: 30d71...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke lov å diskutere doser her. 

For min del har jeg brukt de for å sove, og de hjalp ikke mot angst og urolighet, selv om de sløver deg ned på en måte. Veldig ubehagelig. 

Anonymkode: 30d71...774

ok jeg vet ikke. Får ikke benzo hos legen min og vet ikke hva annen medisin mot angst som kan hjelpe, sliter skikkelig.

Anonymkode: 6d442...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ok jeg vet ikke. Får ikke benzo hos legen min og vet ikke hva annen medisin mot angst som kan hjelpe, sliter skikkelig.

Anonymkode: 6d442...baf

Antidepressiva kan jo også hjelpe mot angst. 

For min del er det benzo som hjelper best, ulike typer antipsykotika jeg har prøvd gir bare den ubehagelige sløvheten. 

Anonymkode: 30d71...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri, ALDRI brukt seroquel/quetiapine igjen, om det så står om livet! Gikk bra de 5 første minuttene, når jeg fikk 25-75mg mot søvn, men så oppjusterte en lege dosen (til heftig «psykose-dose») og brått så veide jeg 100 kilo, huska ikke de to-tre siste månedene, mista håret mitt, SINNSYK uro i beina om nattan (det eneste som virka var å gå i sirkler i stua mens jeg spiste) 

Quetiapine ødela 10 år av livet mitt, vær forsiktig!! 
 

ps: de sier det ikke er avhengighetsdannende? Bullshit! Har ALDRI vært så avhengig av en medisin- var veldig vanskelig å slutte, fedmen hang igjen i fler år, håret mitt er fortsatt pjuskete.. Men har gått ned i vekt- endelig!! 5-6 år siden jeg sluttet med de, først nå føler jeg meg fri… 

Anonymkode: 061ff...a78

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...